Jak vlastně funguje Moto2 s firmou ExternPro
- Publikovno: 31.7.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Od roku 2010 se v kubatuře MS-Moto2 používají jednotné motory o objemu 600-ccm od továrny Honda. V současné době tuto službu nabízí firma ExternPro.
CEO Dorny Carmelo Ezpeleta měl až po krk monopol Aprilie a Gilery v dvoutaktní kubatuře 250-ccm. Když Suzuki a Yamaha ukončili své závodění v dvoutaktech a Honda další vývoj do konce roku 2009 fungovala hodně sporadicky, dělala si Piaggio Group (Aprilia a Gilera) v 250-kách co chtěla.
To samozřejmě vedlo k tomu, že monopol Italů dovolil požadovat každý rok 1,3 milionu Euro za tovární RSA 250 jako leasingový poplatek! A to i přesto, že už řadu let neprobíhal žádný vývoj, KTM zůstala jako jediný konkurent, Honda se pomalu odporoučela. Proto se Dorna rozhodla pro zavedení jednotných motorů Honda o objemu 600-ccm.
Týmy musely od zavedení kubatury Moto2 za motory zaplatit včetně revize pouhých 60.000 Euro ročně za jednoho jezdce. Tím se materiálové náklady snížily pro jednoho jezdce v Moto2 na 300.000 až 400.000 Euro ročně. V posledních dvou letech se díky firmě Dorna podařilo snížit náklady až na 20.000 Euro.
Fima ExternPro, která sídlí v Tecnopark MotorLand Aragón, se stará o motory Honda, o jejich logistiku, zabudování do motocyklu a připravenost k závodění.
Zároveň ale od roku 2019 budou místo motorů Honda připraveny tříválcové motory Triumph-765-ccm.
U firmy ExternPro ve Španělsku jsou nyní už pátou sezónu v Moto2 připravovány a revidovány jednotné motory. Vždy po třech závodech Grand Prix obdrží týmy Moto2 identické motory Honda CBR 600RR.
Což bude pravidlem i v sezóně 2018, když naposled se o jednotné motory bude starat firma ExternPro z Technoparku na území MotorLand Aragón.
Jedno je jisté a nesmíme zapomenout: Díky jednotným motorům Honda od ExternPro je závodění v Moto2 v současné době lacinější než v kubatuře Moto3!
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 31.7.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- dnes - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- včera - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- včera - Začalo letošní MS-Side
- včera - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
- 23.4. - Oliver König pojede IDM s Ducati