Reklama

ME-STK 2018: Bez Hondy, jedna Yamaha, dvě Ducati Hlavní obrázek k článku: ME-STK 2018: Bez Hondy, jedna Yamaha, dvě Ducati

Startovní pole ME-Superstock-1000 na sezónu 2018 se pomalu formuje. Na startovní rošt přibyli další piloti: Z WorldSBK přicházející Riccardo Russo. Ten pojede za tým CM Racing s motocyklem Kawasaki. A #1 u Yamaha zůstává Florian Marino.

Při očekávaném startovním poli okolo 30 jezdců pro ME-Superstock-1000 na rok 2018 je pod smlouvou zatím pouhých 15 jezdců.

Nově do šampionátu přichází tým Van Zon-Remeha-BMW z IDM, kde pojedou dva Němci Markus Reiterberger a Jan Bühn. Reiterberger vyhrál 2017 s wild card sezonní finále v Jerezu a chce získat titul, a s ním přejít 2019 do WorldSBK.

Jelikož tovární tým Ducati se už evropského šampionátu 2018 nezúčastní, tak se veškerá pozornost továrny z Borno Panigale zaměří na stáj Barni. Zde je jasnou #1 Alessandro Andreozzi, který v závěru loňské sezóny závodil za Guandalini Racing a v posledních čtyřech závodních víkendech MS-Superbike 2017 ukázal, co je možné zajíždět se motocyklem Yamaha R1. Druhý motocykl Ducati bude v EAB pilotovat Alex Schacht.

K favoritům bude patřit rovněž tým Nuova M2, kde s motocyklem Aprilia RSV4 pojedou Luca Vitali a Max Scheib. Za tým Althea BMW pojede Alessandro Delbianco, který ještě 2017 závodil v Moto3 v italském šampionátu CIV.

V týmu Pata Yamaha pojede i letos jako týmová #1 Florian Marino, který vloni v devíti závodech získal celkem pět pódiových umístění a celkově obsadil třetí místo v šampionátu.

Jeho dosavadní týmový kolega Roberto Tamburini odešel k BMW, kde bude startovat za tým Berclaz.

Nově do šampionátu přibyl ex-pilot z WorldSBK, 25-letý Ital Riccardo Russo, vloni závodící v šampionátu královské kubatury motocyklů co nejvíce podobným těm sériovým - nejdříve za Guandalini Yamaha a později za Pedercini Kawasaki. Ricky se tak vrací do šampionátu. kde závodil už v sezóně 2016 za tým Yamaha Pata. Ovšem tehdy jeden z favoritů šampionátu utrpěl v Assenu vážné zranění a to zlomeniny holenní a lýtkové kosti na pravé noze. Italský jezdec bude závodit v týmu CM Racing s motocyklem Kawasaki ZX-10R přímo od italského dovozce této značky.

Pedercini Kawasaki podepsal smlouvu s mladým Italem Gabrielem Ruiu. Ten měl původně závodit v MS-Superbike za Grillini Suzuki, ale tento tým nakonec do šampionátu z dobře známých důvodů vůbec nevyjede. Ruiu určitě nebude patřit mezi kandidáty na titul šampiona, spíše než jeho jezdecké schopnosti je zajímavější sponzorský příspěvek.

Tým BWG (Grimaldi) se ze šampionátu stáhl.

Honda se s týmy Red Bull Honda a Triple-M-Racing koncentruje na šampionát WorldSBK. Pokud by se ve startovním poli objevil nějaký motocykl CBR1000RR, tak to bude rozhodně bez podpory Japonců.

Sezóna ME-Superstock-1000 začne 13.-15. dubna na okruhu MotorLand Aragon.

ME-Superstock-1000 2018

Berclaz BMW Luca Salvadori
Berclaz BMW Roberto Tamburini
Van Zon Remeha BMW Jan Bühn
Van Zon Remeha BMW Markus Reiterberger
Althea BMW Alessandro Delbianco
EAB Schacht Ducati Alex Schacht
Motos Vionnet BMW Eric Vionnet
Team Flembbo Kawasaki Maxime Cudeville
Team Flembbo Kawasaki Valentin Suchet
Barni Ducati Alessandro Andreozzi
Pata Yamaha Yamaha Florian Marino
Pata Yamaha Yamaha ?
ETG Kawasaki Xavi Pinsach
Benjan Kawasaki Fraser Rogers
Benjan Kawasaki Toni Finsterbusch
CM Racing Kawasaki Riccardo Russo
Pedercini Kawasaki Gabriele Ruiu
Nuova M2 Aprilia Luca Vitali
Nuova M2 Aprilia Maximilian Scheib

Tučně vytištění piloti jsou už potvrzeni.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama