Reklama

Exkluzivně: Plány Hondy na rok 2020 v WorldSBK

Japonská Honda totálně „překope“ své závodění v MS-Superbike 2020. Po portugalském závodním víkendu už víme, jak se japonský motocyklový gigant připravuje na úspěšný comeback v tomto šampionátu.

Od roku 1988 se jezdí mistrovství světa motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým. Honda vyhrála celkem šestkrát titul mistra světa: V prvních dvou letech to byl Fred Merkel (1988 a 1989), potom následoval John Kocinski (1997), dvakrát se stal šampionem Colin Edwards (2000 a 2002) a tím zatím posledním James Toseland (2007).

V posledních dvanácti sezonách se to ale nepodařilo ani takovým výjimečným jezdcům, jako byli mistři světa Carlos Checa nebo Jonathan Rea, prostě motocykl Honda CBR1000RR Fireblade nebyl konkurenceschopný.

Jako viník těchto neúspěchů byl na podzim 2018 označen tým Ten Kate a po více než 10 letech vzájemné spolupráce došlo k rozchodu.

Po 17 letech odmlky se vrátila do šampionátu MS-Superbike Honda Racing Corporation. Protože provozovat takový tým z Japonska je skoro nemožné, tak se HRC spojila s týmy Moriwaki a Althea, tyto dvě stáje zabezpečily logistiku, hospitality, motocykly a z velké části i personál.

Motocykly pocházely přímo od HRC a až na maličkosti byly totožné s těmi, které byly nasazovány do závodu EWC 8hodin Suzuka. Ačkoliv Honda vyslala ke každému závodu japonské inženýry, tak závodění v sezóně 2019 byla jedna velká blamáž, která přinesla nejhorší výsledky v historii firmy: 8. místo náhradníka Yukiho Takahashiho v mokrém závodě v Misanu bylo nejlepším výsledkem.

Manažeři HRC už od počátku letošní sezóny zdůrazňovali, že se 2019 jedná o přechodnou sezónu. Faktem také je, že motocykl pro závod Suzuka 8hours byl vyvíjen pro pneumatiky Bridgestone, které s pneumatikami Pirelli prostě neharmonovaly.

2020 by to mělo být úplně jinak!

Honda nasadí nový motocykl Fireblade, ten by měl být představen veřejnosti koncem října při Tokyo Motor Show. Už několik měsíců se v Japonsku testuje s pneumatikami Pirelli.

Aktuální týmová struktura bude kompletně změněna. Tovární tým bude řízen z Barcelony a bude navazovat na tým Repsol-MotoGP, kde je týmovým manažerem Alberto Puig. A právě Puigova firma se bude starat o logistiku a dílny superbikového týmu závodícího v MS-Superbike.

Tovární tým 2020 vytvoří Alvaro Bautista (34) a z japonského superbikového šampionátu přicházející Takumi Takahashi (29). Zatímco Španěl si od Ducati vezme šéfmechanika Giulia Navu, tak Takahashi bude mít k dispozici japonského inženýra.

S Giuliou Novou spojuje HRC dlouholetá spolupráce, byl totiž čtyři roky špičkovým technikem v Honda HRC. Bautista předtím spolupracoval Novou i v Aprilii.

Bautista závodil 2012 až 2014 za tým Gresini Honda MotoGP a zná některé japonské manažery a techniky z tehdejšího období. Ve své první sezóně MS-Superbike vyhrál 15 závodů a aktuálně je v v šampionátu WorldSBK na druhém místě.

Z řad vedení továrního týmu Ducati se proslýchá, že Honda nabídla Bautistovi dvojnásobek základní gáže než Ducati: 800.000 místo 400.000 Euro. 34-letý španělský jezdec měl nabídku od Ducati na sezónu 2020 menší, než týmový kolega Chaz Davies.

Oficiálně bude vše dle Bautistova vyjádření ohlášeno po posledním evropském závodě v Magny-Cours.

V roce 2020 uvidíme na startovním roštu dva až maximálně pět motocyklů Honda. Šéf týmu Althea Genesio Bevilacqua potvrdil, že 2020 bude startovat s privátním týmem s motocykly Honda. V letošním roce za něho závodí 22-letý Alessandro Delbianco, zda pojede i v roce 2020 není vůbec jisté - zatím získal 19 bodů (21. místo).

Není vůbec jasné, zda Midori Moriwaki se svým týmem zůstane v MS-Superbike, když se HRC totálně přeorientovalo. A pokud ano, tak zda bude spolupracovat i nadále s týmem Althea.

Současný jezdec továrny Honda Leon Camier je zraněn od Imoly, a v Algarve obdržel zprávu, že se s ním už nadále u Japonců na sezónu 2020 nepočítá.

Letošní týmový kolega Ryuichi Kiyonari má ovšem smlouvu s HRC také na příští sezónu a tak by mohl jet za Moriwaki i 2020.

V nejhorším případě tedy uvidíme pouze oba tovární motocykly pilotované Bautistou a Takahashim, v nejlepším pak pět strojů CBR1000RR Fireblade na startovním roštu WorldSBK.

Zdroj: SpeedWeek.com; Corsedimoto.com



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama