Reklama

Konec Ten Kate? Boss Althea Racing Bevilacqua chce oficiální tým Hondy! Hlavní obrázek k článku: Konec Ten Kate? Boss Althea Racing Bevilacqua chce oficiální tým Hondy!

Tento týden se na jednání v Amsterdamu rozhodne o tom, jak bude pokračovat závodění továrny Honda v MS-Superbike. A hodně vysoké karty má v ruce boss týmu Althea Racing Genesio Bevilacqua. V hlavní roli ovšem bude vystupovat dcera majitele továrny Moriwaki slečna Midori Moriwaki.

Faktem je, že závodění této japonské továrny v posledních letech v šampionátu MS-Superbike je opravdu hodně špatné. A tak po 16 letech tovární absence - naposled se Honda továrně zúčastnila v roce 2002, když vyhrála s Colinem Edwardsem titul (od té doby vyhrála šampionát pouze jednou - 2007 - s Jamesem Toselandem) se uvažuje o oficiálním továrním návratu.

Honda Racing Corporation (HRC) se sice oficiálně zúčastňuje japonského šampionátu Superbike, ale toho světového ne.

Honda Motor Europe (HME) stále čeká na definitivní rozhodnutí hlavního managementu z Japonska. V Portimau byli přítomni závodnímu víkendu Top manažeři z Japonska: Shinichi Kokubu a Tetsuhiro Kuwata z Honda Racing Corporation (HRC) a také Soichi Yamama z Honda Motorsports a pečlivě sledovali, jak dva týmy Hondy zde získaly hubených 9 bodů dohromady (Red Bull 9; Triple-M 0).

Od července 2014 nevyhrála Honda žádný suchý závod - naposled Jonathan Rea v Portimau, tedy už 51 měsíců. A už čtyři roky nevyhrála Fireblade prestižní závod 8h Suzuka.

Tovární návrat se ale nepředpokládá, nýbrž měla by ho nahradit firma Moriwaki, která v Japonsku nasazuje do závodu materiál od HRC.

Ale v Evropě k tomu potřebuje logistického partnera, a tím by měla být závodní stáj Althea Racing.

Ostatně nyní v Kataru v odděleném zadním prostoru týmu Althea BMW pracoval usilovně jeden z Top manažérů Moriwaki a hlavně pečlivě analyzoval práci týmu.

Mimochodem: V sezóně 1999 jezdil u Bevilacquy v kubatuře 125 ccm dvojnásobný mistr světa Kazuto Sakata, s motocyklem Honda.

S novým motocyklem Fireblade od prvního závodu v únoru 2017 nezískali jezdci Hondy ani jedno pódiové umístění a tak se dá očekávat změna názoru HRC a hodně velká podpora od HRC.

Honda platí gáži obou jezdců, nyní Camiera a Gagneho. Ovšem smlouvu na rok 2019 má pouze Leon Camier, s jménem druhého jezdce se hodně dlouho čeká!

Pokud opravdu dojde ke spojení s Moriwaki, tak by právě tato firma měla rozhodnout o jménu druhého pilota. A proto je favorizovaný jako druhý pilot 36-letý Ryuichi Kiyonari - vítěz britského šampionátu BSB 2006, 2007 a 2010. Ten startoval jako stabilní pilot pro Ten Kate Honda v MS-Superbike 2008 a 2009, vyhrál 3 závody a získal dalších 6 pódiových umístění a v současné době #1 v týmu KYB Moriwaki Motul Racing. Pokud ale ne Ryuichi Kiyonari, tak jeho krajan a současný týmový kolega Takumi Takahashi.

Jedno je jisté, ani jeden ze dvou jmenovaných Japonců ovšem nepatří mezi ty nejrychlejší, takže připadá v úvahu také současně nezaměstnaný Ital Marco Melandri (36 let). A volnými jsou i Eugene Laverty (vícemistr světa 2013) z Irska a současný jezdec týmu Althea Racing Loris Baz z Francie.

Ovšem rozhodovat bude především firma Moriwaki a také Honda Racing Corporation (HRC).

Genesio Bevilacqua by ale chtěl nasadit dokonce tři motocykly Moriwaki-Honda, tím třetím by měl být 21-letý italský talent Alessandro Delbianco, letos celkově sedmý v ME-Superstock 1000.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama