Reklama

Dunlop: 2.500 pneumatik pro test, 20.000 pro jednu sezónu GP Hlavní obrázek k článku: Dunlop: 2.500 pneumatik pro test, 20.000 pro jednu sezónu GP

Firma Dunlop je jednotným dodavatelem pneumatik pro obě nejnižší kubatury Grand Prix, tedy Moto3- a Moto2- minimálně do rok 2020. V roce 2017 totiž Dunlop prodloužil exkluzivní smlouvu až do roku 2020.

Každého testu IRTA se zúčastní kompletní tým Dunlopu sestávající se z 12 členů. Dunlop zabezpečuje takový test pneumatikami pro obě kubatury Moto2- a Moto3- celkem 2.500 kusy.

K dispozici jsou dva různé druhy dopředu a dva dozadu, co se týká slicků 2018. K tomu ještě zvláštní pneumatiky do deště.

Při loňském testu v Kataru byly kvůli počasí odřeknuty některé části testu (déšť, vítr a bouřka) a Dunlop neměl žádné pneu s sebou. Na závody byly extra leteckou poštou dopraveny pneumatiky do deště.

„K premiérovému závodu letošní sezóny bude připraveno 2.500 pneumatik, včetně těch na mokro. Piloti Moto3- a Moto2- bodu mít každý k dispozici pro závodní víkend osm předních a devět zadních pneumatik. Jinak kompletní obutí pro GP Argentiny už bylo posláno lodí před třemi týdny. Pro závod v Texasu pak stejnou cestou před 2 dny, tedy ve čtvrtek. Než kontejnery s pneumatikami dorazí na místo, kde se koná závod Grand Prix, tak to trvá lodí 6 až 8 týdnů. v Kataru a v Argentině provádíme servis my, v Texasu pak náš US-servisní tým. Ten to bude organizovat společně s techniky pro US-Superbike MotoAmerica, který se jede paralelně s Grand Prix“, vysvětluje Simon Betney, Key Account Manager za Dunlop Motorsport

Jelikož se tréninky Moto3- a Moto2- konají při GP Kataru 2018 odpoledne a v podvečer, tak jsou samozřejmě požadavky na pneumatiky jiné, neboť bude větší teplo. Slicky budou o stupeň tvrdší a navíc nabídne Dunlop pro jistotu rovněž pneumatiky do deště.

Pro jeden závodní víkend je potřeba dle počasí mezi 800 a 900 pneumatikami, to znamená při 19 závodech Grand Prix a se všemi testy 18.000 až 20.000 gum.

„Největší výzvou je ale logistika na všech 19 Grand Prix. Ta je letošní rok trochu jednodušší než vloni, neboť po zámořských závodech je pouze jednou - Brno a Spielberg - kdy se konají závody ve dvou týdnech v řadě. Navíc v Evropě jsou časy pro transport kratší a to je pro nás výhoda“, vypočítává Betney.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama