Reklama

Michal Salač dojel ve Valencii devátý

Ve dnech 26-29.dubna se na španělském závodním okruhu Ricardo Tormo konal v pořadí druhý závodní víkend mistrovství světa junioru FIM CEV Repsol.

Pro Filipa Salače a jeho tým to byly tentokráte dva domácí závody, které bohužel nedopadly podle představ.

Přesto, že se celý víkend dařilo Filipovi zajíždět časy, kterými patřil mezi přední jezdce, oba kvalifikační tréninky se nepovedly, Filip nebyl schopen zajet rychlé kolo, kdy se nedostal ani na časy z volných tréninků a stačilo to pouze na 20.místo na gridu. Bylo to velké zklamání, ale přesto jsme se těšili na závody.

V nedělním warm up se Filipovi podařilo mezi 46. startujícími jezdci zajet třetí nejrychlejší čas a tím se zase zvýšila naděje na vytoužené pódiové umístění, i když jsme věděli, že ze zadních pozic je to o mnoho složitější.

První závod, který startoval v 11.hodin dopoledne se Filipovi celkem povedl, zakončil ho na devátém místě. Odpolední, druhý pro nás bohužel skončil předčasně, po zcela nečekaném highsideru přišel pád a zklamání bylo veliké.

Jsme ale teprve na začátku, takže je důležité neztrácet hlavu a pracovat dál!

Už v druhé polovině května nás čeká trochu netradiční, dvoudenní závodní víkend tohoto šampionátu, který se bude konat při Velké Ceně Moto GP na okruhu Le Mans ve Francii.

#12 Filip Salač: „Ve volných trénincích jsme se snažili co nejlépe nastavit nejen podvozek, ale i odladit mapu motoru, protože tady ve Valencii je to velmi důležité a složité. Většinou jsme dělali jenom malé změny, veškerá data máme po J.Masiovi a M.Herrere. Z motocyklu jsem měl dobrý pocit, podařilo se mi zajet dobré časy, kdy jsem byl o 0,4 sekundy od nejrychlejšího, ale přitom sem musel předjíždět pomalejší jezdce. Do posledního volného tréninku jsem vyjel opožděně, protože se nám rozsypala převodovka, ale na posledních 15 minut jsem ji ještě stihl alespoň vyzkoušet.

Do první sobotní kvalifikace jsem bohužel vyjížděl o trochu později, nechtěla nám chytit motorka. V průběhu kvalifikace jsem musel zajíždět dvakrát do boxu, jednou na malou změnu a po druhé na výměnu pneumatik. Téměř ke konci kvalifikace jsem jel se skupinou rychlejších jezdců, ale jelikož tým udělal malou chybu v nastavení, nemohl jsem tvrdě brzdit, protože byla motorka velmi měkká. V posledním kole jsem se “zmáčknul” byl jsem sice v rychlém kole, ale musel předjíždět dva pomalejší jezdce, ti mne zpomalili a v poslední pravé zatáčce do kopce se mi zavřelo přední kolo, ztratil jsem tim 0,4 sekundy, a tak to s časem 1.40.5 stačilo pouze na 20 místo.

Ve druhéhém měřeném tréninku bylo o trochu tepleji a časy se nezlepšovaly. Čím více se mi ojížděli gumy, ztrácel jsem grip na zadním kole. Ke konci jsem zkoušel ještě tlačit, ale na trati bylo hodně pomalých jezdců a už se to nepovedlo.

V nedělním warm up jsm měl dobrý pocit z motocyklu a přesto, že byl silný vítr, dokázal jsem zajet čas, který stačil na třetí místo.

Do prvního závodu jsem věděl, že musím mít dobrý start, ten se ale až tak nepovedl. Poté jsem se musel “ prokousávat” dopředu. Ke konci jsem se odtrhl od skupiny o 8.místo. V posledním kole jsem se dostal na 7.místo, ale v poslední levé zatáčce do mě narazil jeden ze soupeřů a měl jsem co dělat, abych to ustál, tím jsem dojel devátý. Do druhého závodu vítr ještě zesílil, přesahoval rychlost 40km/h. Už od prvního kola jsem měl velký problém s přilnavostí zadního kola a musel jsem být velmi rychlý v nájezdu a později brzdit než ostatní, abych jim stačil. V zatáčce číslo 9 jsem dostal highsider a už se to nedalo ustát. Jezdí se tam na plnou 4, což je docela velká rychlost. Byli jsme opravdu hodně zklamaní.

Tento víkend jsme přesto udělali další krok dopředu a teď už se připravuju na příští týden, kde mě čekají první, pro nás důležité závody Red Bull MotoGP Rookies Cupu, kde bych rád bojoval o vítězství. “



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama