Reklama

Jak vlastně funguje Moto2 s firmou ExternPro

Od roku 2010 se v kubatuře MS-Moto2 používají jednotné motory o objemu 600-ccm od továrny Honda. V současné době tuto službu nabízí firma ExternPro.

CEO Dorny Carmelo Ezpeleta měl až po krk monopol Aprilie a Gilery v dvoutaktní kubatuře 250-ccm. Když Suzuki a Yamaha ukončili své závodění v dvoutaktech a Honda další vývoj do konce roku 2009 fungovala hodně sporadicky, dělala si Piaggio Group (Aprilia a Gilera) v 250-kách co chtěla.

To samozřejmě vedlo k tomu, že monopol Italů dovolil požadovat každý rok 1,3 milionu Euro za tovární RSA 250 jako leasingový poplatek! A to i přesto, že už řadu let neprobíhal žádný vývoj, KTM zůstala jako jediný konkurent, Honda se pomalu odporoučela. Proto se Dorna rozhodla pro zavedení jednotných motorů Honda o objemu 600-ccm.

Týmy musely od zavedení kubatury Moto2 za motory zaplatit včetně revize pouhých 60.000 Euro ročně za jednoho jezdce. Tím se materiálové náklady snížily pro jednoho jezdce v Moto2 na 300.000 až 400.000 Euro ročně. V posledních dvou letech se díky firmě Dorna podařilo snížit náklady až na 20.000 Euro.

Fima ExternPro, která sídlí v Tecnopark MotorLand Aragón, se stará o motory Honda, o jejich logistiku, zabudování do motocyklu a připravenost k závodění.

Zároveň ale od roku 2019 budou místo motorů Honda připraveny tříválcové motory Triumph-765-ccm.

U firmy ExternPro ve Španělsku jsou nyní už pátou sezónu v Moto2 připravovány a revidovány jednotné motory. Vždy po třech závodech Grand Prix obdrží týmy Moto2 identické motory Honda CBR 600RR.

Což bude pravidlem i v sezóně 2018, když naposled se o jednotné motory bude starat firma ExternPro z Technoparku na území MotorLand Aragón.

Jedno je jisté a nesmíme zapomenout: Díky jednotným motorům Honda od ExternPro je závodění v Moto2 v současné době lacinější než v kubatuře Moto3!



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama