Reklama

Důležití muži v pozadí Hlavní obrázek k článku: Důležití muži v pozadí

První dva letošní závody MotoGP jsou už historií. A pomalu se také ukazuje, kteří jezdci se svými novými či staronovými šéftechniky nejlépe harmonují.

Nejen u jezdců v královské kubatuře MotoGP došlo po sezóně 2018 k hodně velkým změnám, když pouze dva týmy (Monster-Yamaha a LCR Honda) zůstaly nezměněny; měnili se i šéfmechanici, kteří ovšem i nadále zůstávají pokorně v pozadí.

Tak například Aleix Espargaró během tří roků má už tři různé šéftechniky: Nejdříve to byl Němec Markus Eschenbacher, stejně jako 2017, ale byl ze své pozice odvelen, neboť se ukázalo, že půjde 2019 k Red Bull KTM a zde bude pracovat pro Johanna Zarca a Aprilia měla strach, že by mohl některé důležité maličkosti vynést...!

Aprilia Racing Team Gresini tak dala Aleixovi k dispozici Pietro Capraru, který byl na podzim 2017 vyhozen z týmu Sky VR46 Moto3 (Bulega). Ale Aleix Espargaró s ním vůbec nevycházel, takže přišel Antonio Jimenez, který předtím pracoval pro Melandriho a Gibernaua, a v poslední době pro Xaviho Viergeho v Moto2.

Fabrizio Cecchini je novým šéftechnikem pro Andreu Iannoneho u Aprilia Racing, když přichází z týmu Gresini, kde pracoval 2018 pro mistra světa Jorge Martina a vícemistra Fabio Di Giannantonia.

Jorge Lorenzo si bohužel nesměl vzít Itala Christiana Gabarriniho od Ducati k Hondě, ačkoliv tento předtím pracoval pro Caseyho Stonera (nejprve LCR, pak v Repsolu) a později pro Jacka Millera. «Gaba» zůstal u Ducati, a pracuje nyní jako šéfmechanik u Pramacu pro Bagnaiu.

Do týmu Repsol-Honda se vrátil Ramón Aurin, který pracoval 2015 a 2016 jako Crew-Chief pro Pedrosu a potom odešel k Millerovi a pak «šrouboval» pro Nakagamiho. Nyní tedy pracuje pro Lorenza. 2017 a 2018 byl v týmu Repsol-Honda Giacomo Guidotti kvůli Pedrosovi, 2019 ho HRC převelela do týmu Idemitsu LCR Honda, kde je šéftechnikem Takaaki «Taka» Nakagamiho.

Za zmínku určitě stojí, že «zimní mistr světa» (vyhrál dva ze čtyř testů) Maverick Viňales se po sezóně plné zklamání rozešel s Ramonem Forcadou, který předtím získal u Yamahy tři tituly s Lorenzem.

Forcada byl na přání Rossiho angažován do týmu Petronas-Yamaha - kde je v boxu Rossiho svěřence Morbidelliho. Pro Fabia Quartarara přišel Crew-Chief Diego Gubellini z Marc VDS, který hodně let pracoval u Gresiniho, do konce roku 2016 pro Stefana Bradla v továrním týmu Aprilia, 2017 v Marc VDS Honda pro Rabata, 2018 ve stejném týmu pro Morbidelliho.

Pro Viňalese bude u Yamahy místo Forcady «šrouboval» jeho krajan Esteban Garcia, toho známe z léta 2017 v testovacím týmu KTM od Mika Kallia a potom do konce roku 2018 u Bradleyho Smithe v továrním týmu KTM. Viňales ostatně spolupracoval s Estebanem Garciou v sezóně 2013 v MS-Moto3 v týmu Calvo-KTM-LaGlisse a stal se mistrem světa. Ovšem ani s Garciou se Viňales zatím nedostal z Rossiho stínu.

Joan Mir, mistr světa Moto3 2017, dostal v v týmu Suzuki Ecstar k ruce zkušeného Francesco «Franky» Carchediho jako šéfmechanika; ten je známý z roku 2018 z týmu Ángel-Nieto-Ducati, kdy dělal pro našeho Karla Abrahama.

V týmu Mission Winnow-Ducati mají jak Dovizioso, tak Petrucci stejné šéfmechaniky jako 2018. «Petrux» si vzal s sebou Romagnoliho od Pramacu.

Rossi zůstal věrný Silvano Galbuserovi. Marc Márquez spolupracuje od dob svého závodění v Moto2 se Santim Hernandezem. Alex Rins má nadále u Suzuki Argentince José Manuel Cazeauxa, kterého chtěl získat Viňales, a kterého zná ze svého působení u Suzuki.

V Red Bull KTM Factory Racing zůstává oblíbený Novozélanďan Paul Trevathan na straně boxu Pola Espargaró, pro Johanna Zarca byl angažován Marcus Eschenbacher.

V týmu Red Bull KTM-Tech3 pracuje Nicolas Goyon (2017 u Folgera) i nadále pro Syahrina, Guy Coulon pak s Oliveirou místo Zarca.

Týmy MotoGP a jejich šéftechnici

Monster Energy Yamaha Team
Valentino Rossi: Silvano Galbusera
Maverick Viňales: Esteban Garcia

Repsol Honda Team
Marc Márquez: Santi Hernandez
Jorge Lorenzo: Ramón Aurín

Team Suzuki Ecstar
Alex Rins: José Manuel Cazeaux
Joan Mir: Francesco Carchedi

Mission Winnow Ducati
Andrea Dovizioso: Andrea Giribuola
Danilo Petrucci: Daniele Romagnoli

Red Bull KTM Facory Racing
Johann Zarco: Marcus Eschenbacher
Pol Espargaró: Paul Trevathan

Aprilia Racing Team Gresini
Aleix Espargaró: Antonio Jimenez
Andrea Iannone: Fabrizio Cecchini

Pramac Racing
Jack Miller: Cristhian Pupulin
Pecco Bagnaia: Christian Gabarrini

LCR Honda
Cal Crutchlow: Beefy Bourguignon
Takaaki Nakagami: Giacomo Guidotti

Red Bull KTM Tech3
Miguel Oliveira: Guy Coulon
Hafizh Syahrin: Nicolas Goyon

Petronas Yamaha SRT
Franco Morbidelli: Ramon Forcada
Fabio Quartararo: Diego Gubellini

Reale Avintia Racing Tito Rabat: Jarno Polastri
Karel Abraham: Paolo Zavalloni



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama