Reklama

König pojede o body, Schwarz opět vyřazen

Závodní víkend mistrovství světa Superbiků dnes v Misanu pokračoval tréninky, Superpole a závodem Last Chance. Velkou roli sehrálo počasí, které měnilo podmínky na trati doslova z minuty na minutu.

A zatímco Oliver König splnil aspoň ten minimální cíl a po nizozemském Assenu se podruhé v letošní sezóně pokusí získat body, tak Vojtěch Schwarz ani v Misanu do závodu nepostoupil. Jeho bilance je tak hodně tristní, z pěti možností bojovat o mistrovské body (Aragón, Assen, Imola, Jerez, Misano) se ani jednou do závodu vůbec neprobojoval, což je hodně zklamání. A to je za námi už více než polovina sezóny.

Okruh v Misanu tento víkend hostí další kolo letošní sezóny mistrovství světa Superbiků a dnešní harmonogram byl pěkně nabitý. Vše navíc komplikovalo počasí. Od rána na trati Marca Simoncelliho pršelo, ale podmínky se během pár minut změnily. Pršet přestalo, trať začala osychat, ale to trvalo jen chvíli a znovu pršelo. Takhle se to měnilo celý den. Teploty i vlhkost vzduchu byly vysoké, což způsobovalo velké dusno. Kvůli tomu byla práce jak jezdců, tak mechaniků, mnohem těžší.

Po včerejších trénincích ACCR Czech Talent Team - Willi Race připravoval co nejlepší nastavení na sucho, nicméně po ranním dešti se vše předělalo na mokro. V ranních trénincích oba jezdci podali výborné výkony, když Oliver König ve své skupině obsadil šesté místo a Vojtěch Schwarz zajel ještě lépe. Na osychající trati byl druhý nejrychlejší. Poté už přišel čas na Superpole, ve kterém už jel Oliver König na suché trati. Na té se mu podařilo zajet 14. pozici a tím si vyjel přímý postup do nedělního závodu. V závěru této části Superpole začalo pršet, takže jeho týmový kolega Vojtěch Schwarz musel opět vyjet na mokrou trať. Vzhledem k těžkým podmínkám na trati se přímý postup do závodu nepodařil a Vojta nastoupil do závodu Last Chance. V něm okamžitě získal několik pozic a bojoval o postup v početné vedoucí skupině. Veškerou naději bohužel ukončil pád v 10. kole, když jezdil na nepostupovém 12. místě.

Oliver König měl původně startovat z 27. pozice, ale po penalizaci Manuela Bastianelliho zítra pojede z 26. místa.

Oliver König: „Ráno jsme se vzbudili do deštivého počasí. Po včerejšku jsme chtěli do kvalifikace vyzkoušet nějaké změny v nastavení, ale to nevyšlo, protože se jelo na mokré trati. Motorku jsme proto museli přenastavit na tyto podmínky. V tréninku jsem obsadil šesté místo s tím, že jsem jel na pohodu. To asi jela většina, protože si nikdo nechce před kvalifikací rozbít motorku. Šesté místo bylo určitě pozitivní. Poté přišla kvalifikace, ze které jsem byl jako vždycky nervózní. Trochu jsem změnil taktiku, že jsem se za každou cenu nesnažil jet ve skupině a jel jsem sám. Udělal jsem pár chyb a skupinka mě dojela, takže jsme poté jeli společně. Ačkoliv jsem některé sektory zajížděl dobře, skupina zastavila, tak jak se to dělá vždycky a čas se mi zhoršil. Můj ideální čas na kolo byl přibližně o vteřinu lepší, než jaký jsem zajel v Superpole. Určitě je dobré, že jsem se přímo kvalifikoval do nedělního závodu, ale s časem na kolo nejsem spokojený. Doufám, že se mi zítra v závodě pojede lépe a dosáhnu na co nejlepší výsledky. Cílem jsou vždycky body, ale uvidíme. Na závěr chci poděkovat týmu a mechanikům, protože odvedli skvělou práci. Za to, že jsme se dostali do závodu, vděčím jim. Děkuji sponzorům a všem, co nám fandí.“

Vojtěch Schwarz: „Den jsme rozjeli třetím volným tréninkem, který byl v mém případě při smíšených podmínkách na trati, když bylo napůl sucho a napůl mokro. Jakub mi říkal, zda bych nechtěl jet celý trénink na suchých pneumatikách s tím, že jakmile to bude osychat, můžu v posledních kolech zajet lepší čas. Dal jsem na jeho radu a nakonec to vyšlo, když z toho bylo druhé místo celkově. Jelo se mi dobře, ale bylo to těžší, než běžně, protože vyjetá suchá stopa byla široká jen půl metru. Poté přišla kvalifikace, která se jela celá na vodě. Během ní jsem byl kolem 10. místa, ale bohužel jsem se v posledních dvou minutách propadl na 19. místo. V posledním kole jsem měl rozjeté kolo na postup, ale došlo ke kontaktu s jiným jezdcem a už jsem se nezlepšil. Na kdyby se ale nehraje a nechci se na nic vymlouvat. Byli jsme nuceni nastoupit do závodu Last Chance, kde jsem bohužel startoval z 18. místa.

Závod byl vypsán na 13 kol. Určitě jsme na začátku neměli dobrou pozici, ale během prvních kol jsme se dostali kolem 12. místa. Od třetího kola jsem měl problém s přilbou, kdy se mi kvůli teplotám, které tu jsou, mlžilo plexisklo. Pár kol jsem se ho snažil otevřít, ale nešlo to a podařilo se mi to až v pátém nebo šestém kole na rovince naproti startu a cíli. Polovinu závodu jsem tedy nic neviděl a poté se to zlepšilo. Začali jsme s Omarem Bonolim postupovat vpřed a byli v kontaktu s vedoucí skupinou. Bohužel čtyři kola před cílem přišel pád, kdy se mi smeklo zadní kolo v poslední zatáčce. To byl nešťastný konec, protože skupina se v závěru sjela do jedné a o postup bojovalo asi sedmnáct jezdců. Víkend pro nás končí smolně a mě nezbývá než držet palce týmovému kolegovi na zítřek. Musím poděkovat týmu za jejich práci, všem sponzorům a lidem, kteří nás podporují.“

Jakub Smrž - manažer týmu: „Dnes to byl v první řadě opravdu blázinec, protože se počasí měnilo z minuty na minutu. Jednu kvalifikaci jsme jeli na suchu a druhou na vodě. Do toho to osychalo a zase pršelo. U Olivera máme progres, dostal se přímo do závodu. To si myslím, že je pozitivní, byť se ještě snažíme vymyslet, kde nahnat další desetinky, aby mohl bojovat o co nejlepší místa. U Vojty byla smůla, že mu v mokré kvalifikaci nevyšlo rychlé kolo. V závodě Last Chance jel opravdu dobře, ale bohužel přišel pád, což se stává. V tu chvíli byl jedním z nejrychlejších na trati. Z tohoto pohledu jsem spokojený. Je tam posun v tom, že už regulérně bojuje o postup. Zítra sice nepojede, ale věřím, že mu to do budoucna pomůže. Uvidíme, jaký bude zítřejší závod. Těžko říct, co očekávat, protože samozřejmě tím, jak se jely kvalifikace za různých podmínek, se to promíchalo. Myslím si, že se může stát všechno. Co se týče nastavení, tak zítra ještě něco vyzkoušíme, ale nyní už máme základ, který docela funguje. Pochvala celému týmu, protože v těchto těžkých podmínkách pracují bezchybně.“

Pata Riviera di Rimini Round - Tissot Superpole Combined Results

1 18 M. GONZALEZ ESP Kawasaki ParkinGO Team Kawasaki Ninja 400 A 1'50.457 1'49.646 138,752 38
2 25 A. VERDOIA FRA BCD Yamaha MS Racing Yamaha YZF-R3 B 1'51.394 1'59.231 127,598 40
3 1 A. CARRASCO ESP Kawasaki Provec WorldSSP300 Kawasaki Ninja 400 A 1'50.687 1'50.245 137,998 39
4 72 V. STEEMAN NED Freudenberg KTM Junior Team KTM RC 390 R B 1'50.863 2'00.143 126,629 37
5 55 G. HENDRA PRATAMA INA Semakin Di Depan Biblion Motoxracing Yamaha YZF-R3 A 1'50.260 1'50.436 137,759 40
6 4 E. VOCINO ITA GRADARA Corse Yamaha YZF-R3 B 1'51.137 2'00.582 126,168 44
7 41 J. JAHNIG GER Freudenberg KTM Junior Team KTM RC 390 R A 1'51.427 1'50.573 137,589 34
8 44 T. BRAMICH AUS Carl Cox-RT Motorsports by SKM-Kawasaki Kawasaki Ninja 400 B 1'52.979 2'00.846 125,892 42
9 64 H. DE CANCELLIS FRA Team Trasimeno Yamaha Yamaha YZF-R3 A 1'51.148 1'50.677 137,459 44
10 69 J. BUIS NED MTM Racing Team Kawasaki Ninja 400 B 1'52.155 2'01.376 125,343 42
11 17 K. MEUFFELS NED Freudenberg KTM WorldSSP Team KTM RC 390 R A 1'51.520 1'50.909 137,172 41
12 27 F. ROVELLI ITA Kawasaki ParkinGO Team Kawasaki Ninja 400 B 1'51.774 2'01.526 125,188 37
13 6 R. SCHOTMAN NED Kawasaki MOTOPORT Kawasaki Ninja 400 A 1'50.111 1'50.942 137,131 39
14 88 B. IERACI ITA Kawasaki GP Project Kawasaki Ninja 400 B 1'51.291 2'01.638 125,073 35
15 42 M. GARCIA ESP DS Junior Team Kawasaki Ninja 400 A 1'51.072 1'51.126 136,904 23
16 20 D. LOUREIRO RSA Nutec - RT Motorsports by SKM - Kawasaki Kawasaki Ninja 400 B 1'51.593 2'01.800 124,906 42
17 47 F. HERNANDEZ MOYANO ESP BCD Yamaha MS Racing Yamaha YZF-R3 A 1'52.139 1'51.210 136,801 43
18 95 S. DEROUE NED Kawasaki MOTOPORT Kawasaki Ninja 400 B 1'51.601 2'01.928 124,775 40
19 8 M. PEREZ ESP Scuderia Maranga Racing Kawasaki Ninja 400 A 1'50.795 1'51.313 136,674 38
20 21 B. SANCHEZ ESP Scuderia Maranga Racing Kawasaki Ninja 400 B 1'52.021 2'01.959 124,744 38
21 46 S. DI SORA FRA Flembbo Leader Team Kawasaki Ninja 400 A 1'52.490 1'51.407 136,559 41
22 91 G. MORA ITA AG Motorsport Italia Yamaha Yamaha YZF-R3 B 1'51.397 2'01.987 124,715 36
23 7 T. KAWAKAMI BRA BCD Yamaha MS Racing Yamaha YZF-R3 A 1'51.638 1'51.442 136,516 39
24 3 M. PEDENEAU FRA Team MHP Racing-Patrick Pons Yamaha YZF-R3 B 1'52.098 2'02.036 124,665 39
25 15 M. BASTIANELLI ITA Prodina IRCOS Kawasaki Kawasaki Ninja 400 A 1'51.088 1'51.886 135,974 34
26 61 Y. OKAYA JPN DS Junior Team Kawasaki Ninja 400 B 1'53.083 2'02.085 124,615 43
27 52 O. KÖNIG CZE ACCR Czech Talent Team - Willi Race Kawasaki Ninja 400 A 1'52.093 1'52.051 135,774 40
28 65 J. FACCO ITA Semakin Di Depan Biblion Motoxracing Yamaha YZF-R3 B 1'51.738 2'02.216 124,481 39
29 24 M. BERTE ITA ProGP Racing Yamaha YZF-R3 A 1'51.752 1'52.108 135,705 33
30 30 D. BLIN POL Terra e Moto Yamaha YZF-R3 B 1'52.101 2'02.757 123,933 46
A dále:
48 77 V. SCHWARZ CZE ACCR Czech Talent Team - Willi Race Kawasaki Ninja 400 B 1'53.806 2'03.354 123,333 41

Pata Riviera di Rimini Round - Last Chance Race

1 21 85 K. SABATUCCI ITA Team Trasimeno Yamaha Yamaha YZF-R3 B 13 2'01.457 178,8 2'03.864 174,5
2 6 97 M. KAPPLER GER Freudenberg KTM WorldSSP Team KTM RC 390 R B 13 0.281 0.281 2'01.864 177,9 2'03.043 174,2
3 9 14 E. DE LA VEGA FRA Team MHP Racing-Patrick Pons Yamaha YZF-R3 A 13 0.380 0.099 2'01.527 179,7 1'52.414 176,8
4 13 39 J. PEREZ GONZALEZ ESP DS Junior Team Kawasaki Ninja 400 B 13 1.051 0.671 2'01.131 178,8 2'03.222 177,3
5 P 27 22 N. KALININ UKR Nutec - RT Motorsports by SKM - Kawasaki Kawasaki Ninja 400 A 13 1.093 0.042 2'01.499 183,4 1'59.181 176,2
6 7 71 T. EDWARDS AUS Kawasaki ParkinGO Team Kawasaki Ninja 400 A 13 1.117 0.024 2'01.199 178,2 1'52.337 181,2
A dále:
RET 77 V. SCHWARZ CZE ACCR Czech Talent Team - Willi Race Kawasaki Ninja 400



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama