Reklama

Karel Abraham chce zůstat v MotoGP

Přes hodně nejistou budoucnost chce český jezdec Karel Abraham zůstat v MotoGP. «Abaja», jak ho všichni nazývají, se musí na konci sezóny rozloučit s dosavadním týmem «Angel Nieto Racing», který ze šampionátu odchází.

Nový zákaznický tým Yamahy SIC-Petronas převezme od sezóny 2019 obě startovní místa MotoGP od Angel-Nieto-Ducati. Jorge «Aspar» Martinez ale bude v této závodní stáji i nadále působit jako sportovní poradce. Díky tomuto novému zvratu je budoucnost obou aktuálních jezdců Alvara Bautisty Karla Abrahama nejistá. V novém týmu SIC je jako nasazený pilot Franco Morbidelli - tedy člen VR46 Academy. Jestli se Dani Pedrosa k tomuto projektu připojí, nebo ukončí svou aktivní závodní činnost, by měl španělský jezdec oznámit už zítra na Sachsenringu.

Pokud tedy budou obě místa v SIC-Yamaha obsazeny, tak jsou teoreticky ještě dvě volná místa u Avintia-Ducati. Xavier Simeon má sice dvouletou smlouvu, ale jeho sponzoru firmě Zelos docházejí peníze, navíc Simeonovy výsledky - zatím 2018 bez bodového zisku - jsou více než mizerné. Tito Rabat se naopak na závodní dráze prezentuje letos podstatně lepšími výkony, než u předchozího týmu Marc-VDS-Honda. Teoreticky jsou ještě volná místa u Marc VDS, ale budoucnost této belgické stáje je hodně nejistá a spíše se dá předpokládat, že ji už v paddocku v sezóně 2019 vůbec neuvidíme, ačkoliv to Marc vd Straaten ještě oficiálně neoznámil.

Pro Bautistu a Abraham tak mnoho možností nezbývá. Vše záleží na tom, jak se rozhodně Pedrosa. „Říká se, že Petronas-Yamaha už oba jezdce má“, říká Abraham k aktuální situaci, ale hned dodává: „Pokud by se ale vyskytla příležitost, tak jsme připraveni, minimálně o tom mluvit. Nemyslíme si ale, že je Yamaha možností. A pokud tam už ale podepsal Morbidelli, tak to také vypovídá o budoucnosti Marc VDS.“

Abraham vstoupil 2011 s týmem AB-Cardion do královské kubatury. Tento tým patřil jeho otci, koncem roku 2015 byl ale celý projekt ukončen a Abraham odešel do MS-Superbike k týmu Milwaukee-BMW. Ačkoliv sezóna 2016 nedopadla nejlépe, tak se díky sponzorským penězům vrátil Abaja 2017 nazpět do MotoGP a od té doby jezdí u Aspara dva roky starý motocykl Ducati.

Pokud by to na sezónu 2019 nedopadlo dobře s místem v MotoGP, tak by návrat do MS-Superbike bylo sice řešení, ale nemělo by rozhodně přednost: „Přemýšlel jsem o tom, ale udělám všechno, abych se nemusel vrátit do MS-Superbike, nýbrž zůstal v MotoGP. Pokud by to byla jediná možnost, tak se musím rozhodnout pro MS-Superbike, ale tento šampionát je hodně těžký“.

Během 24 odjetých závodů v sezóně SBK dojel český jezdec nejlépe jednou na 9. místě: „Je to velmi pěkný šampionát a jezdci jsou opravdu rychlí. Ale pokud nemáš tovární motocykl Yamaha, Ducati nebo Kawasaki, tak je hodně těžké zajet dobré výsledky. Je to stejné jako v MotoGP. Mám také nabídky z Moto2, ale pokouším se o to, abych se nemusel do Moto2 vrátit. Nechtěl bych to kategoricky vyvrátit, ale ve skutečnosti jsem o tom ještě nepřemýšlel.“.'

Samozřejmě, že role testovacího jezdce je také jednou z možností: „Jistě, ale zde záleží na tom, zda by se jednalo o částečný úvazek, nebo plnohodnotný job. To všechno hraje svou roli. Uvidíme...!“, říká brněnský jezdec, který má na svém kontě už 93 startů v královské kubatuře.

Zdroj: Motorsport-total.com



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama