Reklama

Jediným poraženým je Cortese!

Včera vydala DWO (Dorna World Organisation) oficiální startovní listiny šampionátu WorldSBK na rok 2021. V královské kubatuře motocyklů, co nejvíce podobných těm sériovým, došlo na přestupovém trhu k největším změnám za poslední sezóny především v soukromých týmech.

Přišlo celkem 9 Rookies (většinou ze šampionátu WorldSSP), takže se nelze ani moc divit, že z loňských 21 stabilních jezdců jich deset nenašlo v tomto šampionátu tým nebo motorku.

Prominentním nezaměstnaným je dvojnásobný mistr světa Sandro Cortese, 2020 měl smlouvu s týmem Pedercini Kawasaki. Tomu zbývá ještě jediná možnost, pokud se nizozemskému týmu Ten Kate Yamaha podaří sehnat odpovídající budget.

Z těch dalších doufají Takumi Takahashi a Leandro Mercado na dvě dosud neobsazená místa v MIE Honda. Leon Camier ukončil aktivní závodní činnost a stal se manažerem týmu HRC Honda. Sylvain Barrier (Brixx Ducati) odchází do MS-Endurance k ERC Ducati, jeho francouzský krajan Loris Baz od Ten Kate Yamaha k Ducati New York do šampionátu US-Superbike MotoAmerica.

Federico Caricasulo (GRT Yamaha) se vrací do kubatury Supersport, kde se stal 2019 více-mistrem světa. V týmu GMT94 Yamaha bude mít k dispozici prvotřídní materiál a bude jistě patřit k horkým favoritům na uvolněný trůn po Locatellim.

Xavi Fores (Puccetti Kawasaki) pojede britský šampionát Superbike za FHO BMW a kromě toho také v továrním týmu BMW šampionát EWC (MS-Endurance).

Lorenzo Gabellini (MIE Althea Honda) se vrací do italského šampionátu CIV-SBK a Chilan Maximilian Scheib bude pilotovat BMW ve španělském šampionátu.

Skupina okolo bratranců Ten Kateových z Nieuwleusenu naskočila do šampionátu v červnu 2020 a s jezdcem Lorisem Bazem skončila celkově v Top-8. Od Yamahy se ale nedočkala žádné velké podpory, továrna měla dost starostí s továrním týmem (Crescent Pata) a satelitní stájí GRT.

Včera 9. února 2021 byla tedy konečně pro veřejnost otevřena od DWO startovní listina WorldSBK a v ní závodní stáj Ten Kate Yamaha v této kubatuře chybí.

V šampionátu WorldSSP se naopak Nizozemci představí v plném složení jako tým Ten Kate Racing Yamaha s motocykly Yamaha YZF R6, kdy jezdci budou Švýcar Dominique Aegerter a Indonésan Galang Hendra Pratama.

Ten Kate Yamaha plánuje pro přední tým šampionátu WorldSBK budget 1,5 - 1,8 milionu Euro, tedy pro jednoho jezdce, který bude bojovat o pódiová umístění: „Musíme mít finanční jistotu, že sezónu dokončíme“, říká 33-letý týmový manažer Kervin Bos.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama