Reklama

Kornfeil o MotoE: Paskvil a nesmysl

Podruhé během deseti měsíců je motocyklový závodník Jakub Kornfeil blízko ukončení kariéry. Zatímco svoje lednové rozhodnutí ještě 27letý pilot přehodnotil a naskočil do seriálu „elektromotorek“ MotoE, po sezoně už si otevřené dveře nechává především z opatrnosti, aby se neukvapil.

„Vypadá to všelijak. Směřuje to asi nejspíš k tomu, co jsem oznámil už 20. ledna,“ připouští jezdec z jihomoravského Rohatce vyrovnaným hlasem.

Přestože pokračování se nebrání a sám sebe si dovede představit v mistrovství světa superbiků, uvědomuje si, že více než o jeho chuť do závodění půjde o finance a sportovní politiku napříč týmy při angažování jezdců.

„Uvědomuji si, že po více než deseti letech v MotoGP mne nelákají jiné šampionáty. To by musel někdo přijít s hodně zajímavou nabídkou. Nebráním se jízdě na motorce, ale jediná cesta do mistrovství světa je přes třídu Moto2, a to bych musel mít buď podporu státu, nebo alespoň Autoklubu ČR, abych se tam dokázal protlačit. Třída Moto3 je plná a jezdit něco jako španělský mistrák nedává vůbec smysl,“ říká Kornfeil otevřeně.

V žádném případě už nechce znovu uvažovat o MotoE. Přestože ho tento projekt zaujal a chtěl si ho vyzkoušet, celkově ho zklamal.

„Nemá to se závoděním nic společného. Jedeš jedno kvalifikační kolo, v závodě jedeš sedm kol. Nemusíš být nějaký špičkově nachystaný top pilot, který pro tohle MotoE dělá první poslední. Není to mistrovství světa v pravém slova smyslu. Odjeli jsme pouhých sedm závodů a ty se konaly během pouhých tří závodních víkendů,“ shrnul svoje poznatky Kornfeil.

Během sezony bodoval jenom na zadních příčkách a v osmnáctičlenném startovním poli skončil poslední.

Kornfeil přiznává, že se celou dobu „pral“ s vysokou hmotností motorky, osazené 160 kilogramy baterií. Z Moto3, kde během své kariéry dojel pětkrát na stupních vítězů, byl zvyklý na daleko lehčí stroje.

„Bylo to (v MotoE), jako kdybys na třítunové auto dal šedesátikoňový motor. Auto bude dobré, ale nepojede. A to byl případ této motorky - obrovsky těžká svině bez výkonu. Kdyby byl stejně silný motor na mototrojce, tak to poletí jako prase. Tahle ne. Další problém byl v tom, že to kvůli obrovské váze nejde ubrzdit. Celkově je to paskvil, v motorce je sto šedesát kilo baterek, to je přece totální nesmysl. Celá motorka pro MotoGP má 160 kilo. Nebavilo mě to, protože motorka měla sice výkon, ale byla tak strašně těžká, že výkon vlastně neměla,“ nebere si po sezoně servítky Kornfeil.

Zdůrazňuje, že svého rozhodnutí zkusit si MotoE nelituje. Když už pro nic jiného, tak ho alespoň udrželo v závodním kolotoči. Zároveň ale Kornfeil přiznává, že se pro něho svět „elektromotorek“ stal poměrně rychle nudným.

Z třídy Moto3 byl zvyklý na každém okruhu od začátku závodního víkendu prakticky až do startu s motorkou pracovat, nastavovat ji, kalkulovat s pneumatikami.

To v MotoE podle jeho slov nebylo ani možné. „Elektromotor je tak strašně složitý, že na něm nejde nic ovlivnit. Na téhle motorce se neřeší nic, což je další věc, která mě nebaví. Dají se nastavit tři převody, přičemž celé pole jede celý rok jenom na jeden, pak se dají nastavit tři různé tlumiče vpředu a to je skoro všechno,“ vylíčil Kornfeil.

Během volna po sezoně už se vrátil k práci s mladými jezdci z regionu, jimž pomáhá dělat postupné kroky na minibiku. V desetiletém Viktoru Čechovi a sedmiletém Šimonu Kučeříkovi vidí slibnou budoucnost.

„Nedávno jsme byli na motokrosové trati v Pánově. Přes zimu se jezdí hodně motokros,“ hlásil nadšeně. „Oba kluci jsou strašně talentovaní a rychlí. Jsem rád, že mám právě tyto dva frajery. Poslouchají a mají oporu v rodině. Trávíme spolu hodně času,“ říká.

Začátečníkům motocyklového sportu například ukazuje ideální stopu na trati nebo rytmus jízdy. Funkce instruktora Kornfeila baví a postupně i sám pro sebe získává nové poznatky.

Třeba ten, že chlapcům nemůže dát víc rad do jedné jízdy než právě jednu. „Víc by si jich nezapamatovali. Co výjezd na trať, to jeden úkol, a oni se lepší a lepší,“ usmívá se.

Zdroj: idnes.cz/sport/



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama