Jak vlastně funguje stravování na zámořských závodech
- Publikovno: 7.11.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Při evropských závodech mají týmy a sponzoři doslova feudální Hospitality, připomínající novodobé hrady, a to v každém paddocku Grand Prix. Jak se ale občerstvují týmy, personál a hlavně piloti při závodech v zámoří?
Při čtyřech zámořských závodech jsou transportní kontejnery týmů s materiálem stejně jako zařízení Dorny a Equipment TV s pomocí logistických partnerů přepravovány čtyřmi nákladními letadly Jumbo Boeing-747 od jedné země do druhé. Kontejnery jsou několik hodin po skončení závodu MotoGP naloženy do nákladních vozidel a ty odjedou na příslušná letiště. A v úterý, nejpozději ve středu jsou kontejnery, jako nyní mezi Austrálií a Malajsií, složeny v příslušných boxech, kde si je převezmou týmy, resp. funkcionáři IRTA a mechanici jednotlivých týmů je z přepravních boxů postupně připraví na závodní víkend.
Organizace Hospitality jednotlivých týmů je řešena individuálně a je zcela v kompetenci závodních stájí, ovšem i zde je třeba rozsáhlá logistika z jejich strany.
Red Bull se například stará při zámořských závodech o týmy KTM-Ajo v kubaturách Moto3 a Moto2, stejně jako o tovární tým MotoGP KTM Factory Racing. K tomu je potřeba připočítat techniky od WP Suspension, techniky KTM-Track-Supports pro obě nižší objemové kubatury, televizní štáb ServusTV a také hosty KTM a Red Bullu.
Při zámořských závodech jsou domky, stany nebo kontejnery nahrazující Hospitality pro velké týmy pronajímány pořadateli. Některé týmy jako Ducati, Yamaha, Avintia nebo Pramac dokonce letecky přepravují k jednotlivým zámořským závodům skromnější verzi jejich Hospitality, neboť nabídka pořadatelů se jim nezdá dostatečně pompézní.
Od středy od neděle připraví restaurační tým Red Bull přibližně 800 jídel a to na hodně omezeném kuchyňském prostoru. V sobotu a v neděli je servírována i snídaně. Jen pro zajímavost to pro jeden závod Grand Prix znamená 2000 porcí kávy Afro, na které je potřeba 15 kg kávy.
Pro týmy Red-Bull-KTM a také jiné závodní stáje, ve kterých závodí sportovci pod smlouvou s firmou Red Bull, jsou jejich boxech nainstalovány ještě ledničky s energetickými nápoji v celkovém množství 1.000 plechovek.
Red Bull má pod smlouvou v Moto3 tyto následující jezdce, kterými jsou: Martin, Di Giannantonio, Darryn Binder, Sasaki, Masaki a Ramirez. V Moto2 pak Binder, Oliveira, Pawi a Bo Bendsneyder. V královské kubatuře MotoGP jsou jezdci Red Bullu Smith, Pol Espargaró, Miller, Dovizioso a Bradl, ti všichni nosí helmu v designu Red Bull.
Kvůli spokojenosti hostů Red Bullu je k zámořským závodům transportována jeden kompletní přepravní box, ve které jsou umístěny kuchyňské přístroje, bufetový systém, kávovary, nádobí, stoly a židle, ledničky, sporáky, monitory TV. Celkem je to materiál o váze 6.000 kg.
Pro 80 stabilních hostů (kteří obdrží denně dvě až tři teplá jídla, pro týmy Red Bull-KTM je jídlo transportováno rovněž do boxů) pracuje tým připravující občerstvení o 9 osobách. Ten se skládá ze 3 až 4 pracovníků z jižního Tyrolska a z Rakouska, dále jsou zde kuchaři a další personál. Dokonce deserty se dělají v zámoří u Red Bullu čerstvě - například Kaiserschmarrn nebo dort Sacher.
V pondělí minulého týdne pak tento kuchařský tým letěl z Melbourne do Kuala Lumpur. V úterý byla Hospitality (stavení bylo v Sepangu dáno promotérem k dispozici) připravena a od středy vše fungovalo. Volné dny ovšem v posledních 5 týdnem byly hodně velkou vzácností.
V neděli ráno nastoupili zaměstnanci Hospitality do práce už v 5 hodin ráno (normálně až v 6 hodin), neboť Warm-up byl posunut už na 7.40 hodin, První mechanici přišli na snídani už v 6 hodin ráno - a dostali už třeba čerstvě upečený chleba, smažená vajíčka a další dobroty.
V Evropě je na všech závodech Grand Prix postaven dřevěný dům (je vysoký tři patra), tam se podává denodenně 1000 teplých jídel. Tedy hlavně na závodech s mnoha hosty - třeba na Spielbergu, v Mugellu nebo v Misanu.
Zdroj: SpeedWeek
- Přidat komentář +
- Publikováno: 7.11.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu
- 18.4. - Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu
- 14.4. - Ódu na motocyklové závody vyhrál Viňales
- 14.4. - Wild card pro Pedrosu a Pola Espargara
- 14.4. - Lin Jarvis opustí po sezóně Yamahu a paddock MotoGP
- 13.4. - Maverick Viňales vyhrál suverénně Sprint v Austinu