Reklama

Ježka čeká o víkendu jeho úspěšný okruh

Italský okruh Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari bude dějištěm pátého letošního závodního víkendu WorldSBK, neboť se zde pojede «Pata Italian Round». A na tomto okruhu už poznal Čech Ondřej Ježek, jak chutnají nejen pódiové stupně, ale dokonce vítězství s motocykly o objemu 1000 ccm.

To ale bylo se stroji kubatury Stock, s tím superbikovým, bude kuřimský jezdec rád za každý získaný bod. To je bohužel realita.

V sezóně 2014 zde Ondřej Ježek vyhrál závod STK 1000, v letech 2013 a 2015 zde stál vždy na pódiu, když byl v cíli odmávnut jako třetí. Dařilo se mu zde i kubatuře WorldSSP, když 2016 projel pod šachovnicovým praporkem jako 7.

A špatné to nebylo v Imole z jeho strany ani vloni, s motocyklem Grillini Kawasaki byl vždy klasifikován pouze těsně za body: V 1. jízdě na P16, ve druhé pak na P17.

V šampionátu WorldSBK má zatím český závodník s motocyklem Yamaha Guandalini pouhé 2 body a toto své hubené bodové konto by jistě rád na svém úspěšném italském okruhu rozšířil.

„Do Imoly se těším, zdejší okruh je můj oblíbený, v roce 2014 jsem tu vyhrál světový pohár Superstock 1000. A dodnes tu držím traťový rekord,“ říká o italském okruhu Ondřej Ježek. Do Itálie Ondra vyrazil karavanem už ve středu, s kamarádem a asistentem v jedné osobě, Kubou Müllerem. Hned po příjezdu se pustili do příprav na závod, který od pátku do neděle proběhne na kruhu dlouhém 4936 m a čítajícím 22 zatáček.

Od začátku sezóny Ondra bojoval nejen se soupeři, ale také s technickými bobříky, o které se postaral jeho motocykl Yamaha, na něj přesedlal z Kawasaki po změně týmu. Vyladit novou motorku není jednoduché, pokud na přípravu a testování není optimální časová rezerva, jedná se o docela napínavé dobrodružství. Týmoví mechanici už však provedli množství úprav a Ondřej se těší, že v Imole se konečně bude moci soustředit na jízdu a ladit detaily.

„Věřím, že v Imole už bude motorka fungovat, jak má. Příprava závodního stroje je v našem případě hodně složitá záležitost. Elektronika musí být přesně kalibrovaná na daný motor, což se nám na prvních závodech v Austrálii a Thajsku nepodařilo stihnout, proto docházelo k mnoha nepříjemným situacím,“ popisuje Ondřej Ježek. Navíc, před závodem v Imole se tým rozhodl vyměnit také motor, protože Ondřej nebyl spokojen s výkonem a problémy byly i s jeho spolehlivostí. „Několik motorů nám nefungovalo optimálně. Naposled v Assenu, kde jsem i přes komplikace dojel na 15. místě. Proto jsme změnili dodavatele, přešli k jinému „tunérovi“ a v Imole už budu startovat s novým motorem, který bude navíc o 10 koní výkonnější,“ vysvětluje Ondřej Ježek.

Právě výměna motoru byla důvodem, proč Ondra spolu s ostatními jezdci soutěže superbiků před pár dny netestoval v Brně, odkud pochází, a kde se šampionát superbiků představí od 8. do 10. června.

Před závodem v Imole si Ondřej naordinoval poctivý trénink. „Minulý týden jsem trénoval na enduro motorce, o víkendu proběhl krátký relax a následoval cyklotrénink. Myslím, že po fyzické stránce jsem dobře připraven. V pohodě jsem i psychicky, po předchozích závodech, kdy jsme řešili hlavně techniku, jsem už poměrně otrlý. do Imoly se opravdu těším a věřím, že nás čeká zajímavý závod,“ uzavírá Ondra Ježek.

Stav WorldSBK po 8 závodech z 26 celkově: 1. Rea 159 bodů; 2. Davies 129; 3. Melandri 115; 4. van der Mark 103; 5. Sykes 101; 6. Fores 100; 6. Sykes 76; 7. A. Lowes 76; 8. Razgatliouglu 45; 9. Baz 44; 10. Camier 42; 11. Torres 39; 12. Ramos 28; 12. Torres 22; 13. Savadori 25; 14. Mercado 24; 15. Rinaldi 21; 16. Gagne 17; 17. Laverty 16; 18. Jacobsen 15; 19. Giugliano 11; 20. Hernandez 7; 21. Ježek 2.

Stav soutěže «Independent Riders»: 1. Fores 100 bodů; 2. Razgatliouglu 45; 3. Ramos 28; 4. Mercado 24; 5. Rinaldi 21; 6. Jacobsen 15; 7. Hernandez 7; 8. Ježek 2.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama