Reklama

Jak vlastně probíhá Rookie sezóna Karla Abrahama v šampionátu WorldSBK?

Že to není v podobě Karla Abrahama žádná hitparáda, není třeba připomínat. Během 20 odjetých letošních jízd skončil pouze jednou v Top-10. Trochu málo na pilota, který má za sebou 5 sezón v královské kubatuře MotoGP.

A proč tomu tak je, padá vše na jezdcovu hlavu nebo je nutno hledat problém někde jinde. Po závodě na Lausitzringu bouchly - jinak vždy hodně diplomatickému Abajovi - prostě saze a tak si přečtěme, jak třeba takový německý víkend probíhal, a dejme slovo brněnskému vítězi závodu Grand Prix Moto2:

„Vzhledem k tomu, že oficiální tisková zpráva většinou vychází dost pozdě a není v ní zdaleka úplně vše, co jsem řekl, tak jsem se rozhodl něco málo neoficiálně napsat. V pátek proběhly naše první jízdy, na rozdíl od většiny týmů. Bohužel našemu týmu se v dvou měsíční pauze nepodařilo jet testovat na nový okruh do Lausitzringu. Měli jsme nějaké problémy ve vyšších otáčkách, kdy motorka začala vynechávat. Bylo mi řečeno, že pozdě radím a dál se problém neřešil. V sobotu ráno to bylo o dost horší, a problém se již začal řešit. Přesto, že se motorka chovala stejným způsobem, jak jsem zmiňoval v pátek (akorát podstatně hůř), tak dle inženýrů to s pátkem nemělo nic společného. Bohužel v kvalifikaci se nedalo jet vůbec. Na každé z rovinek motorka začala doslova poskakovat za plynem a nedalo se na ni jet. Něco s tím udělali a pustili mě na poslední 2 kola. Trat byla tak napůl suchá a napůl mokrá, my však jeli už na suchých gumách. Motorka docela fungovala, a problém s vynecháváním motoru se neopakoval. Když jsem pak vyjel do prvního závodu, tak jsem se vzteky málem … no zbláznil… Zase ten stejný problém. Na rovince sebou prostě motorka začala brutálně škubat. Je jasné, že je to elektronika. Zajel jsem tak do boxu, kde kluci začali rychle dělat na motorce. Do zahřívacího kola jsem tak vyjel z boxu a motorka sice na rovinkách trosku cukala, ale dalo se to. Na startu jsem byl poslední, ale to už na rovinu nebyl skoro rozdíl. Start se povedl. Bohužel dobrá nálada vydržela jen přesně 5 zatáček. Pak přišla rovina a motorka v 12 000 otáčkách začala zase strašně škubat. Ještě, že za mnou nejel nikdo ve slipstreamu a taky, že jsem to tak trošku čekal. Jinak by to mohlo byt o dost horší. Pochopitelně tato závada znamenala odstoupení, protože s takovou motorkou se prostě nedá jet. Do neděle motorku spravili. Sice jsem si nebyl úplně jistý, že motorka bude fungovat, ale jeli jsme. Warm up docela ušel. Hlavně motorka to vydržela. Do závodu bohužel začalo pršet. Start jak takž. Motorka poměrně klouzala, ale to asi všem. Během závodu se často zablokoval zadek. Trošku mě ale překvapilo, že ani po uvolnění brzdy se zadek neuvolnil. Těžko se s tím pracovalo, ale nějak to šlo. Během celého závodu na mě blikala spousta kontrolek. Asi vždycky to byla jen teplota, ale po předešlých zkušenostech mě blikající červené světlo s upozorněním vždycky docela vyděsí. 1 bod a 15. místo. Samozřejmě s tím nejsem spokojen, a přiznám se, že jsem čekal po letní pauze trošku něco jiného.“

Tak si udělejte svůj obrázek sami, ale úplně normální mně to nepřipadá, přece jen se jedná o profesionální tým v mistrovství světa.

Zdroj: Facebook Karla Abrahama



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama