Reklama

Kdo nahradí Johanna Zarca u KTM?

Samozřejmě tato otázka je hodně důležitá, a odpověď na ní je nutno rozdělit do dvou rovin! Do konce sezóny 2019 a v sezóně nové, tedy 2020.

Francouz Johann Zarco - dvojnásobný mistr světa Moto2 z let 2015 a 2016 - ukončil předčasně dvouletou smlouvu s továrním týmem KTM, to je neměnný fakt. A je pouze na 29-letém Francouzovi, zda dojede sezónu 2019 do konce, nebo ne. Dle SpeedWeeku nabídl francouzský pilot vedení továrního týmu KTM poslední část gáže dle platné smlouvy, pokud bude uvolněn.

Zde je řešení celkem nabíledni, testovací jezdec Mika Kallio je připraven sezónu místo Zarca dokončit, pokud Francouz sám nebude chtít.

Ale co se sezónou další? Tedy 2020, neboť na 2021 budou k dispozici další piloti:

Podívejme se na jednotlivá možná jména trochu podrobněji:

Mika Kallio se nikdy netajil úmyslem pokusit se ještě jednou stát se stabilním pilotem MotoGP a při všech svých startech s wild card se vždy snažil některého ze stabilních jezdců rakouské továrny porazit. Ovšem Kallio už není nejmladší, 36 let!

Dani Pedrosa by byl pro Rakušany ideálním řešením! Otázkou je, zda by se vůbec chtěl o comeback pokusit.

Bradley Smith zná motocykl KTM nejlépe a současný testovací pilot Aprilie by přišel vlastně domů.

Jonas Folger je sice nyní oficiálním testovacím pilotem projektu Yamaha Europe, ale v MotoGP skončil třeba na Sachsenringu v nedávné době druhý! (2017). A je to německy mluvící jezdec.

Stejně tak Stefan Bradl, testovací pilot HRC, se zatím marně snaží prosadit se nazpět do paddocku jako stabilní pilot.

V úvahu samozřejmě připadají jezdci, kteří momentálně nejsou se svými týmy a současnými motorkami příliš spokojeni: Aleix Espargaro nebo Andrea Iannone (oba Aprilia), či třeba Karel Abraham - ten už motocykl KTM několikrát testoval (2016) - KTM byla velmi spokojena - a navíc může nabídnout Masarykův okruh jako testovací trať...

Nesmíme zapomenout na nejlepšího jezdce satelitního týmu TECH3 KTM, Miguela Oliveiru. Ten byl samozřejmě jako jeden z prvních v hledáčku Pita Beirera, ale právě šéf KTM ujistil majitele týmu TECH3 Hervé Poncharala, že takovou «ránu pod pás» rozhodně neudělá.

Jack Miller nabídku dostal hned v neděli večer v paddocku Red Bull Ringu, ale s díky odmítl.

Nejžhavějším kandidátem je ovšem Alex Marquez, a tak pokud by on sám souhlasil, určitě by rakouská továrna z Mattighofenu dala jednoznačně přednost právě jemu, tedy lídrovi kubatury Moto2, o tom není třeba vůbec polemizovat. A nebylo by to pouze na jednu sezónu, tedy 2020.

Samozřejmě jsou zde někteří další piloti z Moto2, kteří mají sice podepsané smlouvy na rok 2020, ale v nich je uvedeno, že pokud by přišla nabídka z MotoGP, tak budou uvolněni: třeba Marcel Schrötter a další...

Dle informací přímo z týmu trpí francouzský jezdec na Burn-out a chtěl by si před finálem ve Valencii vybrat oddychový čas a potom odstartovat novou kariéru, možná se pokusit o comeback jako Thomas Lüthi.

Faktem jsou následující čísla: Johann Zarco má ve smlouvě roční gáži 1,5 milionu Euro a s KTM RC16 nasbíral méně než polovinu bodů jako jeho týmový kolega Pol Espargaro, a dokonce méně bodů, než má na svém kontě jezdec ze satelitního týmu a Rookie šampionátu královské kubatury Miguel Oliveira.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama