Ducati 2019: Pouze 6 motocyklů, žádná GP17! Hlavní obrázek k článku: Ducati 2019: Pouze 6 motocyklů, žádná GP17!

Jelikož továrna Ducati bude zabezpečovat 2019 pouze dva místo dosavadních tří satelitních týmů v MotoGP, tak budou homologovány pouze motocykly konfigurace 2019 a 2018.

Tři sezóny dodávala Ducati Corse do mistrovství světa MotoGP závodní materiál pro tři satelitní týmy - vedle Pramacu také pro Reale Avintia a Ángel Nieto Pull & Bear-Team od Jorge Martineze.

Ovšem Martinez svá dvě místa na startovním roštu MotoGP odevzdá po sezóně 2018 novému týmu SIC-Petronas-Yamaha, který bude mít na 99% sestavu Morbidelli a Quartararo.

Ducati tak bude mít v příští sezóně ve 22 členném startovním poli pouze šest strojů místo dosavadních osmi motocyklů Desmosedici.

A hlavně se změní ještě jedna podstatná záležitost: Ducati nechá místo dosavadních tří různých specifikací motorů homologovat jen dvě.

V sezóně 2018 řídili Andrea Dovizioso, Jorge Lorenzo a Danilo Petrucci (ten u Pramacu) aktuální tovární motocykly 2018. Stroje 2017 pak od Ducati pilotovali Jack Miller (Pramac), Tito Rabat (Reale Avintia) a Álvaro Bautista (Ángel Nieto Racing Team), který zazářil umístění v Top-5 na Sachsenringu.

K tomu ale bylo nutno připočítat Xaviera Siméona (Reale Avintia) a Karla Abrahama (Ángel Nieto Racing Team), kteří mají k dispozici Desmosedici roku výroby 2016, kde byla používána kliková hřídel, která se otáčí proti směru jízdy.

Jelikož se nyní počet privátních týmů s motocykly Ducati v MotoGP zredukoval, tak nechá Gigi Dall’Igna na rok 2019 homologovat pouze dvě rozdílné verze Desmosedici, což zjednoduší rovněž logistiku náhradních dílů!

V příští sezóně tak uvidíme tři jezdce Ducati s motocykly 2019 a tři s materiálem 2018.

V továrním týmu pojedou Dovizioso a Petrucci nejnovější verze Ducati, k tomu ještě Jack Miller u Pramacu. Rookie Bagnaia pojede rovněž u Pramaci, ale Ducati 2018 - tedy jednu z těch na titulním snímku.

V týmu Reale Avintia budou mít oba piloti motocykly 2018: Budou to Tito Rabat (fix) a Karel Abraham (bude zřejmě potvrzeno během GP v Brně).

Mimochodem: Leasingová cena pro jednoho jezdce v satelitním týmu nesmí přesáhnout částku 2,2 milionu Euro (bez náhradních dílů za crashe) na jednu sezónu.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama