Reklama

Malé zamyšlení - 3 Češi v akci: Ježek, Kuba Smrž, Hanika

Samozřejmě, že ukončení závodění Ondry Ježka v týmu Guandalini Yamaha někoho možná překvapilo, někoho zase méně, možná se takový scénář dal i očekávat. Podívejme se na celou záležitost trochu s odstupem a s fakty, které máme k dispozici.

Namlouvat si, že celá akce nebyla dopředu připravená, by byl vyloženě amatérismus. Daleko se to předpokládat, výsledky Ondry Ježka tomu bohužel nahrávaly, i když za ně vlastně Ondra Ježek nemohl - prostě motocyklová technika týmu Guandalini byla na úrovni maximálně italského šampionátu, odkud pocházeli i technici. Na Ondrovu nabídku, že budou do týmu Guandalini Yamaha Racing začleněni dva čeští mechanici, nedostal kuřimský jezdec kladnou odpověď.

A tak se pouze hledal důvod, jak závodění českého jezdce v sezóně ukončit. Nakonec se důvod našel, TZ Ondry Ježka po Imole prý poškodila dva sponzory...

Zajímavé je, že se hodně rozcházejí pilot Ondra Ježek a týmový majitel Mirco Guandalini v názorech na částku ohledně zaplacení sponzorského příspěvku: Zatímco Ježek uvádí, že už zaplatil 95% celé požadované částky dle smlouvy - a není důvod mu nevěřit! - tak italský manažer Guandalini tvrdí na svém FB profilu, že tato částka pokryje Ježkovo závodění v sezóně z 10%. To je sice skoro nedohledatelné, ale dle našich vědomostí o závodění v šampionátu WorldSBK totální nesmysl...

Či-li, důvod pro vyhazov Ondry Ježka se v polovině sezóny 2018 našel - pouhé 2 získané body - a začal se psát nový příběh:

Do hry vstoupil Kuba Smrž, který je ale současně sám zraněný a závodit minimálně 3 měsíce nebude.

Nezapomínejme: Jihočech Smrž závodil za Guandaliniho v sezónách 2008 a 2009 a 2010 za tým PATA B&G Racing, tedy v závodní stáji, kterou vedli Marco Borciani a Mirko Guandalini společně.

A tak Jakub Smrž doporučil místo sebe svého mladého krajana, 22-letého Karla Haniku, kterého dobře zná ze společného závodění v EWC za brněnský tým Mercury BMW. Důvod tohoto doporučení byl prozaický: Hanika je hodně rychlý a tuto šanci si zaslouží!

Závodní víkend v Laguna Sece bude brán ze strany týmu Guandalini Racing jako test, pokud se Hanika dobře uvede, tak bude angažován na celý zbytek sezóny.

Že to nebude pro absolutního nováčka na tomto okruhu vůbec jednoduché, není třeba vůbec pochybovat...

Jen pro zajímavost: Hanika za své závodění nebude muset nic platit!!!

Bohužel se jménem Karel Hanika se během dvou let pojí už dvě takové příhody, kdy ten špatný je pro laickou veřejnost právě on: Během loňské sezóny nahradil v týmu Willi Race Jiřího Mrkývku ve španělském šampionátu CEV-Moto2, nyní v úplně stejném časovém období dalšího Čecha, a to Ondru Ježka ve WorldSBK!

Tyto dvě situace sice nezobrazují Karla Haniku navenek a především laikům v tom nejlepším světle, ale on pouze kývl na nabídku závodit ve světovém šampionátu!

Komu se taková šance naskytne? A osobně si myslím, že bývalý tovární pilot KTM z týmu Aki Aja v Moto3 ještě neřekl v závodech na motocyklech své poslední slovo!

Zda ale tým Guandalini Racing je tím správným odrazovým můstkem do další etapy Hanikovy kariéry ovšem nejsem vůbec přesvědčen...!

Na straně druhé, pouhých 5 závodů šampionátu EWC a ve volných termínech nějaké to svezení v Alpe Adria, nemůže Haniku jako «závoďáka tělem a duší» vůbec uspokojit.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama