Reklama

Ondřej Ježek do sezóny 2018 s pouhými 100 km na testech Hlavní obrázek k článku: Ondřej Ježek do sezóny 2018 s pouhými 100 km na testech

Jediným českým stabilním jezdcem v šampionátu motocyklů co nejvíce podobným těm sériovým bude i v nové sezóně 2018 - kdy se WorldSBK vrací po 6 letech na Masarykův okruh - 28-letý Ondřej Ježek.

Ten měl naštěstí doslova «v nose», že vyměnil loňský tým Kawasaki Grillini za letošní Yamaha Guandalini.

Ptáte se proč? Týmový Ježkův ex-šéf Andrea Grillini se před několika dny se svým týmem odhlásil ze šampionátu (když byl 9. ledna při policejní razii proti klanu kalábrijské mafie ‘Ndrangheta Farao-Marincola zatčen) a oba nasmlouvaní piloti zkušený Roberto Rolfo a teprve 17-letý mladíček Gabriele Ruiu - respektive jeho náhradník Christian Gamarino - jsou tak bez týmu a bez motorky.

Ale pojďme raději nazpět k našemu pilotovi: Ten má před sezónou 2018 na svém kontě celkem 24 závodů WorldSBK (a dělí se společně s Karlem Abrahamem o historicky třetí místo mezi českými jezdci - více startů mají na svém kontě pouze Jakub Smrž [152] a Jiří Mrkývka [133]. Ve své Rookie sezóně nasbíral Ježek celkem 22 bodů a to stačilo na symbolické 22. místo. Naskýtá se otázka, bylo to málo nebo moc?

„V loňské sezóně se mi podařilo přestoupit do mistrovství světa MS-Superbike s týmem Grillini. První rok určitě nehodnotím negativně, i když to mohl být v očích veřejnosti neúspěch. Byl jsem rád, že jsem dostal tuto příležitost a mohl se do mistrovství světa podívat. Se získanými 22 body během sezóny jsem spokojený. Během sezóny jsme udělali několik úprav na odpružení a zlepšení se dostavilo díky nové přední vidlici ve druhé polovině sezóny. Na Lausitzringu to pro mě byl jeden z nejcennějších závodů, protože jsem tam bojoval s Ayrtonem Badovinim a továrním jezdcem Hondy Davidem Giuglianem a oba dva jsem porazil. Nejlepší na body byl závod v Portimau, ale ten byl zároveň jeden z nejhorších, protože jsem měl střevní problémy. Pravděpodobně to bylo ze špatné vody na okruhu, protože podobných problémů tam bylo více. V nedělním závodě jsem získal pět bodů, takže to byla taková odměna. Druhá polovina sezóny byla lepší a určitě mě pomohla k dalšímu vyjednávání.

Během sezóny jsem poznal, že více takových už nedám a začal jsem hledat jiné angažmá. Měl jsem v hledáčku více týmů, ale nakonec jsem největší shodu nalezl s panem Mirco Guandalinim, který má svůj tým ve WSBK s Yamahou. Má také dobré zkušenosti s českými jezdci, protože nejlepší výsledky jeho tým získal s Kubou Smržem před deseti lety, hlavně v kvalifikacích. Dříve to byla Ducati, ne Yamaha a byla jiná doba i co se týče elektroniky, takže bude těžké na tyto výsledky navázat. Na druhou stranu jsem volil tento tým i proto, že na Mircovi vidím, že se pro to snaží udělat maximum.

V době, kdy jsme podepisovali smlouvu jsem věděl, že Mircovy vazby na továrnu Yamaha budou úzké. To znamená, že jsem po továrním duu Michael van der Mark a Alex Lowes třetí Yamahou a zároveň poslední na startovním roštu. Díky tomu bude podpora Yamahy vysoká. Pomáhají nám i úpravy technických pravidel, kdy budou tovární motorky omezeny v otáčkách a soukromé týmy mohou získat další díly. Díky tomuto pravidlu musí hlavní tým od továrny, což je v tomto případě tým Crescent, dát svým dalším týmům zúčastněným ve WSBK určité díly. Na základě toho bude motorka velmi podobná těm továrním. Spolupráce s továrnou bude pak probíhat na bázi konzultací.“, zhodnotil svou Rookie sezónu v MS-Superbike český jezdec.

Sponzorem sympatického brněnského pilota zůstává i na letošní sezóny firma FANY Gastroservis, resp. pan Pavel Faiereisl, jinak sám nadšený motocyklový «hobby Fahrer»: „Za mě by bylo úspěchem se jednou, dvakrát za sezónu dostat do Superpole 2 a ideálně dojíždět kolem desítky, případně osmé, deváté místo a cokoliv nad tím bych bral jako obrovský úspěch.“

Ovšem předsezonní testy v Jerezu a v Portimau byly v podání týmu Yamaha Guandalini jedním slovem «katastrofou», když na nich celkově neodjel ani 50 měřených kol!

Co se vlastně stalo? „Máme za sebou první testování. Hodně jsem se těšil, bohužel testy nedopadly úplně dobře, byla to souhra nedostatku času a smůly. Jeli jsme do Jerezu a Portimaa na pět dní. První dva dny jsme bojovali s elektronikou, která bohužel moc nekomunikovala a na místě se s tím nedalo nic moc dělat. Tato porucha bude vyřešena na poslední testy a první závody v Austrálii. Další smolnou věcí bylo to, že nám první den praskl výfuk a druhý den nám vypověděl službu úplně nový motor. Na druhou stranu to vlastně prohloubilo naši spolupráci s Yamahou, která se nám snažila co nejvíce pomoci. Nyní se budeme společně snažit ve dvou týdnech před Austrálií vše dohnat.

Uletěl ventil, ale proč, to jsem se ten den nedozvěděl a od té doby jsem se o to nezajímal. Už se stalo a nyní se soustředím na to, abych já podal maximální výkon.

Měli jsme dva motory, jeden z loňské sezóny a jeden úplně nový. Ten loňský už byl na konci kilometrů a budeme ho ještě potřebovat na doladění některých elektronických věcí pro závod v Austrálii, takže jsme ho sundali. V pondělí jsem měl v Portimau odjezdit 100 – 200 km na novém a ten vydržel dvě kola. Poté už nebyl čas vrátit tam ten první.

Na motorce jsem odjezdil 300 – 400 km. Ono to zní hodně, ale z toho bylo 250 km ven a dovnitř pit lane. V Jerezu to bylo lepší, ale v Portimau toho bylo méně. Na konci prvního dne jsem nasadil novou pneumatiku na zajetí rychlých kol, ale když jsem měl na to zajet nějaký konkurenceschopný čas, tak test předčasně ukončili. No a v pondělí, druhý den, jsem se nesvezl vůbec. Kvalitních kilometrů bylo tak asi 100.“

Sezóna WorldSBK 2018 začíná na australském okruhu Phillip Island závodem ve dnech 23. - 25. února, ještě předtím se tam pojedou začátkem týdne dvoudenní oficiální testy, kde tedy bude mít «Bodlinka» čas se s motocyklem Yamaha YZF R1 pořádně seznámit.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama