Reklama

MS-Superbike 2018: Kdo se musel odporoučet? A kdo přišel nový?

Šest jezdců z MS-Superbike 2017 si muselo na příští sezónu spakovat kufry a hledat si nový job v jiné závodní sérii. A byla to hodně prominentní jména. Naopak sedm nových jezdců přišlo!

Nejvíce známým, který už nemá vůbec žádné místo na startovním roštu, se stal bývalý mistr světa Moto2 Stefan Bradl, který nechtěl svou smlouvu s týmem Red Bull Honda prodloužit. Bavorčan se stane zřejmě dle všech předpokladů novým testovacím pilotem v MotoGP (zároveň náhradním jezdcem a s možností 3 startů s wild card) za Honda Racing Corporation.

Randy Krummenacher se po necelé jedné sezóně v MS-Superbike za Kawasaki Puccetti musí vrátit do MS-Supersport, kde byl 2016 s jedním vítězstvím a třemi dalšími pódii celkově třetí. S pomocí švýcarského importéra motocyklů Yamaha firmy Hostettler bude závodit za tým (Evan Bros).

Raffale De Rosa nastoupil do seriálu po třech závodních víkendech, když vystřídal Markuse Reiterbergera v Althea BMW. Ve 20 jízdách dojel Neapolčan 13x v Top-15, 7. místo v Misanu bylo highlightem. 2018 bude 30-letý závodit rovněž v MS-Supersport s továrním motocyklem MV Agusta.

Stejný osud potkal Ayrtona Badoviniho, kterému v Grillini Kawasaki toho hodně naslibovali, ale ve většině případů se s motocyklem ZX-10R 2016, nejstarším strojem ve startovním poli, nacházel společně s naším Ježkem na samém konci výsledkových listin.

V týmu Pedercini Kawasaki bylo během sezóny 2017 hodně jezdeckých změn, prominentní stabilní pilot rodinného týmu Alex De Angelis byl vyhozen během letní přestávky a na rok 2018 nenašel San Mariňan už žádné místo na startovním roštu.

Stejně velký počet pilotů se vystřídal v týmu Guandalini Yamaha. Stabilní jezdec Riccardo Russo se vrací do italského šampionátu CIV, Alessandro Andreozzi (ten jediný dokázal s R1 zajíždět dobré výsledky) odchází do ME-Superstock-1000, kde pojede v týmu Barni-Ducati.

Celkem sedm nových pilotů

Ve startovním poli pojede celkem sedm nových (staronových) jezdců!

Dle papírové formy je nejsilnějším Loris Baz: 2014 skončil Francouz v továrním týmu Kawasaki celkově v Top-5 v MS-Superbike, po třech letech ztrávených v kubatuře MotoGP se vrací do šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým nazpět a bude v týmu Althea pilotovat jediný motocykl BMW S1000RR ve startovním poli.

V Red Bull Honda nahradil Kaliforňan Jake Gagne Němce Stefana Bradla. Jak bude bývalý vítěz Rookies-Cupu opravdu rychlý, je těžké dopředu hodnotit. Gagne závodil v posledních sezónách v MotoAmerica a místo tragicky zahynulého Nickyho Haydena jel i několik závodů v MS-Superbike právě s motocyklem Honda - nejlépe dojel třikrát v Top-12.

Toprak Razgatlioglu nahradil v týmu Kawasaki Puccetti Randyho Krummenachera. Svěřenec tureckého multišampiona Kenana Sofuogla je obrovským talentem, ME-Supertsock-1000 dokončil letos na druhém místě.

Robert Rolfo startoval ve finále sezóny v Kataru jako náhradník za tým Grillini Kawasaki, sezónu 2017 začal ve stáji Vamag MV Agusta a po dvou závodech byl dokonce lídrem šampionátu MS-Supersport. Tým Adrea Grilliniho přechází k Suzuki, zkušený Rolfo by měl hodně pomoci s vývojem motocyklu GSX-R1000R.

Týmovým kolegou bude teprve 17-letý Gabriele Ruiu, kvůli svému mládí bude moci závodit v MS-Superbike až o závodním víkendu v Donington Parku koncem května.

Kolumbijec Yonny Hernandez podepsal smlouvu s týmem Pedercini Kawasaki, když pět let závodil v královské kubatuře MotoGP. Letos byl vyhozen v polovině sezóny z týmu AGR v MS-Moto2 kvůli špatným výsledkům.

Posledním nováčkem je Patrick Jacobsen z New Yorku, který pojede za úplně nový tým Triple-M Honda. V posledních čtyřech letech závodil PJ v MS-Supersport a vždy skončil celkově v Top-6, když 2015 se stal s motocyklem Honda vícemistrem světa.

Tři zůstali, ale změnili týmy a motorky

Brit Leon Camier po 3 sezónách v sedle motocyklu MV Agusta (2015 až 2017) sice zůstává v šampionátu MS-Superbike, ale odešel do stáje Red Bull, kde bude pilotovat motocykl Honda.

Španěl Jordi Torres po dvou sezonách v týmu Althea BMW (2016 a 2017) opouští tuto stáj a vystřídá Leona Camiera u Italů v sedle motocyklu MV Agusta.

Čech Ondra Ježek po roce závodění za Grillini Kawasaki rovněž zůstává v tomto šampionátu, ale pojede ve stáji Guandalini Yamaha. U Ježka je to tedy další změna motocyklu během posledních sezón: 2015 jezdil v kubatuře STK 1000 za tým Triple-M by Barni s motocyklem Ducati, 2016 pak WorldSSP ve stáji Go-Eleven s Kawasaki a 2017 v už jmenovaném týmu Grillini Kawasaki WorldSBK.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama