Reklama

Nikdo není v Mugellu úspěšnější než Valentino Rossi

Ačkoliv vyhrál Valentino Rossi naposledy v roce 2008 «Gran Premio d’Italia», je nejúspěšnějším pilotem MotoGP v Mugellu – na motocyklech Yamaha a Honda.

V posledním roce bylo Mugello třetím ze čtyř po sobě následujících závodech MotoGP, které pozdější mistr světa Jorge Lorenzo dokázal vyhrát. Mallorčan trumfoval před Andreou Iannonem a Valentinem Rossim. 2016 přijíždí Lorenzo do Mugella jako lídr MS. Díky svému suverénnímu vítězství v Le Mans převzal vedení v MS od Marca Márqueze, který při GP Francie spadl a nakonec ještě zachránil P13 v cíli. Takže se Lorenzo dostal do čela o 5 bodů před Márqueze a o 12 bodů před týmového kolegu Valentina Rossiho.

Pro jezdce Ducati, Andreu Doviziosa a Andreu Iannoneho je «Gran Premio d’Italia» domácím závodem. Itálie, Nizozemí a Velké Británie jsou jediné tři země, které od prvního ročníku mistrovství světa motocyklů 1949 uspořádaly v každé sezóně minimálně jeden závod Grand Prix.

«Červení» zde chtějí vyhrát poprvé od října 2010, tehdy trumfoval Casey Stoner na Phillip Islandu.

Důležitá fakta a čísla, která se týkají Grand Prix v Mugellu:

• Po 31. se pojede závod Grand Prix v Mugellu, od roku 1991 zde bude MS po 26. v řadě

• První Grand Prix v Mugellu se konala v roce 1976. Závod kubatury 500ccm vyhrál Barry Sheene s náskokem 0,1 sec. před Philem Readem - závod samotný trval přes 62 minut. V této době dominovala Suzuki královské kubatuře. Prvním jezdcem s jiným motocyklem než se Suzuki byl tehdy Waerum Borge Nielsen, který skončil s motocyklem Yamaha desátý.

• Layout závodní tratě v Mugellu se prakticky nezměnil od roku 1976, trať je dlouhá 5,245 kilometru.

• S 9 vítězstvími je Yamaha nejúspěšnější značkou čtyřtaktní éry MotoGP. Mezi 2004 a 2008 vyhrál Valentino Rossi celkem pětkrát v řadě, Jorge Lorenzo pak 2011, 2012, 2013 a 2015 čtyřikrát.

• Honda zde v MotoGP vyhrála dosud čtyřikrát: Rossi 2002 a 2003, Dani Pedrosa 2010 a Marc Márquez 2014.

• Andrea Iannone zde získal vloni první umístění v Top-5 pro Ducati od 2009, kdy vyhrál v Mugellu Casey Stoner.

• Nejlepší výsledek Suzuki v éře MotoGP je P5: Získali ho John Hopkins 2007 a Loris Capirossi 2009.

• Valentino Rossi je v Mugellu nejúspěšnějším jezdcem napříč všemi kubaturami, když zde vyhrál celkem 9x: Vždy jednou v 125ccm a 250ccm, a celkem sedmkrát v MotoGP. Poslední jeho vítězství se datuje ale už od roku 2008.

• V éře MotoGP byl až do 2015 Valentino Rossi jediným Italem, který do závodu startoval z Pole Position: 2002, 2003, 2005 a 2008. Rossi vyjel do závodu také v roce 2001 z Pole Position, tedy v posledním závodě kubatury 500ccm v Mugellu. Vloni se to podařilo Andreu Iannonemu s Ducati.

• Za Ducati stáli na Pole Position v Mugellu zatím pouze tři jezdci: Sete Gibernau 2006, Casey Stoner 2007 a Andrea Iannone 2015.

• Loris Capirossi je jediným italským jezdcem vedle Rossiho, který dokázal vyhrát v Mugellu závod královské kubatury, když vyhrál 2000 závod 500-ccm po dlouhém boji se svými krajany Biaggim a Rossim, když oba dva v posledních kolech havarovali.

• Závod MotoGP v Mugellu 2004 byl nejkratším závodem královské kubatury v historii Grand Prix Rennen všech dob. Závod se konal na pouhých 6 kol, když ta první část (17 kol) byla kvůli dešti přerušena a závod o body se jel na zbývající počet kol, tedy na šest kol.

• Itálie, Nizozemí a Velké Británie jsou jediné tři země, které od prvního ročníku mistrovství světa motocyklů 1949 uspořádaly v každé sezóně minimálně jeden závod Grand Prix.

• Andrea Iannone si zajistil 2015 v Mugellu Pole-Position. Bylo to jeho první Pole v královské kubatuře MotoGP. A bylo to poprvé, že italský jezdec s italským motocyklem stál v královské kubatuře při Grand Prix Itálie na nejlepším místě startovního roštu. Před ním se to podařilo Giacomu Agostinimu s MV Agustou v kubatuře 500-ccm v Imole 1972.

• 2015 stál v Mugellu Danny Kent na Pole-Position v Moto3, Sam Lowes v Moto2. Bylo to poprvé od roku 1977, kdy při Grand Prix Švédska v Anderstorpu stáli na Pole-Position dva Britové: Barry Sheene se Suzuki v 500-ccm a Mick Grant s Kawasaki v 250-ccm.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama