Reklama

Imola: Okruh mýtů a legend čeká na WorldSBK

Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari bude dějištěm pátého letošního závodního víkendu WorldSBK, neboť se zde pojede «Pata Italian Round». Itálie je motoristickou zemí, kde se kloubí historie tohoto sportu s moderní současností silničních závodů motocyklů. Náruživost fanoušků zde dokáže přinést motocyklový sport na úplně jiný level.

Dvoukoloví gladiátoři jsou zde oslavováni jako novodobí rytíři a společně s motocyklovými továrnami píší vlastní historii. Jevištěm je potom okruh „Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari“, který vše korunuje.

V Imole se jezdí tento šampionát od roku 2001 a to nepřetržitě. Zatím se zde odjelo celkem 29 jízd, prvním vítězem se Rubén Xaus ze Španělska s Ducati a tím zatím posledním rovněž jezdec s tímto italským motocyklem, Brit Chaz Davies - ten zde vloni slavil vítězný double a jinak zde už v posledních dvou letech neprohrál, když má na svém kontě 4 vítězství v řadě.

Ovšem králi okruhu v Imole jsou Španěl Carlos Checa - pětinásobný vítěz na okruhu Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari a úřadující mistr světa Jonathan Rea - rovněž 5x (3x s motocyklem Honda, 2x s Kawasaki). Čtyřikrát zde vyhrál Chaz Davies, Regis Laconi (3x), Rubén Xaus (3x), Colin Edwards (2x), Tom Sykes (2x).

Mimochodem: V těsné blízkosti Imoly se nachází továrna Ducati v Borgo Panigale.

V roce 1952 vznikl permanentní okruh Imola, ovšem už 1940 se zde závodilo na normálních silnicích. Vedle Monzy je právě Imola nejznámějším okruhem v Itálii.

Naposled se zde konala rozsáhlá renovace trati a boxů v roce 2006. V roce 2011 bylo 70% tratě nově asfaltováno, od té doby nabízí povrch velmi dobrý grip. To ale rovněž vede k velké opotřebovanosti zadních pneumatik a to především za středních a nízkých teplot. Povrch okruhu se skládá ze čtyř různých druhů asfaltu, které se střídají. Navíc layout okruhu je Stop-and-Go, a nabízí jak úseky do kopce, tak i sjezdy, stejně jako pomalé či rychlé šikany. Obrubníky ohraničující trať se potom starají o to, že při jejím přejíždění je motocykl hodně neklidný. Je zde hodně změn směru jízdy a zrychlení z pomalých zatáček vyžaduje motocykly s vysokými otáčkami. Trať je hodně úzká, takže se zde hodně těžko předjíždí. Ostatně v šikanách se častokrát především v závěru závodů odehrály už několikrát hodně dramatické okamžiky.

Časový program Pata Italian Round

Pátek 11. května
STK 1000 - FP1 09:00/09:30
WorldSBK - FP1 09:45/10:25
WorldSSP - FP1 10:40/12:30
WorldSSP300 - FP1 11:45/12:15
WorldSBK - FP2 12:30/13:10
STK 1000 - FP2 14:15/14:45
WorldSSP - FP2 15:00/15:50
WorldSBK - FP3 16:05/16:45
WorldSSP300 - FP2 17:00/17:30

Sobota 12. května
WorldSBK - FP4 08:45/09:05
WorldSSP - FP3 09:15/09:35
STK 1000 - FP3 09:45/10:15
WorldSBK - SP1 10:30/10:45
WorldSBK - SP2 10:55/11:10
WorldSSP300 - SP1 11:30/11:45
WorldSSP300 - SP2 11:55/12:10

WorldSBK - Race 1 13:00

WorldSSP - SP1 14:00/14:15
WorldSSP - SP2 14:25/14:40
STK 1000 - QP 15:00/15:30

Neděle 13. května
WorldSSP300 - WUP 08:50/09:00
WorldSSP - WUP 09:10/09:25
WorldSBK - WUP 09:35/09:50
STK 1000 - WUP 10:00/10:15

WorldSSP - Race 11:30
WorldSBK - Race 2 13:00
WorldSSP300 - Race 14:20
STK 1000 - Race 15:15



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama