Reklama

Fassi Malaysian Round: WorldSBK letos už podruhé v Asii

Sepang International Circuit leží nedaleko letiště v Kuala Lumpur a pojede se zde poprvé na jeho novém asfaltovém povrchu a přestavěných zatáčkách. 5,5 kilometrů dlouhý okruh je nejdelším v celém kalendáři a má také dvě dlouhé rovinky. Vysoké teploty vzduchu a malý grip kvůli teplotě asfaltového povrchu pak dělají závody hodně těžkými.

Na čele šampionátu je sice stále už od prvního závodu letošní sezóny úřadující mistr světa Jonathan Rea, ale svým druhým letošním doublem - po Aragónu se mu husarský kousek podařil i v Imole - se mu na 35 bodů rozdílu přiblížil Chaz Davies.

Jedno je jisté, Ducati je silnější než byla v sezóně 2015, a tak souboj o titul může být ještě hodně zajímavý a vůbec nic není rozhodnuto.

Krátký průřez loňským Sepangem: V první polovině první jízdy 2015 dominoval Tom Sykes dle své libosti a měl už náskok přes 3 sekundy. Přitom ale mistr světa z roku 2013 totálně zlikvidoval své pneumatiky a v dramatickém finiši obsadil až P5. Nejlepší setup nakonec zvolili tovární jezdec Ducati Chaz Davies a lídr šampionátu Jonathan Rea (Kawasaki), kteří spolu vzájemně bojovali po celý závod. Teprve v posledním kole našel Rea skulinku, jak předjet svého krajana a vyhrál tak už 12. závod sezóny - Davies byl odmávnut druhý se ztrátou pouhých 121/1000 sec. Třetí skončil jako nejlepší pilot s motocyklem Aprilia 44-letý Max Biaggi, který stejně jako čtvrtý v cíli mistr světa Sylvain Guintoli (Honda) - předjeli v posledním kole dlouho vedoucího Sykese. Biaggiho výsledek byl ostudou pro oba dva tovární piloty Aprilie, především pro Leona Haslama (P7).

Ve druhé loňské jízdě byla díky vítězství Chaze Daviese (Ducati) oddálena korunovace nového mistra světa a v cíli druhého Jonathana Rey až do Jerezu, když mu k zisku titulu mistra světa chybělo 91/1000 sec. Biaggi spadl hned na začátku po kolizi se Sykesem, ten si ale smůly užil ve druhé jízdě v Sepangu dostatečně. Do závodu nejlépe odstartovali Davies a Rea, za nimi se velmi etabloval na P3 tovární jezdec Aprilie Jordi Torres a svou pozici si udržel až do konce. V první zatáčce odstartoval řetězovou reakci Sylvain Guintoli, lehce narazil do wild card jezdce Maxe Biaggiho, ten poslal mimo trať Sykese a vzápětí sám spadl. Zatímco pro továrního pilota Aprilie bylo v jeho definitivně posledním závodě kariéry! „vymalováno“, tak Sykes začal stíhat zezadu celé startovní pole. v 6. kole z P8 ovšem spadl - a nakonec projel cílem jako 14. O P4 dlouho bojovali Guintoli a Michael van der Mark (oba Honda), stejně jako Leon Haslam (Aprilia). Zatímco Francouz se v poslední třetině závodu dokázal od svých soupeřů odpoutat, tak Rookie předjel v posledním kole zkušeného Haslama (P6) a byl odmávnut v Top-5.

Ale pojďme k aktuální situaci letošní sezóny: Na místě třetím je mistr světa 2013, přičemž je Tom Sykes letos třetím pilotem, kterému se podařilo vyhrát rovněž jeden závod. Na P4 se zatím drží bezpečně Michael van der Mark, za ním následuje Davide Giugliano a Top-6 hodně překvapivě kompletuje nejlepší jezdec s motocyklem BMW Jordi Torres.

Teprve na sedmém místě celkově se nachází ex-mistr světa MotoGP Nicky Hayden, Top-10 pak uzavírají hodně překvapivě Rookie Lorenzo Savadori a závod od závodu stále lepší Leon Camier, zatímco od Alexe Lowese se to víceméně celkem očekávalo.

Hodně závodů na okruhu Sepang International Circuit má v kubaturách MotoGP, Moto2, 250ccm a 125 ccm zkušený SanMariňan Alex de Angelis, stejně jako další jezdec z MotoGP, Karel Abraham.

Český jezdec zde v roce 2010 obsadil v kubatuře Moto2 místo 6., v MotoGP pak o dva roky později dojel na P12. V letošní sezóně má ovšem jako Rookie v šampionátu WorldSBK hodně těžkou pozici, když bodově pouze paběrkuje a hodně často mu dělá velké problémy elektronika BMW, s kterou si mechanici týmu Milwaukee prostě nevědí rady. Ostatně elektronika měla na svědomí i Abajův pád při posledním závodě v Imole.

Průběžné pořadí šampionátu WorldSBK

01- Jonathan Rea – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R - 221 bodů
02- Chaz Davies – Aruba.it Racing Ducati – Ducati 1199 Panigale R- 186
03- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R - 154
04- Michael van der Mark – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR SP - 106
05- Davide Giugliano – Aruba.it Racing Ducati – Ducati 1199 Panigale R - 88
06- Jordi Torres – Althea BMW Racing Team – BMW S1000RR - 87
07- Nicky Hayden – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR SP - 82
08- Lorenzo Savadori – IodaRacing Team – Aprilia RSV4 RF - 64
09- Leon Camier – MV Agusta Reparto Corse – MV Agusta F4 - 60
10- Alex Lowes – Pata Yamaha Official WSBK Team – Yamaha YZF R1 - 59
11- Sylvain Guintoli – Pata Yamaha Official WSBK Team – Yamaha YZF R1- 58
12- Xavi Forés – Barni Racing Team – Ducati 1199 Panigale R - 49
13- Markus Reiterberger – Althea BMW Racing Team – BMW S1000RR - 47
14- Roman Ramos – Team GoEleven – Kawasaki ZX-10R - 36
15- Alex De Angelis – IodaRacing Team – Aprilia RSV4 RF - 32
16- Joshua Brookes – Milwaukee BMW – BMW S1000RR - 30
17- Karel Abraham – Milwaukee BMW – BMW S1000RR - 14
18- Matteo Baiocco - VFT Racing - Ducati 1199 Panigale R - 12
19- Lucas Mahias - Pedercini Racing – Kawasaki ZX-10R - 9
20- Mike Jones – Desmo Sport Ducati – Ducati 1199 Panigale R - 2
21- Sylvain Barrier – Pedercini Racing – Kawasaki ZX-10R - 2
22- Dominic Schmitter – Grillini Racing Team – Kawasaki ZX-10R - 1
22- Matthieu Lussiana - Team ASPI - BMW S1000RR - 1



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama