Reklama

Nej, nej, nej z MS-Superbike 1988 až 2018

Sezóna MS-Superbike 2018 skončila už dávno v katarském Losailu, do startu té další, tedy 2019 na australském okruhu Phillip Island ještě nějaký čas zbývá, takže je ten správný čas, ohlédnout se za nejzajímavější milníky, které symbolizují tento šampionát od roku 1988 až do současnosti.

Od roku 1988 existuje MS-Superbike, a k němu se vztahuje několik rekordů. Nejmladší pódium celého trvání šampionátu pochází třeba z Laguna Secy 1995.

Právě v šampionátu WSBK získávali v posledních letech tituly mistrů světa především jezdci starší generace. Piloti jako Max Biaggi, Troy Bayliss, Carlos Checa či Troy Corser závodili v šampionátu až do konce své aktivní závodní činnosti a v boji o pódiová umístění mladíky někdy doslova vyučovali.

Zatímco v MotoGP, díky španělským vzorům jako Jorge Lorenzo nebo Dani Pedrosa, lámal Marc Márquez v sezónách 2013 a 2014 jeden rekord za druhým, tak nejmladší pódium v MS-Superbike pochází ze sezóny 1995!

Tehdy stáli na stupních vítězů v Laguna Sece ve druhé jízdě Australané Troy Corser (Ducati) a Anthony Gobert (Kawasaki), a s nimi Mike Hale (Honda). Dohromady měli tito tři jezdci pouze 66,68 let.

Naopak nejstarší podium bylo po prvním závodě v Misanu 2010, kdy na stupních vítězů byli Max Biaggi (Aprilia), Carlos Checa (Ducati) a Troy Corser (BMW) a těm bylo celkem 115,36 roků.

Nejmladším vítězem závodu MS-Superbike byl v roce 1996 v Sugu Japonec Yuichi Takeda (Honda), který vyhrál tehdejší první jízdu ve věku 18 let, 8 měsíců a 27 dní.

Naopak nejstarším vítězem je Max Biaggi (Aprilia). Ten projel cílem první jízdy na Nürburgringu 2012 jako vítěz, když měl už 41 let, 2 měsíce a 14 dní.

Nejmladším jezdcem, který kdy bodoval v MS-Superbike, je Ital Gabriele Ruiu (Kawasaki) - 14. v první letošní argentinské jízdě. Ruiu měl v době svého premiérového závodu (kdy také bodoval) 18 let, 4 měsíce a 28 dní. Naopak nejstarším náš František Mrázek (Ducati), kterému v den závodu v Mosportu 1991 bylo neuvěřitelných 55 let a 25 dní. Tehdy bodoval «Frankie» v obou jízdách.

Nejrychlejším závodem všech dob byl první závod v Monze 2013, kdy Marco Melandri (BMW) vyhrál průměrnou rychlostí 201,814 km/h.

Naopak «nejpomalejším» vítězem se stal 1989 na okruhu Oran Park Peter Goddard (Yamaha) výkonem 117.120 km/h.

Ve stejném závodě pak byl zaznamenán největší časový rozdíl mezi vítězem a druhým jezdcem v cíli: Australan Goddard měl v cíli náskok na svého krajana Roba Phillise (Kawasaki) skoro minutu, konkrétně 56,255 sec.

Naopak nejmenším rozdílem vyhrál Leon Haslam (Suzuki) na Phillip Islandu v roce 2010, když druhého v cíli Michela Fabrizia (Ducati) porazil o pouhých 4/1000 sec.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama