Reklama

Ducati: Bude dost peněz pro oba?

Ducati ztratila sponzora TIM a hledá náhradu. Teprve potom je možno začít jednání s Lorenzem a Doviziosem na roky 2019 a 2020. A do továrního týmu se tlačí Danilo Petrucci.

Tovární tým Ducati musí v následujících týdnech a měsících pokusit si zajistit služby Andrea Doviziosa a Jorge Lorenza na sezóny 2019 a 2020, neboť končí po této sezóně smlouvy.

Sportovní ředitel Ducati Paolo Ciabatti ale nechce nic uspěchat, ačkoliv tým Pramac-Ducati už podepsal zbrusu novou smlouvu s Bagnaiou, a Movistar Yamaha prodloužil stávající smlouvu s Maverickem Vinalesem, stejně jako HRC a Repsol Honda s Marcem Marquezem.

Velkou roli v prodloužení smlouvy hrají samozřejmě peníze, ale také možnost, závodit na konkurenceschopném motocyklu, který může vyhrávat jednotlivé závody.

Samozřejmě nahradit TIM (Telecom Italia Mobile) jako sponzora nebude vůbec jednoduché. Důvodem odstoupení TIM nejsou pochopitelně špatné výsledky, nýbrž je to změna marketingové strategie jako takové, neboť ve firmě je nyní nový management.

Samozřejmě, že po vítězství italského motocyklu s italským pilotem na domácím závodě Grand prix v Mugellu se něco takového vůbec nečekalo, a navíc tato změna nastala až v prosinci!

Najít nového sponzora není vůbec jednoduché, ale vedení závodního týmu a Ciabatti doufají, že se vše podaří ještě před prvním závodem sezóny v Kataru.

A o jaké peníze u obou jezdců vlastně jde? Dovizioso měl dle dostupných pramenů roční gáži v letech 2017 a 2018 mezi 1 až 1,5 milionem Euro, naopak u Lorenza se tyto dva roky jednalo o gáži snů: 12,5 milionu Euro ročně!.

Jedno je jasné, peněžní relace se musí v příštích rocích posunout!

Ciabatti jasně naznačil, že co se týká gáží, neexistuje žádný jejich strop bez předem daného limitu.

Management Ducati ale dobře ví, že Desmosedici je dnes v úplně jiné pozici, než byla na jaře 2016, kdy nalákala Lorenza po šesti letech bez jediného vítězství motocyklu Ducati pomocí nabídky snů, aby přešel od Yamahy do Borgo Panigale.

Nyní je dle Ciabattiho situace úplně jiná a všechny tři značky mají stejnou výchozí pozici. Jak Yamaha, tak Honda a samozřejmě i Ducati mohou nejen vyhrávat závody Grand Prix, ale bojovat úspěšně o titul mistra světa. To předtím nebyl tento případ, když Ducati začala jednat s Jorgem.

Ducati Corse má v rukou velmi dobré karty, aby Dovi a Lorenzo zůstali: Repsol-Honda určitě neangažuje do týmu nějakého jezdce typu Doviho, který by mohl být Marcu Márquezovi nějakým způsobem nepříjemnou zátěží. V Suzuki Ecstar je budget hodně limitovaný, navíc GSX-RR rozhodně není vítězným motocyklem. Red Bull KTM nechce za milionovou gáži koupit nějakého 32-letého pilota, šéf Stefan Pierer má svou dvojici snů v následující sestavě na rok 2019: Pol Espargaró/Johann Zarco. A v týmu Movistar-Yamaha se dá počítat se sestavou Rossi/Vinales.

Ciabbatti prostě nemá nikam naspěch a on to dobře ví. Během několika týdnů bude na jezdeckém trhu jasněji, a také Ducati bude vědět daleko víc, než koncem února/začátkem března.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama