Reklama

Exkluzivní rozhovor s Karlem Hanikou Hlavní obrázek k článku: Exkluzivní rozhovor s Karlem Hanikou

Karel Hanika sice zmizel ze světa Grand Prix, ale svou další budoucnost vidí na velkých motocyklech, na kterých už závodí v letošní sezóně.

Brněnský ex-vítěz Red Bull Rookies Cupu Karel Hanika se letos objevil jak v EWC - MS Endurance, tak v Alpe Adria Championshipu kubatury SBK, a to dokonce s tím stejným motocyklem týmu EKO IV Racing BMW CSEU, tedy od Viktora Nosse.

Naposledy v Öscherslebenu zajížděl Hanika na 8h skvělé časy, ze všech pilotů byl v závodě 4./5. nejrychlejší, takže se už pochopitelně těší na další starty s motocyklem BMW S1000RR.

Karel Hanika: „Nyní pojedu na Slovakia Ringu a potom na kultovní trati v Suzuce. Tam se hodně těším, pouze jsem o ní slyšel, ale nikdy jsem tam ještě nejel.“ (Hanika závodil v Japonsku na okruhu Twin-Motegi, kde se pravidelně jezdí GP Japonska - pozn. Bosso).

K.H.: „Na Slovakia Ringu to bude hodně náročné. Pojedu zde jak EWC v sobotu, tak i šampionát Alpe Adria v neděli. Bude to zápřah nejen pro mě, ale i pro motorku“.

Hanika jako jediný z týmu EKO IV Racing BMW CSEU nemusí motorku střídat, což je velká výhoda. Jeho týmoví spolujezdci ve stáji Viktora Nosse Bulhar Choy a Rakušan Meyer totiž jezdí v Alpe Adria jiné motocykly: Martin Choy sice rovněž BMW, ale je to motocykl patřící bulharskému importérovi této bavorské značky, loňský vicemistr Alpe Adria v SBK Julian Mayer pak sedlá Kawasaki.

A co svět Grand Prix?

K.H.: „Rakouský tým Fritze Tunning neustále vyvíjí svůj vlastní motocykl odvozený z Suteru, pokud dopadnou dobře testy, tak bych se měl objevit s tímto motocyklem v závěru sezóny ME-Moto 2 (CEV Moto 2) a eventuálně s wild card v MS-Moto2.“

Nechybí ti paddock MotoGP?

K.H.: „S některými jezdci jsem stále ve spojení, třeba s Jackem Millerem, nebo s bratry Binderovými.“

Udělal jsi během své kariéry nějakou chybu, která poznamenala tvou budoucnost?

K.H.: „Ve druhé polovině sezóně 2015 jsem mohl podepsat na další rok do Moto2, ale já jsem se rozhodl zůstat v Moto3 a závodit na Mahindře. “

Téma Mahindra a tým Platinum Bay Real Estate?

K.H.: „Tým vyměnil motocykly Mahindra MGP3O za KTM RC 250 GP a jezdí nyní skoro o podia. Škoda, že se mně tam nepodařilo zůstat déle...“

Tvoje plány do budoucna?

K.H.: „Na velkých motocyklech se cítím opravdu dobře, takže bych chtěl závodit 2018 nadále v EWC (touto cestou bych chtěl také poděkovat Viktoru Nossovi za šanci, kterou mně poskytl) a mám nějaké nabídky z ME-STK 1000.“

MS-Moto2 není téma?

K.H. „Tam je to o penězích: Buď si opravdu dobrý a v tom případě placeným jezdcem, nebo musíš peníze přinést a pak jedeš. Takové nabídky samozřejmě mám, ale nemám na to ty potřebné peníze...!“

Ačkoliv Hanika nechtěl prozradit tu kýženou finanční částku, za kterou se dá získat „sedátko“ v MS-Moto2, tak dle „Radia Paddock“ se jedná minimálně o 450 000 Euro za jednu sezónu.

Něco ze zákulisí EWC, co by mohlo naše čtenáře zajímat?

K.H.: „Tým neustále investuje do vybavení, nyní máme už vyřešeno tankování na nejlepší úrovni - tedy v rychlosti tankování jsme se dokázali zrychlit o 3/4 sekundy - a nic si v tomto směru nezadáme s továrními týmy. Jinak třeba naposled na 24h v Le Mans jsme se nestřídali v noci klasicky po 1 hodině, ale já jel jednu hodinu, pak hodinu odpočinek, znovu další hodinu a potom jsem měl 4 hodiny na spánek...!“

A co napsat závěrem?

K.H.: „Kromě velkého poděkování Viktoru Nossovi za nabídnutou šanci, tak mně hodně pomáhá svými zkušenostmi z EWC Michal Filla, tomu bych chtěl rovněž moc poděkovat“



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama