Reklama

Kuba Smrž: BSB je těžší než WorldSBK

Po pěti letech abstinence se vrací Jakub Smrž do MS-Superbike. Zatím má na svém kontě celkem pět pódiových umístění - přidá při svém vystoupení za tým Guandalini Yamaha další?

Po závodě v Misanu už toho měli Riccardo Russo a tým Guandalini Yamaha «plné zuby» a raději se rozešli. Pro závod v Kalifornii si týmový šéf Mirco Guandalini zajistil služby 34-letého Jakuba Smrže. Budějovičák získal během 150 závodních startů v SBK celkem 5 umístění na pódiu.

Během sezóny 2012 odešel dubiózní tým Liberty Effenbert do «věčných lovišť», od té doby závodí Smrž v britském superbikovém šampionátu za různé týmy, letos za Lloyd & Jones / PR Racing BMW. Po 10 z 26 jízd je až na 18. místě v celkovém pořadí.

Kolegové z webu SPEEDWEEK.com vyzpovídali pod kalifornským sluncem v paddocku Laguna Seca populárního Jihočecha.

Jakube, proč je tak v BSB těžké získat nějaký úspěch? Tratě jsou opravdu těžké. Celý život jsem závodil na normálních okruzích, jako je Misano a těch je v BSB hodně málo. A také výkonnostní úroveň je hodně vysoká. Tento rok je třeba šest pilotů, kteří jsou vždy vpředu - tovární motocykly Kawasaki, -Ducati a -Yamaha. A je zde 20 jezdců v rozmezí jedné sekundy.

A není právě proto možné, že dobrý jezdec dělá ten rozdíl? Motocykly a týmy nejsou všechny na stejné úrovni, pro mě zde je už popsaný problém s tratěmi, všechny byly pro mě úplně nové.

Byl to pro tebe problém, že ti tým od BMW dal svolení závodit v MS s Yamahou? Nadšeni určitě nebyli, ale problémy nedělali.

Už jsi se rozhodl svou kariéru ukončit v BSB, nebo by jsi rád přidal ještě jednu sezónu v mistrovství světa? Počkejme, jak to poběží v Laguna Sece. A také jak to bude dál v BSB. Letos jsem poprvé v týmu, kde vše funguje tak, jak si představuji. V BSB to ale pro mě vždy tak nebylo.

Mám jiný tým než vloni, jedu BMW a jsem všude na kolo o sekundu rychlejší. Je to malý tým, v posledních dvou sezónách snad získali dva body. Já jsem letos z deseti závodů osmkrát bodoval - jednou jsem havaroval a jednou byl odmávnut na P16.

Můj tým z BSB chce, abych za ně závodil i v příštím roce.

Je to pro tebe těžké, když pro závod v USA změníš BMW za Yamahu? Jasně, není to jednoduché. Ještě nikdy jsem nebyl v Laguna Sece. Ale nejsem pod žádným tlakem. Jsem prostě zde, abych týmu pomohl vyvíjet dál motocykl a správně ho nastavil.

Můžeš odhadnout, jak dobrý je tým a motocykl? Existují přece důvody, proč se Riccardo Russo s Guandalinim rozešel. Testoval jsem týden před závodem v Misanu jeden den právě tam. Motocykl není Top, nepotřeboval jsem ale příliš moc dlouho, abych se dostal časově na úroveň Russa. Není to žádný Top tým, ale jsou zde dobří lidé, kteří vědí, co mají dělat. V rámci daných možností se snaží dělat to nejlepší. Je zde určitě větší potenciál, než se zatím ukázalo.

Je možné, že bys po Laguna Sece jel za tým ještě další závody? Pokud bude v Laguna Sece vše fungovat a tým nenajde žádného permanentního jezdce na zbytek sezóny, tak bych mohl jet oba poslední závody sezóny, v Jerezu a v Doha, to mám čas.

Pokud by jsi byl spokojený, jednal by si s tímto týmem i o další sezóně. Nebo je to otázka peněz? Ano, ale nepojedu MS, pokud nedostanu minimálně to, co vydělám v BSB. Musím za něco žít, mám dvě děti a firmu. Mohu si vydělat daleko více, když bych byl doma a pracoval ve firmě, máme totiž zastoupení Kawasaki. A mohu také působit jako učitel jízdy pro Hobby-Racery.

Mimochodem: Jakub Smrž už za tým Mirca Guandaliniho závodil v sezónách 2008 a 2009: V roce 2008 s motocyklem Ducati 1098 RS odjel 28 závodních jízd a v MS obsadil celkově 13. místo, když získal 120 bodů. Celkem 3x se umístil v Top-6: Assen - 1. jízda, Miller - 1. jízda a Donington - 1. jízda.

V sezóně 2009 rovněž s motocyklem Ducati 1098 RS startoval za tento tým také 28x, a obsadil celkově v WorldSBK 10. místo (bylo to nejlepší umístění Jakuba Smrže v WorldSBk celkově), nashromáždil 169 bodů, 1x byl odmávnut v Top-3 Assen - 2. jízda (jeho historické první podium), 2x jako čtvrtý (v obou jízdách v Misanu), 3x v Top - 6: Assen - 1. jízda, Miller - 2. jízda a Brno - 1. jízda.

Zdroj: SPEEDWEEK.com



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama