Reklama

Jaká je vlastně profesionalita Mahindry?

Na straně jedné vypadá Hanikův výsledek v letošní premiéře na okruhu Losail International Circuit při zahajovacím závodě sezóny 2016 Commercial Bank Grand Prix of Qatar jako jedno obrovské zklamání, pokud se ale podíváme do zákulisí, tak se zas není čemu divit.

Výsledek sobotní kvalifikace hodně naznačoval a nic na tom nezměnilo ani P12 pro Francesca Bagnaiu a P14 pro Jorgeho Martina. Za našim Karlem Hanikou, který skončil na P23, se to jen hemžilo jezdci s motocykly Mahindra/Peugeot, 25. Suzuki; 26. Darryn Binder; 30. John McPhee; 31. Stefano Valtulini; 32. Fabio Spinerelli a 33. Lorenzo Petrarca...Jen pro dokreslení loňský vítěz z Kataru a dosavadní rekordman okruhu Losail International Circuitu Alexis Masbou obsadil - rovněž s motocyklem konfigurace Mahindra/Peugeot - P21.

Zapomněli snad Masbou (dvojnásobný vítěz GP), McPhee (3. místo v Indy 2015) či náš Hanika (vloni 3x v QP v Top-3) přes zimu jezdit, nebo ztratili úplně rychlost? Kdepak!, situace je v týmech Mahindra/Peugeot hodně na pováženou, úsudek si vážení čtenáři udělejte sami, my se vám jen pokusíme nastínit situaci, za jakých podmínek tito výše jmenovaní piloti museli absolvovat závodní katarský víkend.

Šéf továrního týmu Peugeot MC Saxoprint Terrell Thien si vůbec nebral servítky před ústa a prozradil plnou pravdu o aktuální situaci, když pódiové umístění Francesca Bagnaii jen dokresluje celou situaci: „Bagnaia dostal nový Airbox a nová kapotáž byla homologována. Jelikož je ale v paddocku pouze jedna, tak jsme museli všichni podepsat, že byla dána jednomu jezdci k testování. A to byl právě Bagnaia, ostatně na ni měl nárok, neboť byl po celý víkend nejrychlejší. Lidé od Mahindry se musí nyní rychle vrátit do práce, abychom tento nový Airbox a novou kapotáž dostali do Argentiny všichni. Pak se uvidí, co bude dále. Máme také velké problémy s chybějícími náhradními díly, nic tady není, nic není hotové!“

Jestli má takové problémy „tovární“ tým Peugeot MC Saxoprint, tak jak jsou na tom asi v současné době „provinční“ stáje jako třeba CIP Unicom Starker, 3570 Team Italia nebo třeba Platinum Bay Real Estate, když i druhý jezdec od Aspara Jorge Martina (tedy oficiálního továrního týmu Mahindry), nemá nové díly k dispozici. .

Jen na dokreslenou, jak je situace vlastně vážná, uvádím pořadí nejpomalejších jezdců v závodě, co se týká Topspeedu: „Top-9“ tvoří Masbou (232,8 km/h), Valtulini (232,6), D. Binder (231,9), Martin (231,1), Suzuki (231,0), Di Giannantonio - Honda (230,6), Petrarca (229,4), Spiranelli (228,9) a Hanika (220,0!) - až na jednu výjimku tedy pouze jezdci s biky Mahindra/Peugeot.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama