Reklama

Filip Salač v kvalifikaci až 28. Hlavní obrázek k článku: Filip Salač v kvalifikaci až 28.

Ve španělském Jerezu byly na programu volné tréninky a kvalifikace. Filip Salač do nedělního závodu odstartuje z 28. místa, tedy z 10. řady startovního roštu a je odhodlaný zajet jak nejlépe to půjde.

Závodníci mistrovství světa silničních motocyklů pokračovali v programu čtvrté Grand Prix letošní sezóny. Na okruhu v Jerezu je v sobotu dopoledne čekaly třetí volné tréninky, ve kterých se rozhodlo o postupu do druhých částí kvalifikací. Odpoledne se pak v kvalifikacích bojovalo o co nejlepší pozice na startovním roštu pro zítřejší závody. Podmínky na trati byly trochu chladnější, než během pátečních tréninků, kdy se teplota vzduchu pohybovala kolem 20°C a trati okolo 25°C.

Filip Salač začal ranní trénink s dobrými pocity a s týmem Redox Prüstel GP měli v plánu jen jednu zastávku v boxech. Nakonec musel zajet o chvíli dříve kvůli problému s motorkou. V tu chvíli bohužel došlo k nedorozumění, což ovlivnilo závěrečný výjezd na trať. Filip trénink ukončil s časem 1:47,824 na 28. místě. Hned po polední pauze se pustil do první části kvalifikace třídy Moto3, ve které i přes veškerou snahu zajel čas 1:47,999. To stačilo až na 28. místo na startovním roštu, takže start z 10. řady. Filip je odhodlaný si zítra spravit chuť a zabojovat o mnohem lepší pozice.

Filip Salač: „Ve třetím tréninku jsem nezačal vůbec špatně a byli jsme domluvení na jedné zastávce. Chtěli jsme zajet přibližně deset a osm kol. Kvůli problému v motorce jsem zastavil dřív. Řekli jsme si, že počkáme na posledních deset až dvanáct minut na ostatní a zkusíme ještě jednu změnu. S mechaniky jsme se špatně domluvili a ti mi v polovině tréninku vyměnili pneumatiky, které jsme měli pošetřit na závěr. Pokud bych v tu chvíli věděl, že mám nové pneumatiky, tlačil bych na to úplně jinak. Tyto pneumatiky mi zůstaly na motorce i do závěrečného výjezdu, kdy se nejvíce tlačí na časy. Na zajetí rychlého kola fungují maximálně dvě až tři kola, ale tyto měly odjetých čtyři nebo pět kol. Když jsem jel ve skupině, nemohl jsem se ostatních udržet a největší rozdíly byly hlavně na výjezdech ze zatáček. Kvůli tomu jsem přišel o zlepšení.“ „V kvalifikaci jsem věděl, že musím hodně zatáhnout a dát do toho všechno. Všechno jsem do toho dal, ale nevyšlo to a ztráta je poměrně velká. Teď musíme najít chyby, které musím zlepšit já a co musíme změnit na motorce. Jak jsem říkal před víkendem, Jerez nemám moc rád a na Moto3 se mi tady moc nelíbí. Zítra dám do závodu všechno a doufám, že do ranního Warm Upu přijdeme na zlepšení. “

GRAN PREMIO RED BULL DE ESPAŇA - Moto3 Qualifying Nr. 2

1. Lorenzo Dalla Porta (Leopard Racing) – 1:46.011
2. Tatsuki Suzuki (SIC58 Squadra Corse) + 0.004
3. Celestino Vietti (SKY Racing Team VR46) + 0.184
4. Niccolo Antonelli (SIC58 Squadra Corse) + 0.221
5. Dennis Foggia (SKY Racing Team VR46) + 0.345
6. Gabriel Rodrigo (Kömmerling Gresini Moto3) + 0.414
7. Aron Canet (Sterilgarda Max Racing Team) + 0.430
8. Marcos Ramirez (Leopard Racing) + 0.461
9. Albert Arenas (Sama Qatar Angel Nieto Team) + 0.487
10. Romano Fenati (VNE Snipers) + 0.528
A dále:
28. Filip Salac (Redox PrüstelGP) + 1.988 (Q1)

Zdroj: TZ Filipa Salače
Foto: www.pruestelgp.com



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama