Reklama

Jakub Kornfeil celkově čtvrtý!

Testování na okruhu Jerez de la Frontera oficiálně zahájilo letošní program kategorií Moto2 a Moto3. Všichni permanentní jezdci těchto tříd museli být na prvním měření sil přítomni a výjimkou tak logicky nebyl ani náš Jakub Kornfeil ze stáje Peugeot MC Saxo Print.

Na závodníky čekaly tři dny, během nichž absolvovali celkem devět sedmdesátiminutových tréninků. Úvodní den testů Jakuba sužovaly potíže s nastavením podvozku a elektroniky – dosáhl na čas 1:47.782 a osmnáctou příčku. Ani druhý den se sice problémy nepodařilo odstranit, ale i tak si jezdec Peugeotu na osobním maximu polepšil. Hodnota 1:47.203 jej vynesla o čtyři pozice a rozestup od nejrychlejšího Nicolo Bulegy stáhl pod jednu vteřinu na 0.971. Ovšem hledání řešení na potíže s elektronikou pokračovalo stejně jako nekonečné rozbory s techniky.

Do posledního dne už však tým vyjel na trať s určitou alternativou, která měla zaručit lepší fungování stroje a snad také čas atakující přední příčky. Kubajz na sebe nenechal dlouho čekat a hned v závěru prvního tréninku přišel úder. V šestnáctém a posledním okruhu na časomíru vsadil výtečný čas 1:46.473 a trénink dokončil na třetím místě pouhých 209 tisícin vteřiny za vítězem Bulegou. Povětrnostní podmínky příliš nenasvědčovaly tomu, že by se v dalším tréninku podařilo čas ještě stlačit. Stejně jako odpolední sekce byl tedy využit spíše pro práci na motocyklu než na zajíždění rekordů. V kombinaci časů napříč všemi dny tak Jakub Kornfeil s novým motocyklem Peugeot končí na velmi slušné čtvrté pozici se ztrátou 0.241 na nejrychlejšího. Další a poslední oficiální testování se uskuteční příští týden v dějišti prvního závodu šampionátu, Katarském Doha.

Jakub Kornfeil: „Bez ohledu na výsledek musím říct, že s testováním jsem opravdu nadmíru spokojený. Mnohem lépe jsme porozuměli motorce a udělali velký pokrok v nastavení. I když první dva dny nešly úplně podle našich představ, závěr vyšel skvěle. Máme dobré standardní nastavení a když se pak sejdou nové pneumatiky, jezdec před vámi, kterého můžete dotahovat, vznikne z toho krásný čas jako 1:46.473.

Na druhou stranu je potřeba se na to dívat tak, že sedmačtyřicet nízkých je velmi slušný čas a na 46 nízkých už se to prostě musí všechno sejít. Nicméně, jsme nejrychlejší Mahindra, testy končíme čtvrtí, nastavení máme, takže za mě velká spokojenost. Velký dík patří mé stáji, která pracuje opravdu ze všech sil, abychom se posouvali.“

Moto3™ World Championship 2017 - Test IRTA Jerez de la Frontera

01- Nicolo Bulega – Sky Racing Team VR46 – KTM RC 250 GP – 1’46.232
02- Aaron Canet – Estrella Galicia 0,0 – Honda NSF250RW – + 0.106
03- Jorge Martin – Del Conca Gresini Moto3 – Honda NSF250RW – + 0.183
04- Jakub Kornfeil – Peugeot MC SaxoPrint – Peugeot GP3-17 – + 0.241
05- Romano Fenati – Marinelli Rivacold Snipers – Honda NSF250RW – + 0.254
06- Marcos Ramirez – Platinum Bay Real Estate – KTM RC 250 GP – + 0.274
07- Gabriel Rodrigo – RBA Racing Team – KTM RC 250 GP – + 0.287
08- Juanfran Guevara – RBA Racing Team – KTM RC 250 GP – + 0.321
09- Joan Mir – Leopard Racing – Honda NSF250RW – + 0.459
10- John McPhee – British Talent Team – Honda NSF250RW – + 0.560
11- Bo Bendsneyder – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – + 0.574
12- Darryn Binder – Platinum Bay Real Estate – KTM RC 250 GP – + 0.581
13- Tony Arbolino – Sic 58 Squadra Corse – Honda NSF250RW – + 0.741
14- Philipp Öttl – Südmetall Schedl GP Racing – KTM RC 250 GP – + 0.744
15- Lorenzo Dalla Porta – Aspar Mahindra Moto3 – Mahindra MGP3O – + 0.758
16- Niccolo Antonelli – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – + 0.820
17- Andrea Migno – Sky Racing Team VR46 – KTM RC 250 GP – + 0.841
18- Enea Bastianini – Estrella Galicia 0,0 – Honda NSF250RW – + 0.843
19- Ayumu Sasaki – KBS SIC Racing Team – Honda NSF250RW – + 0.925
20- Fabio Di Giannantonio – Del Conca Gresini Moto3 – Honda NSF250RW – + 1.089
21- Adam Norrodin – KBS SIC Racing Team – Honda NSF250RW – + 1.203
22- Albert Arenas – Aspar Mahindra Moto3 – Mahindra MGP3O – + 1.270
23- Tatsuki Suzuki – Sic 58 Squadra Corse – Honda NSF250RW – + 1.277
24- Marco Bezzecchi – CIP Moto – Mahindra MGP3O – + 1.300
25- Kaito Toba – Honda Team Asia – Honda NSF250RW – + 1.320
26- Jules Danilo – Marinelli Rivacold Snipers – Honda NSF250RW – + 1.424
27- Livio Loi – Leopard Racing – Honda NSF250RW – + 1.462
28- Nakarin Atiratphuvapat – Honda Team Asia – Honda NSF250RW – + 1.850
29- Maria Herrera – AGR Team – KTM RC 250 GP – + 1.990
30- Manuel Pagliani – CIP Moto – Mahindra MGP3O – + 2.129
31- Patrik Pulkkinen – Peugeot MC SaxoPrint – Peugeot GP3-17 – + 3.678



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama