Reklama

Leon Haslam čeká na tovární smlouvu s Kawasaki na rok 2017

Jako host se postaral Leon Haslam při závodě WorldSBK v Kataru pátým místem v cíli druhé jízdy o nejlepší výsledek v historii týmu Pedercini.

V květnu byl Anthony West v dešti v Sepangu klasifikován s ZX-10R týmu Pedercini v Top-5, ve druhé jízdě v Kataru se to podařilo Leonu Haslamovi rovněž - na suchu!

33letý britský jezdec tak jen potvrdil, že jednoznačně patří do šampionátu WorldSBK. Ačkoliv 2015 vyhrál poslední závod sezóny v Kataru a v mistrovství světa obsadil umístění v Top-4, tak se pro něho nenašlo na sezónu 2016 žádné místo na startovní roštu. Haslam tak musel vzít zavděk národním britským šampionátem a za Shane Byrnem (Ducati) se stal vice-mistrem Velké Británie.

Týmový šéf Lucio Pedercini byl výkonem Haslama doslova nadšen a a rád by ho angažoval do svého týmu na rok 2017.

Ale vice-mistr světa z roku 2010 (na Suzuki) má na příští sezónu úplně jiné plány. „Chtěl bych uzavřít smlouvu přímo s Kawasaki.“, prozradil Haslam.

Nyní za Kawasaki startuje ve finále šampionátu JSB1000 v Suzuce, také jeho závodění v Kataru bylo přímo přes Kawasaki. A kam ho továrna nasadí, bude záležet na ní. Zřejmě to bude opět BSB. Ale nevylučuji ani seriál MotoAmerica a také několik závodů s wild card.

„V WorldSBK už není pro mě konkurenceschopný motocykl, s kterým bych mohl bojovat v Top-5. Chci smlouvu přímo s Kawasaki, která by mně nabídla určitou volnost. Mám teprve 33 let - Bayliss, Checa a Biaggi se stali mistry světa ve věku 39 nebo 40. Takže já vidím před sebou ještě sedm nebo osm dobrých let. Momentálně vidím pouze ve Velké Británii šanci vyhrávat závody. Pokud by se tato šance naskytla i v jiném šampionátu, tak bych ji samozřejmě využil“, má představu o sezóně 2017 Leon Haslam.

Kawasaki skálopevně tvrdí, že ZX-10R týmu Pedercini je hodně podobná továrním motocyklům, které mají k dispozici mistři světa Jonathan Rea a Tom Sykes. „Tým má velmi kvalitní materiál a také do něj stále investuje. Ovšem srovnávat se s továrními týmy je hodně těžké. Ve druhém závodě jsem jezdil stejné časy na kolo, jako 2015, když jsem zde vyhrál s továrním bikem Aprilia. To není vždy samozřejmé. Měli jsme sice všechny informace od továrního týmu, ale to není to stejné pro biky od Kawasaki. Potenciál zde je, ale Kawasaki a Ducati jsou proti ostatním o krok vpředu. Takže s tímto motocyklem můžeš závodit o 5. místo a musíš tak porazit všechny jezdce s motocykly Aprilia, Yamaha, Honda, BMW a MV Agusta. To je dalších devět motocyklů, které musíš porazit aby jsi byl v nejlepším případě odmávnut na 5. místě - a to mě opravdu nezajímá!“.

Bohužel jeho dosavadní tým JG Speedfit Kawasaki majitele Mark Smith-Halvorsena už v sezóně 2017 závodit nebude, takže Haslam samozřejmě hledá možnosti na novou sezónu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama