Reklama

Maverick Viňales: Brzy dohoda s Yamahou?

Tovární pilot Suzuki Maverick Vinales nechce ztrácet čas, nýbrž by chtěl nejraději ještě před dalším závodem Grand Prix, který se jede v Le Mans, svou budoucnost oznámit. Stojí těsně před dohodou s továrním týmem Yamahy, kde by se tak stal týmovým kolegou Rossiho.

21letý Maverick Viňales nyní uhodil „kladívkem na hřebíček.“ Během závodního víkendu GP v Jerezu ukončil svou spolupráci s privátním manažerem Aki Ajo. Samozřejmě, že předčasné ukončení vzájemné spolupráce z jeho strany s tímto manažerem nebylo zadarmo. Viňales měl smlouvu s tímto Finem až do roku 2019. Ale Viňales už takovou situaci dobře zná, v roce 2012 se musel po rozchodu s Ricardem Jové u BQR také vykoupit.

Jové a týmový šéf BQR-Blusens Raul Romero tehdy požadovali částku 450.000 Euro za uvolnění mladého Mavericka. Týmový majitel Calvo-LaGlisse Fernando Fernández-Avilés potom angažoval Viňalese za polovinu této částky do svého týmu. O co tehdy vlastně šlo? Viňales chtěl za každou cenu vyměnit konkurenceneschopnou a unavenou FTR-Hondu za tovární KTM.

Týmový šéf Red-Bull-KTM Aki Ajo nechtěl tehdy tuto částku za uvolnění Viňalese akceptovat a dal on něj své prsty pryč a na rok 2013 angažoval místo něho Luise Saloma. Viňales vyhrál titul v MS-Moto3 s outsiderem - týmem Calvo.

Ale pojďme do současnosti: S okamžitou platností se španělský advokát Paco Sanchez ujmul obchodních záležitostí aktuálního továrního pilota Suzuki, který se stal v roce 2013 na motocyklu Calvo-KTM mistrem světa Moto3, v sezóně 2014 pak ve svém jediném roce závodění v Moto2 jako Rookie vyhrál čtyři závody GP a s dalšími pódiovými umístěními obsadil celkově místo třetí.

Paco Sanchez nyní jedná s Movistar-Yamaha o tovární smlouvě pro Viňalese s Linem Jarvisem, tedy Managing Directorem od Yamaha Motor Racing. Oba dva se znají už z minula. Paco Sanchez byl manažerem Pola Espargara, když vyhrál v roce 2013 mistrovství světa Moto2 a potom podepsal sice s Yamahou tovární smlouvu, ale byl přetransferován do satelitního týmu Tech3.

Musím se v následujících dnech rozhodnout, zda zůstanu u Suzuki, nebo příští rok přestoupím do továrního týmu Yamahy“, řekl Maverick Viňales a hned dodal: „Pokud bych dlouho otálel, tak by se najednou všechny dveře zavřely“.

Maverick Viňales hned po své jediné sezóně v Moto2 postoupil do kubatury MotoGP a s novým motocyklem Suzuki GSX R1000 skončil celkově na P12, když jeho highlighty byly dvě šestá místa.

Po čtyřech z 18 závodů je nyní Viňales na šestém místě celkově, když umístěním v Top-4 v Austinu/Texas se mu podařil zatím jeho nejlepší výsledek v MotoGP.

Jeho smlouva se Suzuki je sice napsaná tak, že musí u tohoto týmu zůstat, pokud do jistého data v létě 2016 dojede v Top-3, ale: „Nemůžeme a ani nebudeme Mavericka přemlouvat k tomu, aby zůstal, pokud chce za každou cenu odejít“, říká na toto téma týmový manažer Suzuki Davide Brivio.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama