Reklama

MS-Moto3: Pro Oldies zde není místo!

Když jezdec do 1. ledna dovrší 28 let, nesmí už závodit v MS-Moto3. Sandra Corteseho se to tedy v sezóně 2018 ještě netýká.

Letmý pohled do «FIM 2018 Grand Regulations» jasně říká: Cortese může ještě jednu sezónu závodit v nejslabší objemové kubatuře.

V kubaturách Moto3 a Moto2 je minimální věk omezen na 16 let, v MotoGP pak 18 roků.

Jako limit minimálního věku platí den narozenin daného jezdce.

To znamená v praxi: Když dovrší jezdec 16. března 16 roků věku, tak může příští rok v Doha jet už první trénink na GP Kataru (16. až 18. března).

V kubatuře Moto3 existuje od doby vstupu Fabia Quartarara do MS jedna výjimka: Vítěz šampionátu FIM Junior Moto3 World Championship může v následující sezóně startovat v MS-Moto3, aniž by dosáhl věku 16 let.

Maximální věk pro účast v kubatuře MotoGP je potom 50 let. V sezóně po dovršení 50. narozenin nesmí žádný z jezdců startovat v MS-MotoGP. To stejné platí pro MS-Moto2.

V MS-Moto3 platí ještě další pravidla: Rookie této kubatury smí být starý maximálně 25 let.

Tím má Sandro Cortese velké štěstí, 6. ledna 2018 oslaví své 28. narozeniny, tedy je 5 dní mimo limit.

V kubatuře Moto3 jsou na startovním roštu převážně jezdci, kteří jsou označováni jako teenager, ale zažili jsme i některé Oldies. Nejstarší jezdec, který stál na Pole-Position, byl Alexis Masbou 2015 v Kataru ve věku 27 let a 299 dní.

Ve věku 29 let 46 dní byl Efren Vazquez při GP Austrálie 2015 nejstarším pilotem, který se postavil na pódium v kubatuře MS-Moto3.

Nejstarším jezdcem, který bodoval v MS-Moto3 byl naopak Héctor Faubel při GP Valencia 2012, ve věku 29 let a 93 dní.

Od těchto dob se ale reglement účasti v MS-Moto3 podstatně změnil.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama