MotoGP: 6 značek, 3 různé kultury, ale stejná náruživost pro motocyklový sport Hlavní obrázek k článku: MotoGP: 6 značek, 3 různé kultury, ale stejná náruživost pro motocyklový sport

Šest značek udělalo z MS-MotoGP hodně pestrobarevný roztavený kotel s třemi různými kulturami a pracovními metodami. Jedno ale mají společné: Obrovskou náruživost pro motocyklový sport.

Honda, Yamaha a Suzuki jsou tři japonské značky, italskou vlajku drží hodně nahoře Ducati a Aprilia. A od sezóny 2017 bojuje o své «místo na slunci» v královské kubatuře - úspěšně - také rakouská KTM.

Jak velké jsou tyto rozdíly, může dobře posoudit třeba Pol Espargaró, ten na sezónu 2017 přestoupil od Yamahy ke KTM: „Jsou to opravdu obrovské rozdíly. Japonci jsou neuvěřitelně klidní a nedokáží říci ne. Naopak Rakušané jsou hodně jednodušší, podívají se ti přímo do očí a řeknou ti, co co chtějí. To je jen dobré. Mám takové jednání rád, můžeme se tak posunout o hodně kupředu“.

Alvaró Bautista už závodil v kubatuře MotoGP za Suzuki, Hondu, Aprilii a Ducati: „Moje kariéra v MotoGP začala u Suzuki. Japonci berou vše velmi vážně a profesionálně. Italové se naopak snaží věci rychle posunout kupředu, ale častokrát časově nestihnou to, co slíbili. A je u nich vše tak trochu chaotické“.

Aleix Espargaró to jen potvrzuje: „Japonci jsou velmi striktní a vážní. Někdy tach trochu pomalejší, ale pracují perfektně. Mně se ale líbí italská mentalita daleko více, jsem přece Španěl. A ti jsou rychlejší a náruživější. Musíme ale dávat pozor na to, abychom zůstali vyrovnaní a přesto náruživí“. Espargaró přešel 2017 od Suzuki k Aprilii.

Také současný tovární pilot Ducati Andrea Dovizioso si vzpomíná na své časy u japonských továren Honda a Yamaha: „Pracovní metody se hodně liší. To se týká každé porady a také způsobů, jak různé problémy vysvětlíš. Ovšem mají také své hodně silné stránky, nebo´t pracují hodně precizně. Italové jsou schopni překonat obrovské překážky a dokázat neuvěřitelné věci, ale někdy toho chtějí příliš mnoho naráz. A to přináší častokrát problémy“, vysvětluje «Dovi».

„Italové a Španělé mají v sobě hodně náruživosti a my tak také pracujeme. Jsme hned nazlobení, když něco běží špatně. Ale dokážeme také hodně oslavovat, když se něco povede. A některé věci se vyřeší rychleji, než u Japonců“, vysvětluje rozdíly mezi Ducati a Yamahou Jorge Lorenzo.

„Honda se hodně liší od Yamahy, neboť hodně Japonců tak převzalo evropskou či americkou mentalitu. Ale než ukončím svoji kariéru, tak to možná zkusím ještě u jedné rakouské značky“, říká - možná z legrace - Cal Crutchlow z týmu LCR-Honda.

Ex-mistr světa Casey Stoner vše doplňuje: „Všichni si myslí, že Italové mají více náruživosti než Japonci...To jsem ale já sám na vlastní kůži nepoznal. Japonci jsou při celé věci s celým srdcem, jsou hodně náruživí a pracují intenzivně, proto také mají nejlepší motocykly. A existuje tak proto hodně společných vlastností“.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama