Reklama

MV Agusta nebo Ducati: Je potřeba 700 000 Euro pro dalšího pilota

Mistr světa WorldSBK z roku 2014 Sylvain Guintoli stále ještě nemá místo na startovním roštu na sezónu 2017. Druhý motocykl MV Agusta F4 v továrním týmu MV Agusta Reparto Corse je k dispozici za 700 000 Euro!

Ačkoliv musel 10 závodních jízd vynechat kvůli zranění, tak se Francouz Guintoli umístil v WorldSBK jako nejlepší pilot s motocyklem Yamaha v letošním šampionátu královské kubatury motocyklů, co nejvíce podobných těm sériovým. A ve finále v Kataru zajistil Japoncům při jejich továrním comebacku jediné a zároveň první letošní stupně vítězů. V továrním týmu Yamahy ale pro něho místo nezbylo, přednost dostali Alex Lowes a od Hondy přišel Michael vd Mark.

Guintoli jednal i s MV Agusta Reparto Corse. Nový týmový majitel Andrea Quadranti by rád posadil sympatického Francouze na druhý motocykl F4, ale: „To by stálo přibližně 700.000 Euro. Sylvain by musel přinést sponzora nebo mu pomoci DWO (Dorna WorldSBK Organisation). “

Aktuální stav u týmu MV Agusta Reparto Corse na rok 2017 je jeden motocykl pro každou kubaturu: Leon Camier pojede šampionát WorldSBK a pro WorldSSP hledá Quadranti pilota buď z Moto2, nebo z Moto3. Aktuální jezdci Jules Cluzel nebo Lorenzo Zanetti nepřicházejí v úvahu, nabízí se ale třeba mistr světa 125tek 2009 a vicemistr světa Moto2 ze sezóny 2010 Julian Simon, jehož tým QMMF v šampionátu GP končí a Simon svou rychlost s motocyklem SpeedUp dokázal třeba na Sachsenringu, kde dojel v Top-3.

Pokud by Guintoliho jednání s MV Agusta Reparto Corse nedopadlo úspěšně, tak zbývá pouze IodaRacing Aprilia. Zde by se mohl potkat s rovněž zatím nezaměstnaným 32letým Alexem De Angelisem.

Mezitím se ale zvedla cena i pro motocykl Ducati 1199 Panigale R, kterou by chtěl jet v týmu Barni jako druhý pilot Katarec Al Sulaiti. Ten rozhodně nechce zůstat u Pederciniho, neboť musel neustále bojovat s technickými problémy své ZX-10R a tak vše směřuje k tomu, že bude úspěšně dotaženo jednání s Italy. Týmový majitel Barni Marco Barnabó na toto téma dodal: „Takový motocykl nás stojí včetně náhradních dílů okolo 500.000 Euro. U jezdce, který ale nevyhrává se tato částka musí zvýšit na 700.000 nebo 800.000 Euro, neboť další týmoví sponzoři na takového jezdce nic nepřidají“.

Svůj souhlas k druhému motocyklu u týmu Barni Ducati vyslovil už také generální manažer Ducati Corse Gigi Dall’Igna.

Prezident katarské motocyklové federace QMMF pak prohlásil: „Uděláme vše potřebné, aby Saeed mohl i nadále závodit“.

Do této «sponzorské hry» bude zapojen i katarský importér Ducati Alfardan Motorcycle.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama