Reklama

Kde je v MS-Superbike vlastně zakopaný pes?

MS-Superbike rozhodně nesplňuje nároky fanoušků, to je jasné! A tento šampionát zřejmě nesplňuje ani představy týmů a zúčastněných značek, pokud se podíváme na startovní rošt nové sezóny 2018. A v čem je tedy ten pověstný zakopaný pes?

Pokud se podíváme na některá fakta, tak se nestačíme divit!

Do WorldSBK je letos přihlášeno 19 stabilních jezdců, to je nejméně za poslední sezóny. Naopak v All Japan Superbike uvidíme letos 27 jezdců, stejný počet je jich k dnešnímu dni prezentováno v šampionátu British Superbike.

Stejně nepochopitelné je pro normálního laika, že na závody BSB na okruhu Donington Park přijde více diváků, než na stejný okruh, když se zde jede o světové body! Zde bylo na WorldSBK 37.039 platících diváků, na BSB jich přijde hodně přes 50 000 a to je Anglie kolébkou závodů s motocykly Superbike.

MS-Superbike se nestal atraktivnější podívanou, ačkoliv se DWO pokouší v posledních letech o řadu změn: Závodní program byl třeba rozdělen na dva dny, tedy na sobotu a neděli. Startovní rošt na nedělní závod není určen dle výsledku ze Superpole 2, nýbrž na gridu se stojí v opačném gardu, než skončil závod sobotní.

Na letošní rok byly omezeny otáčky, aby se srovnaly výkony motocyklů...Obávám se ale, že to návštěvnost diváků nezvedne!

Závody jsou nudné a i přes ten otočený startovní rošt pro nedělní závod je po několika kolech zase vše ve starých kolejích. Jonathan Rea projede z 9. místa na roštu celým startovním polem jako nůž máslem a brzy si zase jede pro své, už x-té vítězství v řadě.

Jsem opravdu zvědav, kolik fanoušků najde letos cestu na obnovenou premiéru tohoto šampionátu na Masarykův okruh. Naposled přišlo v roce 2012 během tří dnů celkem 63 129 fanoušků a dovolím si pochybovat, že jich bude letos stejný počet! Myslím si dokonce, že maximálně se dostaneme na Masecu na polovinu, tedy na 30 tisíc během celého závodního víkendu.

Aby se zvedla jezdecká úroveň MS-Superbike, tak se promotér Dorna snažil v posledních letech o to, aby do šampionátu motocyklů co nejvíce podobným těm sériovým, přicházeli piloti z MotoGP. Nyní se ale strategie úplně změnila.

V posledních 10 letech jsme zažili řadu pilotů z MotoGP, kteří změnili závodní seriál na MS-Superbike, neboť už nenašli v královské kubatuře odpovídající místo, které by jim zaručovalo konkurenceschopný motocykl, nebo už nebyli dostatečně rychlí.

Max Biaggi, Carlos Checa a Sylvain Guintoli se stali mistry světa, Marco Melandri a Nicky Hayden rovněž přesvědčili o svém umění a rychlosti, naopak některá známá jména doslova pohořela: John Hopkins, Randy de Puniet, Hiroshi Aoyama, Shinya Nakano, Norick Abe nebo Makoto Tamada.

Daniel Carrera, SBK Managing Director, jasně definoval problém jezdeckého obsazení: „MS-Superbike se nesmí stát domovem důchodců“.

Na straně druhé, naposled v Brně přišlo na MS-Superbike přes 60 tisíc fanoušků: Dovolím si tvrdit, že minimálně 10 tisíc jich přijelo pouze kvůli Maxi Biaggimu a takových 5-8 tisíc kvůli tehdejšímu lokalmatadorovi Kubovi Smržovi, od kterého se v každém závodě dalo očekávat pódium!

Max Biaggi už nejezdí a při vší úctě k Ježkovi, kvůli němu těch 5-8 tisíc navíc rozhodně nepřijde. A kdo z normálních sportovních fanoušků napříč ostatními sporty ví, kdo je největším soupeřem trojnásobnému mistra světa Jonathana Rey? A že je závod na Masarykově okruhu jediným závodem ve střední Evropě, nám také moc nepomůže! Na německém LausitzRingu byla vloni čtvrtá nejmenší divácká návštěva - 31.382 fanoušků - a jelikož letos nemá Německo v šampionátu žádného stabilního pilota (ostatně ani sousední Rakousko, o Slovensku či Polsku ani nemluvě), tak se z této země nějaký obrovský příliv diváků očekávat nedá!

No uvidíme, ale osobně nějakým velkým optimistou, co se týká výrazného zlepšení kvality a návštěvnosti tohoto šampionátu, opravdu nejsem.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama