Ježka čeká oblíbená a úspěšná Imola Hlavní obrázek k článku: Ježka čeká oblíbená a úspěšná Imola

Českého jezdce Ondřeje Ježka čeká domácí závod, neboť v České republice na Masarykově okruhu se už od sezóny 2012 závody šampionátu WorldSBK- SSP nejezdí a tak je nutno za domácí závod brát právě ten, odkud pochází jeho italský tým GoEleven, samozřejmě i Misano.

Do možná slunné Itálie se dostal brněnský jezdec skrze sněhovou slotu, čemuž se říká globální oteplování, po pravdě by se to mělo jmenovat asi trochu jinak. Cesta Ondřeje Ježka k dalšímu závodu MS Supersportů do italské Imoly, totiž vedla skrze sněhovou bouří, krupobití a na druhé straně Alp pak byla provázena ještě i silným nárazovým větrem a občas mezi tmavými mraky proskakujícím sluncem. Na základě takového cestovního dobrodružství je velmi těžké určit, co českého jezdce čeká o víkendu na legendárním závodišti, které má tak rád.

Rozhodně to nebude snadný víkend, už jen z toho důvodu, že Ondra je členem italského týmu Go Eleven a Italové vždy své domácí závody berou velmi prestižně, možná až šíleně vážně. Zkrátka se chtějí před svými partnery a příznivci předvést co nejlépe. Navíc tlak je o to větší, když tým je v současnosti v hodnocení týmů na druhém místě průběžně, přičemž Ondra sám je po úspěšném závodě v Assenu, který se nejel za nikterak jednoduchých podmínek, na 11. místě průběžné klasifikace a určitě by rád předvedl nejen podobný výkon jako před 14 dny v Holandsku, ale konečně by rád postoupil i do elitní desítky. Napomoci by mu měl nejen nový motor, který tým pečlivě připravil, ale také skutečnost toho, že český závodník Imolu „miluje“ a to není nyní myšleno nijak ironicky. Za poslední tři roky zde vždy stál na stupních vítězů, když dvakrát skončil ve třídě litrových Stocků na příčce třetí a v roce 2014 dokonce slavil ve stejné kubatuře vítězství. Zda bude Itálie se svým legendárním závodištěm k českému reprezentantovi opět tak přívětivá, můžete sledovat po celý víkend.

Ondřej Ježek: „Trať v Imole mi přirostla k srdci. Už před 10 lety se mi tu dařilo ve třídě Superstock 600, později jsem tu však zapsal své největší úspěchy kariéry na superstockové Ducati. Kromě tří pódií včetně vítězství v roce 2014 jsem tu loni zaznamenal své první pole position a traťový rekord ve třídě Superstock 1000. Loňský rok měl pro mě ale i velmi hořkou příchuť, když mi během závodního víkendu zemřel taťka na rakovinu. Nyní tomu bude rok a já se na jeho počest hodlám poprat o svůj nejlepší výsledek v MS Supersport. Po úspěšném Assenu a posílen o nový motor, který by měl být podle všeho výrazně výkonnější, jsem před závodem v Imole optimista.“

Se supersportovým motocyklem zde startoval český jezdec v roce 2011 a obsadil tehdy bodované umístění, když byl odmávnut na P14. Letos už ze 4 startovních příležitostí byl třikrát odmávnut na umístění v Top-10 a minimálně takové se od něho očekává i na domácí trati jeho týmu a tím také posun do Top-10 v celkovém pořadí, k čemuž mu nyní schází 1 mistrovský bod.

Pořadí v šampionátu

01- Randy Krummenacher – Kawasaki Puccetti Racing – Kawasaki ZX-6R – 71 bodů
02- Kenan Sofuoglu – Kawasaki Puccetti Racing – Kawasaki ZX-6R - 61
03- Kyle Smith - CIA Landlord Insurance Honda - Honda CBR600RR - 41
04- Jules Cluzel – MV Agusta Reparto Corse – MV Agusta F3 675 - 38
05- Gino Rea - GRT Racing Team - MV Agusta F3 675 - 36
06- Federico Caricasulo – Bardahl Evan Bros Honda Racing – Honda CBR 600RR – 34
07- Alex Baldolini – Race Department ATK#25 – MV Agusta F3 675 – 31
08- PJ Jacobsen – Honda World Supersport Team – Honda CBR 600RR – 27
09- Christian Gamarino – Team GoEleven – Kawasaki ZX-6R – 25
10- Nico Terol – Schmidt Racing – MV Agusta F3 675 – 24
A dále:
11- Ondřej Ježek – Team GoEleven – Kawasaki ZX-6R - 23

Foto: @Libor Bedřich



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama