Reklama

Kornfeil spolupracuje s Talmacsim a je to znát

Před 12 roky byl jedním z velkých soupeřů Lukáše Peška. A byl to právě Maďar Gábor Talmácsi, který se stal mistrem světa v kubatuře 125 ccm. Teď je tento 38-letý ex-pilot Grand Prix opět součástí paddocku MotoGP, ale tentokrát v úplně jiné roli.

Jako jezdeckého kouče ho najal Jakub Kornfeil, letitý účastník třídy Moto3. Když dostane otázku, jaká s ním je spolupráce, hned vypálí: „Drahá. Hodně drahá.“ Roky je Kornfeil sám sobě manažerem, shání si angažmá, a chce-li se zlepšovat, musí do sebe investovat.

Pak 26-letý pilot dodá: „Jenže ten borec moc dobře ví, co říká, a je to frajer každým coulem. Rozumí našemu byznysu po jezdecké stránce i po mechanické.“

Talmácsi po zmíněném titulu mistra světa nakoukl do MotoGP, následně se objevil v prostřední třídě Moto2, ale záhy se ze šampionátu vytratil a s ním i desetitisíce maďarských příznivců, kteří ho na mnoha okruzích následovali. Podobně jako Lukáš Pešek si založil jezdeckou školu a teď po jeho radách zatoužil Kornfeil, který se chce konečně prodrat mezi elitu v Moto3.

„Asi se díky němu zlepšuji, ale zatím to úplně nedokážu vyhodnotit. Ovšem předává mi spoustu poznatků. Něco dělám podle něj, něco trvá trochu déle. Je těžké měnit jezdecký styl ze dne na den, ale rozhodně je pro mě přínosem,“ vyprávěl po nedělním závodě na německém Sachsenringu.

Talmácsi s ním dlouze analyzuje data, probírají se časy z jednotlivých kol, zkoumají ojeté pneumatiky. A taky se hledají příčiny, proč po nedělním dobrém průběhu (Kornfeil v klání vedl) nakonec skončil až desátý.

„Vsadil jsem na měkkou gumu, což se mi vymstilo.“

Na druhou stranu jsou tu určité indicie, že se angažování drahého kouče vyplácí. Kornfeil už ve druhém závodě v řadě alespoň na moment vedl, mnohem lépe než v minulosti si počíná v balíku pilotů, jezdí taktičtěji, vyzráleji.

On sám dokonce sebevědomě řekne: „Zase jsem dokazoval, že jsem nejrychlejší na světě, ale bohužel mi nevydržela guma.“

Ne, čistě statisticky nejrychlejším ještě není, protože mu dál chybí vítězný závod. A ani ve své desáté sezoně v šampionátu se ještě neprobil mezi úplnou špičku, která se rve o titul (je devátý).

Na druhou stranu minulou neděli byl v Assenu blízko. Jel výtečně, hlídal si první příčku, než těsně před koncem přišel přísný trest od komisařů za zkrácení tratě. On si ho musel odpykat tzv. delším kolem (jezdec v určité zatáčce jede několik desítek metrů navíc) a skončil třetí. U řady příznivců to vyvolalo rozhořčení, že v porovnání s jízdou ostatních to nebyl adekvátní trest.

„Teď jsem byl jen jednou venku v zatáčce před cílem a hned mám ve výsledcích hvězdičku (upozornění). Všichni ostatní tam byli desetkrát a nemá ji nikdo! Jen Kornfeil, který tam byl jednou. Nevím, jak proti tomu bojovat. Neměří se tady stejným metrem, což mě začíná hodně štvát!“ Údajně se v seriálu MS nadržuje Italům, Španělům.

Kornfeil, alespoň jak popisuje, ztrácí na špičku ještě v jedné věci. Moc se mu nezdá práce týmu, zvlášť v porovnání s nejlepšími stájemi, jako jsou Sic58 či Leopard. „Mají tam zkušenější lidi, na každou věc člověka.“

A popisuje, jak třeba při tréninku potřebuje, aby mechanici hlídali konkurenci a posílali ho na trať s těmi nejlepšími, kterých by se držel a těžil z jejich jízdy. „Jenže oni mě nedokážou poslat ve správný moment. A tam ztrácíme.“

Jaká tedy bude Kornfeilova budoucnost? Zůstane u německé stáje Prüstel? Půjde jinam? „Určitě o třídu výš, to je první cíl. Plánujeme to, ale zatím není nic jasné.“

Bude jasněji už příští měsíc při závodě v Brně?

Zdroj: www.idnes.cz - sport



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama