Reklama

Kravina roku 2016: Interní souboj v týmu Pramac-Ducati

Tým Pramac a továrna Ducati spolupracují v MS-MotoGP od roku 2005. V sezóně 2016 ale nefungovalo vše podle přání, interním soubojem Petrucciho proti Reddingovi vše vyvrcholilo.

Někdy v průběhu sezóny 2016 zjistilo vedení Ducati a management Pramac-Ducati, že proti továrním nemají s loňskými motocykly velkou šanci na úspěch.

Zatímco Honda svým jezdcům Calu Crutchlowovi a Jacku Millerovi pravidelně dodávala updaty a to i u elektroniky, tak u zákaznickým týmů Ducati panoval klídek.

Takže třeba Héctor Barbera, který závodil s motocyklem GP14.2 ze sezóny 2014 a v první polovině uplynulé sezóny byl v tabulce MS před oběma továrními jezdci Iannonem a Doviziosem, tak se propadl až na konec Top-10. V první polovině sezóny získal Barbera 65 bodů, ve druhé pouhých 37.

Také oba jezdci týmu Pramac Danilo Petrucci a Scott Redding měli se svými motocykly GP15 ve druhé polovině sezóně hodně starostí, aby stačili tempu jiných zákaznických týmů (od Hondy a Yamahy).

Ovšem Ducati zkusila duo týmu Pramac ve složení Petrucci a Redding motivovat jiným způsobem.

Nebylo to dodanými updaty 2016, ale rychlejší z obou jmenovaných pilotů měl přislíben na sezónu 2017 tovární motocykl výroby 2017.

Při tomto totálně nedomyšleném pravidlu tak pro oba jezdce začalo mistrovství světa teprve brněnským závodem: Před Brnem měli v interní tabulce oba na svém kontě 0 bodů a začalo se interně závodit. Ten z nich, kdo bude mít po Valencii více bodů, obdrží na sezónu 2017 stejný tovární motocykl jako Lorenzo a Dovizioso.

Jezdci tak začali bojovat pouze mezi sebou, ostatní soupeři je nezajímali. Důležité bylo dojet na 14. místě, ale týmový kolega musel být odmávnut až jako 15.

Petrucci a Redding tak spolu bojovali neustále a nespouštěli se prakticky z očí: V tréninku na GP-Aragón měl těžký crash Petrucci a utrpěl těžký otřes mozku. V závodě ale chtěl celkem pochopitelně nastoupit, aby Redding na něho nezískal bodový náskok. V závodě samotném nebyl schopen kvůli svému zranění Ital správně reagovat a sestřelil při vlastním crashi týmového kolegu Reddinga.

Týmové vedení rozhodlo připsat Britovi ve virtuální bodové tabulce místo nuly 7 bonusových bodů.

Ale ani to nepomohlo: Petrucci získal během osmi závodů od Brna do Valencie 46 bodů, Redding pouhých 21.

Petrucci, 2015 v MS s jedním pódiovým umístěním celkově devátý, dokončil sezónu 2016 na 14. místě, Redding byl po Valencii celkově 15.

Ředitel závodního oddělení Ducati Gigi Dall’Igna tak dá Petruccimu k dispozici motocykl 2017, Redding obdrží Ducati 2016 s upgrady.

Lepší materiál pro Petrucciho je ale spojen s daleko většími finančními náklady, ví dobře týmový manažer Pramacu Francesco Guidotti.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama