Reklama

Jak vlastně funguje stravování na zámořských závodech Hlavní obrázek k článku: Jak vlastně funguje stravování na zámořských závodech

Při evropských závodech mají týmy a sponzoři doslova feudální Hospitality, připomínající novodobé hrady, a to v každém paddocku Grand Prix. Jak se ale občerstvují týmy, personál a hlavně piloti při závodech v zámoří?

Při čtyřech zámořských závodech jsou transportní kontejnery týmů s materiálem stejně jako zařízení Dorny a Equipment TV s pomocí logistických partnerů přepravovány čtyřmi nákladními letadly Jumbo Boeing-747 od jedné země do druhé. Kontejnery jsou několik hodin po skončení závodu MotoGP naloženy do nákladních vozidel a ty odjedou na příslušná letiště. A v úterý, nejpozději ve středu jsou kontejnery, jako nyní mezi Austrálií a Malajsií, složeny v příslušných boxech, kde si je převezmou týmy, resp. funkcionáři IRTA a mechanici jednotlivých týmů je z přepravních boxů postupně připraví na závodní víkend.

Organizace Hospitality jednotlivých týmů je řešena individuálně a je zcela v kompetenci závodních stájí, ovšem i zde je třeba rozsáhlá logistika z jejich strany.

Red Bull se například stará při zámořských závodech o týmy KTM-Ajo v kubaturách Moto3 a Moto2, stejně jako o tovární tým MotoGP KTM Factory Racing. K tomu je potřeba připočítat techniky od WP Suspension, techniky KTM-Track-Supports pro obě nižší objemové kubatury, televizní štáb ServusTV a také hosty KTM a Red Bullu.

Při zámořských závodech jsou domky, stany nebo kontejnery nahrazující Hospitality pro velké týmy pronajímány pořadateli. Některé týmy jako Ducati, Yamaha, Avintia nebo Pramac dokonce letecky přepravují k jednotlivým zámořským závodům skromnější verzi jejich Hospitality, neboť nabídka pořadatelů se jim nezdá dostatečně pompézní.

Od středy od neděle připraví restaurační tým Red Bull přibližně 800 jídel a to na hodně omezeném kuchyňském prostoru. V sobotu a v neděli je servírována i snídaně. Jen pro zajímavost to pro jeden závod Grand Prix znamená 2000 porcí kávy Afro, na které je potřeba 15 kg kávy.

Pro týmy Red-Bull-KTM a také jiné závodní stáje, ve kterých závodí sportovci pod smlouvou s firmou Red Bull, jsou jejich boxech nainstalovány ještě ledničky s energetickými nápoji v celkovém množství 1.000 plechovek.

Red Bull má pod smlouvou v Moto3 tyto následující jezdce, kterými jsou: Martin, Di Giannantonio, Darryn Binder, Sasaki, Masaki a Ramirez. V Moto2 pak Binder, Oliveira, Pawi a Bo Bendsneyder. V královské kubatuře MotoGP jsou jezdci Red Bullu Smith, Pol Espargaró, Miller, Dovizioso a Bradl, ti všichni nosí helmu v designu Red Bull.

Kvůli spokojenosti hostů Red Bullu je k zámořským závodům transportována jeden kompletní přepravní box, ve které jsou umístěny kuchyňské přístroje, bufetový systém, kávovary, nádobí, stoly a židle, ledničky, sporáky, monitory TV. Celkem je to materiál o váze 6.000 kg.

Pro 80 stabilních hostů (kteří obdrží denně dvě až tři teplá jídla, pro týmy Red Bull-KTM je jídlo transportováno rovněž do boxů) pracuje tým připravující občerstvení o 9 osobách. Ten se skládá ze 3 až 4 pracovníků z jižního Tyrolska a z Rakouska, dále jsou zde kuchaři a další personál. Dokonce deserty se dělají v zámoří u Red Bullu čerstvě - například Kaiserschmarrn nebo dort Sacher.

V pondělí minulého týdne pak tento kuchařský tým letěl z Melbourne do Kuala Lumpur. V úterý byla Hospitality (stavení bylo v Sepangu dáno promotérem k dispozici) připravena a od středy vše fungovalo. Volné dny ovšem v posledních 5 týdnem byly hodně velkou vzácností.

V neděli ráno nastoupili zaměstnanci Hospitality do práce už v 5 hodin ráno (normálně až v 6 hodin), neboť Warm-up byl posunut už na 7.40 hodin, První mechanici přišli na snídani už v 6 hodin ráno - a dostali už třeba čerstvě upečený chleba, smažená vajíčka a další dobroty.

V Evropě je na všech závodech Grand Prix postaven dřevěný dům (je vysoký tři patra), tam se podává denodenně 1000 teplých jídel. Tedy hlavně na závodech s mnoha hosty - třeba na Spielbergu, v Mugellu nebo v Misanu.

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama