Reklama

Konec týmu Kiefer Racing

Brněnský závodní víkend byl pro tradiční německou stáj Kiefer Racing hodně smutným víkendem. Oficiálně mu totiž bylo oznámeno, že tato závodní stáj už nedostane na rok 2020 ani jedno místo na startovním roštu MS-Moto2.

Dorna a IRTA vytrvale prosazují svou politiku, tedy snížit počet jezdců v prostřední kubatuře Moto2 ze současných 32 na přijatelných 28! A k tomu je ještě potřeba získat druhé místo pro týmy Petronas Sprinta a Gresini Racing.

V sobotu v 9.30 oznámili IRTA-CEO Mike Trimby a Sportdirektor Dorny Carlos Ezpeleta Jochenu Kieferovi, že pro jeho tým není bohužel příští rok na startovním roštu žádné místo. Dalším postiženým týmem je rovněž jednočlenný tým a sice Tasca Racing.

První obětí zmenšování startovního roštu se stal známý německý tým Kiefer Racing, ačkoliv se v době nedávno minulé může pochlubit dvěma tituly mistra světa: Moto2 zásluhou Stefana Bradla (2011) a v Moto3 Dannyho Kenta (2015).

Z historie týmu Kiefer Racing v MS: 2003 se tato německá stáj objevila poprvé na startovním roštu MS-125 ccm. O 5 let později získal Stefan Bradl celkově 4. místo v šampionátu 125-tek a vyhrál 2 závody Grand Prix. 2010 jezdil Bradl v nové kubatuře Moto2 - vyhrál v portugalském Estorilu a celkově obsadil 9. místo. 2011 se stal Stefan Bradl mistrem světa v Moto2 - 4 vítězství. 2015 se stal Danny Kent mistrem světa v Moto3 - 6 vítězství.

Dalšími týmy, které se budou zřejmě muset rozloučit s účastí v šampionátu na příští sezónu, budou dle všech dosavadních informací italská stáj MV Agusta Temporary Forward a americký tým American Racing KTM.

Za těchto okolností nebude pro Jakuba Kornfeila vůbec jednoduché získat místo na startovním roštu Moto2 pro sezónu 2020, ale snad mu to vyjde.

Mimochodem: Za tým Kiefer Racing startoval v jednom závodě Grand Prix v kubatuře Moto2 i český jezdec. Byl to v roce 2010 Patrik Vostárek, když v Brně nahradil zraněného Rusa Vladimíra Leonova.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama