Ducati 2019: Pouze 6 motocyklů, žádná GP17!
- Publikovno: 28.7.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jelikož továrna Ducati bude zabezpečovat 2019 pouze dva místo dosavadních tří satelitních týmů v MotoGP, tak budou homologovány pouze motocykly konfigurace 2019 a 2018.
Tři sezóny dodávala Ducati Corse do mistrovství světa MotoGP závodní materiál pro tři satelitní týmy - vedle Pramacu také pro Reale Avintia a Ángel Nieto Pull & Bear-Team od Jorge Martineze.
Ovšem Martinez svá dvě místa na startovním roštu MotoGP odevzdá po sezóně 2018 novému týmu SIC-Petronas-Yamaha, který bude mít na 99% sestavu Morbidelli a Quartararo.
Ducati tak bude mít v příští sezóně ve 22 členném startovním poli pouze šest strojů místo dosavadních osmi motocyklů Desmosedici.
A hlavně se změní ještě jedna podstatná záležitost: Ducati nechá místo dosavadních tří různých specifikací motorů homologovat jen dvě.
V sezóně 2018 řídili Andrea Dovizioso, Jorge Lorenzo a Danilo Petrucci (ten u Pramacu) aktuální tovární motocykly 2018. Stroje 2017 pak od Ducati pilotovali Jack Miller (Pramac), Tito Rabat (Reale Avintia) a Álvaro Bautista (Ángel Nieto Racing Team), který zazářil umístění v Top-5 na Sachsenringu.
K tomu ale bylo nutno připočítat Xaviera Siméona (Reale Avintia) a Karla Abrahama (Ángel Nieto Racing Team), kteří mají k dispozici Desmosedici roku výroby 2016, kde byla používána kliková hřídel, která se otáčí proti směru jízdy.
Jelikož se nyní počet privátních týmů s motocykly Ducati v MotoGP zredukoval, tak nechá Gigi Dall’Igna na rok 2019 homologovat pouze dvě rozdílné verze Desmosedici, což zjednoduší rovněž logistiku náhradních dílů!
V příští sezóně tak uvidíme tři jezdce Ducati s motocykly 2019 a tři s materiálem 2018.
V továrním týmu pojedou Dovizioso a Petrucci nejnovější verze Ducati, k tomu ještě Jack Miller u Pramacu. Rookie Bagnaia pojede rovněž u Pramaci, ale Ducati 2018 - tedy jednu z těch na titulním snímku.
V týmu Reale Avintia budou mít oba piloti motocykly 2018: Budou to Tito Rabat (fix) a Karel Abraham (bude zřejmě potvrzeno během GP v Brně).
Mimochodem: Leasingová cena pro jednoho jezdce v satelitním týmu nesmí přesáhnout částku 2,2 milionu Euro (bez náhradních dílů za crashe) na jednu sezónu.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 28.7.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Oliver König pojede IDM s Ducati
- 22.4. - Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024
- 21.4. - 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki
- 21.4. - Nedělním vítězem Toprak před Bautistou a Gardnerem
- 21.4. - Vítězství lokalmatadora van Straalena, 27. Vostatek
- 21.4. - Stejně jako včera vyhrál Mogeda, 3. Svoboda
Další z rubriky
- 19.4. - Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu
- 18.4. - Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu
- 14.4. - Ódu na motocyklové závody vyhrál Viňales
- 14.4. - Wild card pro Pedrosu a Pola Espargara
- 14.4. - Lin Jarvis opustí po sezóně Yamahu a paddock MotoGP
- 13.4. - Maverick Viňales vyhrál suverénně Sprint v Austinu