Reklama

Moto3 - Racing Team Germany: Stále má dluhy u Hondy

Tým z MS Moto3 Racing Team Germany už sice přestal v praxi existovat, ale u HRC jsou stále ještě dluhy ve výši šestimístného čísla v Euro za sezónu 2015.

Ze závodní stáje Racing Team Germany, která nemá to nejlepší jméno v paddocku Grand Prix, se stal na sezónu Moto3 2016 Team Peugeot Motocycles Saxoprint. Francouz Alexis Masbou a Skot John McPhee budou v letošním roce závodit s motocykly Peugeot MGP30, což jsou jednoválcové závodní motocykly o objemu 250 ccm, které byly postaveny u Mahindra Racing v Besozzo nedaleko Varese a technicky se vůbec neliší od motocyklů Mahindra MGP3O.

Ovšem firmě Mahindra patří 51% podíl ve společnosti Peugeot Motocycles, a tak chce díky sportovnímu image této značce pomoci. Dirk Heidolf, Bernd Kellner, Dr. Uwe Fischer a Frank Beierlein, tedy vedení firmy, která roky provozovala Racing Team Germany, ovšem mají stále na svých bedrech velký dluh.

Jedná se například o nezaplacené účty pro Honda Racing Corporation za závodní materiál kompletních motocyklů Honda NSF 250RW pro Masboua a McPheeho za sezónu MS-Moto3 2015. A jedná se o částku nad šestimístný číselný obnos. Tři z těchto obchodníků jsou ve vedení nové firmy GmbH, která provozuje závodní stáj Peugeot a která se jmenuje SP Racing Peugeot GmbH.

Racing Team Germany sice už nepodniká žádné obchody a firma už je prostě „u ledu“, takže neexistuje ani fond pro rozvoj mládeže u tohoto subjektu. Přičemž Racing Team Gemany 2009 se spojil s týmem z IDM-Supersport od Dietmara Franzena a závodili v roce 2010 v MS Moto2 (jezdec Arne Tode - zde ovšem po jedné jediné sezóně byl zase konec) a pro sezónu 2011 avizovali dokonce vehementně vstup do královské kubatury MS MotoGP.

Shuhei Nakamoto, viceprezident Honda Racing Corporation, potvrdil nezaplacené účty od RTG s tím, že jde o šestimístné čísla. V Japonsku nyní horečně přemýšlejí, zda tuto chybějící částku vyžadovat v Německu u soudu. U dřívějšího týmu Racing Team Germany je za tento problém s HRC odpovědný už funkce zbavený týmový manažer Dirk Heidolf místo Dr. Fischera, ex-pilot Grand Prix si má nyní sníst „svoji polévku až do dna,“ tedy celý problém RTG byl převeden na něho.

Už vloni se vynořil problém McPheeho a Hondy, RTG chtěla pro McPheeho objednat u HRC kompletní nový „balíček 2015“, ale kvůli chybějícím penězům musel skotský jezdec i nadále závodit se šasím z roku 2014. Ovšem ve smlouvě s jezdcem Johnem McPheem, který závodí díky penězům britské sportovní nadace Racing Steps Foundation, stojí jasně, že jmenovaný Skot měl dostat na minulou sezónu závodní materiál určený pro rok 2015. Když pak vyšlo najevo, že šasí opravdu pochází z předešlého roku, tak manažer skotského jezdce Peter Ball vyhrožoval soudem s HRC a Honda musela dodatečně dodat rám výroby 2015.

Racing Team Germany vyhrál sice v roce 2011 dva závody Grand Prix kubatury 125 ccm zásluhou Sandra Corteseho, 2012 pak jednu GP Moto3 s Louisem Rossim v Le Mans a Alexis Masbou se postaral v roce 2015 o vítězství v Kataru, ovšem samotný tým byl v paddocku Grand Prix známý spíše svými negativními případy (pokus o pojišťovací podvod, nelegální prodej akreditací do paddocku, nezaplacené účty apod).

Proto výběrová komise IRTA nepřiznala v srpnu 2015 žádná dvě další startovní místa na sezónu 2016 pro RTG, aby tak donutila německou stáj k odchodu ze světa Grand Prix. Ovšem Terrell Thien, nový týmový manažer, byl prezentován jako nástupce Heidolfa a ex-RTG se spojil s továrnou Peugeot jako tovární tým (mimochodem další existující stáje jako třeba Gresini, Rossi a jiné tuto možnost odmítly), a tak saská stáj opět od IRTA a Dorny obdržela dvě startovní místa na roštu MS Moto3 2016.

Co je ale zarážející, že Heidolf je v týmu i nadále zodpovědný za operativní činnost, ačkoliv se jedná o věci z předešlé doby. Terrell Thien ovšem oznámil veřejně, že Heidolf neobdrží na sezónu 2016 žádnou týmovou uniformu a rovněž nebude majitelem permanentního vstupu do paddocku.

Týmové sdružení IRTA nyní hodně pozorně sleduje, zda nemá Heidolf ještě někde jinde „své prsty“ ve hře. Jen pro zajímavost: Z dřívějška měla tato závodní stáj dluhy ve výši 190.000 Euro (2013), vloni k nim přibylo dalších 530.000 Euro, takže celková dlužná částka se dle našich informací pohybuje okolo 750.000 Euro.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama