Reklama

Filip Salač skončil na úvod 15. Hlavní obrázek k článku: Filip Salač skončil na úvod 15.

Mistrovství světa silničních motocyklů se přesunulo do zámoří a tento víkend se rozjela Grand Prix Thajska na okruhu Chang v Buriramu. Pro Filipa Salače je to nový okruh, ale hned od prvních tréninků měl dobré tempo. Bohužel poté přišla nepříjemná penalizace.

Letošní patnáctá Grand Prix mistrovství světa silničních motocyklů se dnes rozjela na mezinárodním okruhu Chang v thajském Buriramu. Tím se rozjela čtveřice zámořských závodů závěru sezóny 2019. Po spoustě evropských tratích, které Filip Salač zná z dřívějších závodů, měl před sebou další novou výzvu v podobě neznámého okruhu. Nakonec se během dnešních tréninků ukázalo, že pro českého nováčka v mistrovství světa není trať tak těžká a celou dobu se pohyboval mezi nejrychlejšími jezdci. V prvním volném tréninku se Filip Salač na chvíli dostal i do vedení, ale nakonec obsadil 9. místo s časem 1:43,640 a ztrátou 0,851 s. Ve druhém tréninku všichni čelili velkému horku a to se také projevilo na časech, kdy se zlepšili jen někteří. Jezdec týmu Redox Prüstel GP zajel čas 1:43,863 a obsadil 18. místo. V kombinaci obou tréninků se díky rannímu času umístil na 15. místě. Bohužel po tréninku přišla penalizace za pomalou jízdu ve druhém tréninku a kvůli ní bude muset v nedělním závodě startovat z chvostu startovního pole.

V sobotu ráno je na programu třetí volný trénink a odpoledne kvalifikace. Vzhledem k penalizaci Filip Salač využije tréninky hlavně k přípravě na nedělní závod. Upozorňujeme na velký časový posun harmonogramu v Thajsku oproti středoevropským časům.

#12 Filip Salač: „První trénink pro mě byl hlavně seznamovací. Na trati jsem byl poprvé a také jsem se snažil adaptovat na velké horko. Od prvního kola jsem byl rychlý a trať mi přijde poměrně jednoduchá. První dva sektory jsou hlavně o motoru a až ve zbytku jsou zatáčky. V prvním tréninku jsem byl spokojený s tím, jak motorka skvěle fungovala. Poté jsem měl problémy s předním kolem, ale nebylo to nic vážného a hned jsme to vyřešili. Na konci tréninku jsem pár minut vedl a nakonec dojel devátý. Mohl jsem být ještě o tři desetiny vteřiny v čase na kolo rychlejší, ale na přístrojové desce mi nefungovaly časy za sektory. Měl jsem pocit, že jedu pomalu, ale jel jsem rychleji a v červených číslech. Nakonec mě to stálo nejrychlejší čas na kolo, kdy jsem mohl zajet 1:43,3 a tím se prozatím dostat do druhé části kvalifikace.“

„Ve druhém tréninku se hodně oteplilo a horko bylo opravdu velké. Trať měla kolem 60°C a ani pneumatiky to nezvládaly. Motorka se také hodně hřála a spousta ostatních jezdců měla drobné úpravy na výfucích a další různá chlazení. My jsme to neměli a připravíme to na zítra. Snažil jsem se, jak to šlo. Na telemetrii jsem jel v zatáčkách rychle, ale hodně jsem ztrácel na rovinkách, hlavně v prvním sektoru. V prvním sektoru jsem byl na 29. místě a v posledním sektoru, kde jde o technickou pasáž, jsem byl pátý nejlepší.“ „Bohužel mi po tréninku přišla penalizace za pomalou jízdu a budu muset startovat z konce startovního pole. Myslím si, že tady to není takový problém, protože je tu trať hodně široká a loni tady všichni jeli ve velké skupině. Určitě by bylo lepší startovat vpředu, ale myslím si, že ani tak není nic ztraceného. Kvůli tomu využijeme kvalifikaci jako simulaci závodu, vyjedu hned a budu se snažit jet v co nejvyšším tempu. Penalizaci jsem nedostal sám, takže nebudu startovat úplně poslední. Do závodu se budu snažit co nejlépe odstartovat a pak uvidíme. Děkuji všem, co mě podporují a fandí mi.“

PTT THAILAND GRAND PRIX - Moto3, Free Practice 1/2

1 16 A.MIGNO ITA Mugen Race KTM 1'42.789 15 1'43.643 10
2 14 T.ARBOLINO ITA VNE Snipers HONDA 1'43.041 16 1'43.652 6 0.252 0.252
3 24 T.SUZUKI JPN SIC58 Squadra Corse HONDA 1'43.067 14 1'43.446 2 0.278 0.026
4 19 G.RODRIGO ARG Kömmerling Gresini Moto3 HONDA 1'43.707 14 1'43.107 16 0.318 0.040
5 7 D.FOGGIA ITA SKY Racing Team VR46 KTM 1'43.827 13 1'43.210 15 0.421 0.103
6 84 J.KORNFEIL CZE Redox PruestelGP KTM 1'43.940 16 1'43.216 12 0.427 0.006
7 76 M.YURCHENKO KAZ BOE Skull Rider Mugen Race KTM 1'44.687 14 1'43.220 15 0.431 0.004
8 21 A.LOPEZ SPA Estrella Galicia 0,0 HONDA 1'43.458 16 1'43.583 15 0.669 0.238
9 71 A.SASAKI JPN Petronas Sprinta Racing HONDA 1'43.481 17 1'44.447 14 0.692 0.023
10 75 A.ARENAS SPA Gaviota Angel Nieto Team KTM 1'43.557 14 1'43.567 14 0.768 0.076
11 42 M.RAMIREZ SPA Leopard Racing HONDA 1'43.577 15 1'44.070 6 0.788 0.020
12 48 L.DALLA PORTA ITA Leopard Racing HONDA 1'43.816 14 1'43.583 9 0.794 0.006
13 27 K.TOBA JPN Honda Team Asia HONDA 1'44.889 12 1'43.591 15 0.802 0.008
14 44 A.CANET SPA Sterilgarda Max Racing Team KTM 1'43.602 15 1'43.825 10 0.813 0.011
15 12 F.SALAC CZE Redox PruestelGP KTM 1'43.640 16 1'43.863 12 0.851 0.038
16 79 A.OGURA JPN Honda Team Asia HONDA 1'43.676 17 1'43.774 13 0.887 0.036
17 17 J.MCPHEE GBR Petronas Sprinta Racing HONDA 1'44.355 14 1'43.682 15 0.893 0.006
18 25 R.FERNANDEZ SPA Gaviota Angel Nieto Team KTM 1'44.232 16 1'43.701 14 0.912 0.019
19 82 S.NEPA ITA Reale Avintia Arizona 77 KTM 1'43.714 15 1'43.971 13 0.925 0.013
20 13 C.VIETTI ITA SKY Racing Team VR46 KTM 1'44.946 8 1'43.742 14 0.953 0.028
21 10 J.GARCIA SPA VNE Snipers HONDA 1'44.075 17 1'43.852 7 1.063 0.110
22 40 D.BINDER RSA CIP Green Power KTM 1'44.656 14 1'43.899 14 1.110 0.047
23 69 T.BOOTH-AMOS GBR CIP Green Power KTM 1'43.945 16 1'44.954 5 1.156 0.046
24 53 D.ONCU TUR Red Bull KTM Ajo KTM 1'44.384 14 1'44.063 14 1.274 0.118
25 54 R.ROSSI ITA Kömmerling Gresini Moto3 HONDA 1'44.461 17 1'44.080 15 1.291 0.017
26 32 D.PIZZOLI ITA Mugen Race KTM 1'44.902 15 1'44.248 7 1.459 0.168
27 22 K.MASAKI JPN BOE Skull Rider Mugen Race KTM 1'44.343 17 1'44.272 12 1.483 0.024
28 11 S.GARCIA SPA Estrella Galicia 0,0 HONDA 1'44.591 18 1'44.531 14 1.742 0.259
29 3 K.ZANNONI ITA SIC58 Squadra Corse HONDA 1'45.310 17 1'44.551 14 1.762 0.020



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama