Reklama

Moto3 2017: Aktuální situace po Aragónu

Během závodního víkendu na španělském okruhu MotorLand Aragón se samozřejmě horečně jednalo i v paddocku. Ne všichni jezdci už mají své motorky a týmy na příští sezónu. A co se tedy událo nového v paddocku Grand Prix od čtvrtka do neděle v doplnění startovního roštu kubatur Moto3:

Belgičan Livio Loi (přichází z RW Racing GP) a Španěl Joan Mir (zůstává) vytvoří novou dvojici v týmu Leopard Racing, ovšem místo letošních motocyklů KTM se německý tým bratří Kieferových vrací k japonské Hondě, se kterou se jezdec tohoto týmu Danny Kent stal mistrem světa Moto3 v sezóně 2015.

Na přestupovém trhu se podařilo týmům s motocykly Honda do MS-Moto3 opravdu získat skvělé jezdce a dalo by se říci, že týmy s těmito motocykly Honda jsou doslova přecpány Top piloty. U KTM a Mahindra/Peugeot došlo k několika podstatným změnám, například Jakub Kornfeil po dvou sezónách u týmu Drive M7 SIC odchází a bude továrním pilotem Peugeotu.

Stáje kubatury Moto3 se z pohledu sezóny 2017 hodně změnily. Navíc z této kubatury odcházejí o stupeň výš hned tři výborní jezdci: Vítěz z Aragónu Jorge Navarro pojede u Gresiniho, Fabio Quartararo míří k Ponsovi a Khairul Idham Pawi sice zůstane u Honda Asia (zde nahradí Ratthaparka Wilairota), ale bude to v MS-Moto2. A odsud naopak odcházejí Zarco, Rins, Lowes a Folger do MotoGP.

Dorna chce brněnského vítěze Skota John McPheeho s motocyklem Honda vidět v novém týmu. Po vzoru TV SKY s VR46 v Itálii by měl vzniknout na sponzorských penězích TV-BT Sports britský tým, zatím ale není smlouva podepsána.

Nový tým v šampionátu SIC58 se na poslední chvíli rozhodl pro motocykly Honda místo KTM. A ačkoliv tento tým byl zbudován především pro italské talenty, tak Paolo Simoncelli nyní do svých řad zařadil Japonce Suzukiho, ten přinese nejen potřebné peníze, ale i podporu od HRC.

KTM ztratila sice zákazníka tým Leopard, ale získala od Mahindry tým Platinum-Bay (tedy ex-tým našeho Karla Haniky) majitele Fiorenza Caponery, kde pojedou stejně jako letos Darryn Binder a z MSJ přijde definitivně Marcos Ramirez.

RW Racing 2017 se rozhodla přejít ke KTM od Hondy. Z tohoto důvodu už podepsaný Japonec Tatsuki Suzuki od RW Racing odešel a nabízeli se mu dvě možnosti: SIC Drive M7 nebo Idemitsu Honda Asia, skončilo to ale u Simoncelliho týmu SIC58-Honda. A RW Racing je nyní aktuálně bez jezdce.

Na papíře se tedy zdá, že Honda se stala vítězem této přestupové války, vždyť za ní pojedou 2017 tito hodně silní piloti: Bastianini, McPhee, Mir, Canet, Di Giananntonio, Fenati a Martin.

Naopak Mahindra/Peugeot ztratila své tři nejlepší jezdce: Odešli McPhee, Bagnaia a Martin (Bagnaia pojede - jak ostatně známo - v MS-Moto2 za tým SKY VR46).

Naopak Mahindra/Peugeot získala nejzkušenějšího jezdce v této kubatuře, tedy Čecha Jakuba Kornfeila. Ten má na svém kontě celkem 123 startů v nejslabší objemové kubatuře Grand Prix 125 ccm/Moto3, ale v Moto3 dosud nevynechal ani jeden ze závodů této objemové kubatury a bylo jich už odjeto 84! Týmovým kolegou našeho Kornfeila bude Ital Stefano Manzi, s wild card a s motocyklem Mahindra odmávnutý v Top-4 na Silverstone.

Tým Red Bull Ajo KTM chtěl původně mistra světa Brada Bindera nahradit Bastianinim, později Bagnaiou, nakonec byl angažován Antonelli jako týmový kolega Bo Bendsneydera.

Romano Fenati pak Antonelliho nahradí v týmu Ongetta Rivacold-Honda.

Také suverénní vítěz Red Bull-Rookies-Cupu Ayumu Sasaki (čtyři vítězství, třikrát druhý a čtyřikrát třetí ve 13 závodech) přijde, podobně jako všichni ostatní vítězové z minulých let do MS: Alberto Puig a manažer promotéra šampionátu Dorna Xavier Alonso mu chtějí zajistit druhé místo v týmu Idemitsu Honda Asia Tadyho Okady, kde Pawi bude měnit kubaturu.

Naděje KTM na sezónu 2017 se tedy jmenují: Antonelli, Bendsneyder, Bulega, Migno a Öttl.

Honda tak má aktuálně 15 jezdců, KTM 11, Mahindra čtyři a Peugeot dva.

Tak vypadají týmy Moto3 2017

Red Bull Ajo Motorsport (KTM): Niccolo Antonelli, Bo Bendsneyder
SKY VR 46 (KTM): Nicolo Bulega, Andrea Migno
Leopard Racing (Honda): Joan Mir, Livio Loi
Gaviota Aspar (Mahindra): Lorenzo Dalla Porta, Albert Arenas
Saxoprint Peugeot (Peugeot): Stefano Manzi, Jakub Kornfeil
Gresini Racing (Honda): Jorge Martin, Fabio di Giannantonio
Estrella Galicia 0,0 (Honda): Enea Bastianini, Aron Canet
RBA Racing (KTM): Juanfran Guevara, Gabriel Rodrigo
CIP Unikom Starker (Mahindra): Marco Bezzecchi, ???
Platinum-Bay-Real-Estate (KTM): Marcos Ramirez, Darryn Binder
BT Sports (Honda): John McPhee
Squadra SIC58 (Honda): Tony Arbolino, Tatsuki Suzuki
MH6-Team (KTM): Maria Herrera?
Schedl GP Racing (KTM): Philipp Öttl
Drive M7 SIC Racing (Honda): Adam Norrodin, Kaito Toba?
Honda Team Asia (Honda): Hiroki Ono, Ayumu Sasaki?
RW Racing (KTM): ???
Ongetta Rivacold (Honda): Romano Fenati, Jules Danilo.

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama