Max Neukirchner: EWC bude brzy lepší než WorldSBK Hlavní obrázek k článku: Max Neukirchner: EWC bude brzy lepší než WorldSBK

Jistě, zatím se na šampionát MS-Endurance (EWC) pohlíží jako na mistrovství světa jezdců, kteří už jinde nedostali angažmá, nebo si na konci své kariéry chtějí ještě nějaký ten rok závodění přidat. To byla zatím realita a také pohled veřejnosti.

Ale dle nejúspěšnějšího německého jezdce WorldSBK všech dob - Maxe Neukirchnera (dva vítězné závody [2008 Imola a Misano] - tomu tak v nejbližší budoucnosti nemusí vůbec být.

Ten po celkovém umístění v Top-5 v témže roce vstupoval do sezóny 2009 s oprávněnými nadějemi, kdyby ho v Monze v šikáně za startem-cílem netorpedoval zezadu Australan Brendan Roberts a doslova mu jeho stehenní kost rozdrtil.

To byl zlom v jeho kariéře, «Max76» se už nikdy nedokázal vrátit do bývalé formy a všechny závodnické comebacky se skončily dříve či později neúspěchem. Nyní pracuje jako «Riding coach», v týmu Yamaha Austria Racing pomáhá jako týmový manažer.

2014 absolvoval svůj poslední závod MS-Superbike (Magny Cours) a jako pilot s «wild card» obsadil skvělé šesté místo s motocyklem 3C-Ducati.

Pečlivě také závody šampionátu MS-Superbike sleduje: „Co je skvělé, že se pro fanoušky mnoho změnilo k lepšímu a stále je zde snaha, nabídnout jim stále více a více. Ale je zde také bohužel vidět, že šampionát po stránce jezdecké stagnuje. Myslím si, že v příštích letech bude šampionát EWC zajímavější než WorldSBK. Pro diváky je určitě hodně skvělé, že celé show trvá 24 hodin, stejně výbornou podívanou nabízí i 8hodinovka v Suzuce. Stále více a více je to přenášeno televizí, pro továrny je tento šampionát zajímavější. Rovněž v nejbližším okolí tratě se na obou 24hodinovkách a v 8h v Suzuce mnoho děje. Hodně zainteresovaný je Eurosport, neboť je promotérem tohoto šampionátu. Možná i z tohoto důvodu, nepřenáší Eurosport tolik ze šampionátu WorldSBK“, uzavírá své zamyšlení nad další budoucností obou šampionátu 36-letý německý ex-pilot Max Neukirchner.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama