Reklama

Mrkývka pojede ME-Moto2/CEV 2017

Právě skončená sezóna 2016 byla pro «Mrkvu juniora», tedy Jiřího Mrkývku nejmladšího, velmi úspěšná, když se stal juniorským středoevropským šampionem STK 600. A tak následoval na sezónu 2017 celkem logický přestup o level výš.

Týmovým manažerem svého syna v seriálu Alpe Adria byl samozřejmě jeho otec Jiří Mrkývka, se 135 starty v WorldSBK druhý nejúspěšnější český jezdec v tomto seriálu. A tak jsme se ho zeptali, jak byl spokojen se závoděním svého syna Jiřího Mrkývky (16) v letošním ročníku Alpe Adria Championshipu. Ten skončil celkově v Top-10 v kubatuře STK 600 a stal se juniorským šampionem v této kubatuře. Takže spokojenost?

„Před prvním testem na 180 kg a 120 koňové motorce Kawasaki ZX6R jsem tušil, že to nebude pro Jirku jednoduchý přechod z cupové 38 koňové KTM. Měli jsme k celé sezóně velký respekt a cílem bylo se toho hodně naučit, jak o motorce, tak jezdeckém projevu jízdy na štoku 600, o fungování týmu, o komunikaci jezdce a mechaniků atd. Odjížděli jsme z prvního testu velice mile překvapení, jak si Jirka rychle zvykl na motorku a profesionální fungování týmu. Domluvili jsme se s Michalem Fillou, že Jirku naučí a poradí mu, jak se s novou motorkou poprat. Michal řekl, že jede dobrou stopu a rychle, takže jsme cítili, že to nebude takový problém, jak jsme si původně mysleli. Už na třetím testu dokázal jet Brno na 6 štoku za 9. V prvním závodě přijel se ztrátou na první okolo 45vt. a poslední závod bojoval do posledního kola o první místo se ztrátou 0,9 vt. na prvního. Jsem opravdu hodně nadšený z jeho výkonu v letošní sezóně a na velké motorce. Celou ji odjel bez jediné chyby a měli jsme to štěstí, že se to obešlo bez pádů, takže abych to shrnul jsem nadmíru spokojený.“

Mrkva nejmladší jezdil motocykl Kawasaki v týmu Willi Race. Prozraď nám něco o biku a o týmu samotném.

„Motorka je Kawasaki ZX 6R se sériovým motorem, ale Power comanderem a podvozkem K-tech, výkon 124 koní a minimální povolenou hmotnost 168 kg. Hlavním mechanikem týmu je Petr Žižkovský, který má zkušenosti z MS. Tým má 2 jezdce a 4 mechaniky. Druhým jezdcem týmu je Michal Kolek, který jede třídu Supersport 600. Nad fungováním celého týmu dohlíží a stará se o nás majitel Jan Šebek.“

Bylo to synova první sezóna s „velkým motocyklem“, ostatně jeho výška přes 180 ccm žádnou jinou možnost nenabízela že?

„Ano, 6kový motor je nejmenší, který má pro Jirku nějaký smysl. Letos bylo na něm vidět jakou má radost z toho, že mu na rovinkách soupeři neujíždí, jak v předchozích třech letech. Tím se, ale naučil později brzdit, rychleji projíždět zatáčky a dřív přidávat plyn. Všechno zlé je k něčemu dobré, i za tuto zkušenost jsme rádi.“

Jaké jsou jeho slabiny, jaké pak přednosti?

„Neřekl bych jestli je to slabina,ale starty zatím nemá dobré , spíš na tom bude muset ještě hodně zapracovat, času má dost a vše má ještě před sebou.

Předností je trpělivost na trati , umí si rychle přečíst soupeře a pošle jim to tam, ale největší přednost je jízda na vodě. No prostě má závodění v krvi . Je radost se na něj dívat s jakou lehkostí a přirozeností jede. “

Nejlepší závod sezóny 2016 a proč?

„Nejlepší závod sezóny byl asi ten poslední Slovakiaring, když bojoval o stupně vítězů, to byl docela nervák a bylo to hodně emotivní, dojelo spoustu známých, kteří udělali super atmosféru a taky se slavilo. A spokojenost byla ještě, když jsme odjížděli z Chorvatské Rijeky. Jirka se musel vypořádat s tamní tratí, všichni kdo tam jeli, ví co je to za okruh. Do té doby jezdil jenom na krásných rovných površích, ale tady to byla jiná škola. Po prvním tréninku přijel úplně v šoku, co je to za hrozný okruh, ale popral se s tím parádně. Naučil se ovládat motorku tak, jak potřebuje.“

Budete s Jirkou pokračovat v seriálu Alpe Adria, nebo se chystáte někam „do světa“? A můžeš prozradit kam?

„Vzhledem k tomu jaká byla letos úspěšná sezóna, jsme se s celým týmem domluvili, že přejdeme společně do kategorie ME CEV Moto2. Je to velký krok kupředu a jsme strašně nadšení, že vše tak skvěle dopadlo a těšíme se na novou sezónu.“

Děkuji za rozhovor.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama