Reklama

Je výměna Petrucciho za Millera pouze fámou?

Protože výkony Danilo Petrucciho jsou jako na houpačce, tak italská média vidí Jacka Millera v sezóně MotoGP 2020 v továrním týmu Ducati.

Jack Miller získal letos už tři pódiová umístění a s motocyklem Ducati Desmosedici GP19 stál třeba v Sepangu na 4. místě gridu. Ve věku 24 let se ve své páté sezóně MotoGP zabydlil představuje jen v tom nejlepším světle. Rovněž co se týká závodní strategie se hodně naučil a kromě nepopiratelných jezdeckých schopností na mokrém povrchu patří i za normálních suchým podmínek ke světové extratřídě.

V italských médiích - jak denících, tak na motocyklových webech - je proto velým tématem interní rošáda Petrucciho nazpět do satelitního týmu Pramac a jeho nahrazení australským jezdcem Millerem.

Týmový manažer Pramac-Ducati Francesco Guidotti ale pouze nevěřícně kroutí hlavou: „Tyto fámy se dostaly na veřejnost poprvé v Aragónu, potom byl tři závodní víkendy v Thajsku, Japonsku a Austrálii klid. A nyní se objevily opět až v Sepangu. Samozřejmě, že v závodním motocyklovém sportu je možné všechno, a Ducati Corse má ve svých rukou obě jezdecké smlouvy. Během Grand Prix Rakouska bylo ale dojednáno, že Jack pojede 2020 u nás a dostane k dispozici motocykl GP20. A s tím také počítáme. Musíme to pochopitelně zaplatit. Pecco Bagnaia má ve své dvouleté smlouvě odstavec, že i ve druhém roce dostane k dispozici GP20. Proto musíme Jackovi poskytnout identický materiál.“

Cenový rozdíl mezi loňským motocyklem Ducati a aktuálním továrním strojem je jeden milion Euro na sezónu. Protože ale hned na začátku letošního roku odstoupil u Pramacu hlavní sponzor Alma (majitel mimochodem sedí ve vězení), tak tým Pramac měl 2019 hodně velké finanční starosti.

A Guidotti dále: „Týmový majitel Paolo Campinoti odcestoval z Austrálie domů do Itálie, aby se intenzivně zapojil do hledání nových sponzorů. Firma Octo zůstává v našem projektu MotoE, ale my se pochopitelně snažíme náš finanční budget ještě navýšit.“

Guidotti také vůbec nezakrývá, že dvojice Miller & Bagnaia je pro Pramac 2020 výhodnější, než pár Petrucci & Bagnaia: „Danilo už u nás byl, nyní je v továrním týmu. A nemělo by vůbec smysl, snažit se ho dostat nazpět“.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama