Moto3: Ve čtyřech letošních závodech čtyři různí vítězové
- Publikovno: 4.5.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
V kubatuře Moto3 je to na úzké trati v Le Mans vždy hodně těsné - hlavně v posledních dvou zatáčkách. Mistrovství světa Moto3 patří vždy k nejnapínavějším závodům celého víkendu, když více než 30 jezdců nabízí hodně tvrdé souboje až do odmávnutí cílovou šachovnicí.
Při GP Španělska předvedl Brad Binder (Red Bull KTM Ajo) doslova mistrovský kousek, když z poslední pozice na startovním roštu dokázal závod Moto3 nakonec vyhrát a byl to nejsilnější výkon od doby zavedení kubatury Moto3 do šampionátu MS od roku 2012. Jihoafričan se tak rázem stal největším kandidátem na uvolněný titul mistra světa nejslabší objemové kubatury.
Během prvních dvou kol v Jerezu předjel Binder celkem 19 soupeřů a nakonec vyhrál s náskokem 3 sekund. A bylo to jeho první vítězství v závodech Grand Prix vůbec. Navázal tak na jihoafrické úspěchy v závodech Grand Prix, naposled vyhrál za Jižní Afriku Jon Ekerold v roce 1981 kubaturu 350ccm na Monze.
Binder tak zvýšil své vedení v MS na 15 bodů před Jorge Navarrem (Estrella Galicia 0,0).
V Le Mans se Binderovi ještě nikdy nedařilo, během čtyř startů na tomto okruhu pouze dvakrát bodoval, nejlépe zde dojel jako osmý v roce 2013.
Toho by chtěl určitě využít jeho nejbližší konkurent v MS Jorge Navarro a pokusit se o první vítězství v závodech GP.
V Jerezu doplnili pódiové stupně Italové Nicolo Bulega (Sky Racing Team VR46) a Francesco Bagnaia (Aspar Mahindra Team Moto3), takže na Navarra místo nezbylo. Ovšem jeho konstantní výkony jsou hodné obdivu - ve velmi vyrovnané kubatuře dojel ve všech letošních závodech v Top-8. V Le Mans to pro něho bude druhý start na této trati.
Favorizovaný Romano Fenati (Sky Racing Team VR46) už ztrácí na špici 30 bodů, což je více než jedno vítězství v závodě. Musí tedy začít svého „značkového“ kolegu Bindera pravidelně porážet, aby mohl bojovat o avizovaný titul mistra světa a mohl s ním přestoupit do plánované Moto2 jako šampion.
Ovšem jeho týmový kolega a juniorský mistr světa Bulega na něho ztrácí pouhých 11 bodů, na třetím až osmém místě jsou nyní v rozmezí 18 bodů pouze Italové. Kromě Fenatiho a Bulegy ještě Bagnaia, Bastianini a Antonelli. Hned za italskou pěticí ale následuje náš Jakub Kornfeil, Top-10 pak kompletují Khairul Idham Pawi a Philipp Öttl.
Bulega, Joan Mir (Leopard Racing), Aron Canet (Estrella Galicia 0,0) a Khairul Idham Pawi (Honda Team Asia) už všichni v Le Mans závodili v rámci FIM CEV Repsol Moto3 Junior World Championshipu, vyhrál zde vloni Canet, zatímco Mir musel startovat až úplně zezadu, probojoval se až do špice a spadl. Pawi zde za mokrých podmínek byl odmávnut jako druhý a i letos doufá překvapivý vítěz z Argentiny na déšť, na suchu získal od svého prvního trumfu pouhé dva body.
Monster Energy Grand Prix de France bude domácím závodem pro tajného favorita Fabia Quartarara (Leopard Racing) a mohl by to pro něho být opožděný start do sezóny, když ho dosud pronásledovala smůla, buď technické problémy, nebo ho poslal k zemi některý soupeř.
Jakub Kornfeil absolvoval v Jerezu svůj životní závod a v Le Mans by jistě rád navázal na španělský závod. V Le Mans se mu v kubatuře Moto3 v posledních třech letech velmi dařilo, neboť dvakrát byl odmávnut v Top-6 (2013 a 2015) a jelikož letos zatím pravidelně boduje, tak by v této řadě dojezdů v Top-15 během posledních devíti závodů jistě rád pokračoval.
Naopak jeho krajan Karel Hanika letos na body ještě nedosáhl, nejlépe se umístil na P24 v Argentině a jelikož v posledních dvou závodech havaroval, tak by chtěl ve Francii nejen dojet, ale pokusit se o první umístění v Top-15 s motocyklem Mahindra, což ale nebude vůbec jednoduché. V Le Mans zatím startoval dvakrát, jednou nedojel (2014) a vloni byl odmávnut na P20.
Stav šampionátu
01- Brad Binder – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 77 bodů
02- Jorge Navarro – Team Estrella Galicia 0,0 – Honda NSF250RW – 62
03- Romano Fenati – Sky Racing Team VR46 – KTM RC 250 GP – 47
04- Nicolo Bulega – Sky Racing Team VR46 – KTM RC 250 GP – 36
05- Francesco Bagnaia – Aspar Mahindra Moto3 – Mahindra MGP3O – 34
06- Niccolo Antonelli – Ongetta Rivacold – Honda NSF250RW – 31
07- Enea Bastianini – Gresini Racing Moto3 – Honda NSF250RW – 29
08- Jakub Kornfeil – Drive M7 SIC – Honda NSF250RW – 29
09- Khairul Idham Pawi – Honda Team Asia – Honda NSF250RW – 27
10- Philipp Öttl – Schedl GP Racing – KTM RC 250 GP - 27
- Přidat komentář +
- Publikováno: 4.5.2016
- Zařazeno v:
- Autor: