Reklama

David Pickworth & Kiefer: Rozhodnutí by mělo padnout tento týden Hlavní obrázek k článku: David Pickworth & Kiefer: Rozhodnutí by mělo padnout tento týden

Týmový šéf Jochen Kiefer a oba piloti Dominique Aegerter a Sandro Cortese ještě stále nemají smlouvy na sezónu 2018. Příští týden by se ale měla podepsat smlouva s Davidem Pickworthem.

Dva dny po pohřbu - při GP Malajsie - překvapivě zemřelému na infarkt - Stefana Kiefera (51) se právní zástupce týmového spolumajitele Jochena Kiefera seznámil se smlouvou o smlouvě budoucí, kterou jeho bratr Stefan podepsal čtyři hodiny před svou smrtí v hotelu Nilai Springs při GP v Sepangu.

Ve smlouvě je napsáno, že týmové jméno, obě místa na startovním roštu MS-Moto2) historie týmu (2 tituly mistrů světa se Stefanem Bradlem a Dannym Kentem) a také dopisní papír s hlavičkou týmu připadnou po prodeji britskému investičnímu bankéři Davidu Pickworthovi, který koupí závodní stáj za peníze ruských investorů.

„Vše vypadá velmi pozitivně“, potvrdil Pickworth minulý týden.

Brit chtěl už při finálovém závodě letošní sezóny GP Valencia oficiálně tým převzít, ale nakonec se tohoto závodu GP sám nezúčastnil. Důvodem bylo, že se nejdříve musí ujasnit pozůstalosti ve vztahu k přítelkyni Stefana Kiefera jménem Nadine a jejich společnému synovi Jaydenovi (7) a také zjistit, zda existuje ze strany Stefana Kiefera poslední vůle.

„Tento týden mám s Jochenem Kieferem jednání“, pak řekl včera Pickworth.

Ovšem čas neúprosně běží a některé záležitosti se musí velmi rychle vyjasnit: Musí se podepsat smlouvy s oběma piloty. Musí se zajistit a podepsat smlouvy se členy týmu pro oba jezdce. Musí se zaplatit poměrná finanční částka na pozůstalé po Stefanu Kieferovi. Musí začít fungovat Pickworthem nainstalovaná švýcarská firma CCH Consularis AG v Trübbbachu. Požadovaná částka peněz za prodej týmu Kiefer Racing britskému investičnímu bankéři Pickworthovi byla dle něho převedena z Ruska na jisté konto v jedné nizozemské bance.

Ovšem také Dorna, IRTA a KTM tlačí na Pickwortha: Zatím nebyly objednány ani jednotné motory Honda od firmy ExternPro, která sídlí v Tecnopark MotorLand Aragón, pro oba piloty, jednotné pneumatiky nebo třeba jednotný olej. A není objednána ani letecká doprava motocyklové techniky a dalšího materiálu na premiérový závod sezóny 2018 v Kataru, respektive dále na další dva zámořské závody v Argentině a v Texasu. A v továrně KTM se začne pracovat na stavbě obou motocyklů a výrobě potřebných dílů teprve v okamžiku, kdy bude převzetí týmu definitivně potvrzeno smlouvou.

„Máme plán B a ještě jeden plán C“, říká na toto téma Jochen Kiefer, tedy týmový šéf Domiho Aegertera.

Plán B je jasný, ale hodně nereálný: Tým provozovat bez Pickwortha a ruských peněz, ovšem k tomu je potřeba okolo 2 milionu Euro, tedy získat je od sponzorů. Hodně těžké a prakticky nereálné.

Plán C vycházel z toho, zredukovat tým na jednoho jezdce s motocyklem Suter. Ovšem švýcarská firma minulý týden oznámila, že s definitivní platností v šampionátu končí.

U KTM končí dnešním dnem datum, do kdy se mohou objednávat motocykly na sezónu 2018. „Jsme ochotni kvůli jezdcům ještě nějakou dobu počkat, ti hoši za to vůbec nemohou. A pokud by to dopadlo s Pickworthem špatně, tak ani jeden z nich místo na startovním roštu 2018 už nesežene“, ví dobře Jens Hainbach, Vice President Motorsports Road Racing u KTM.

Dr. Robert Siegrist, manager od Aegertera, mezitím poslal Pickworthovi ultimativní mail: „Už několik týdnů marně čekáme na konkrétní odpověď nebo nějaký závěr od Vás. Bohužel odpadlo společné setkání ve Valencii, také jste nám řekl, že s KTM bude společně vše podepsáno (tedy i s jezdci) a nic takového se neuskutečnilo a už je také po termínu“, píše curyšský advokát britskému investičnímu bankéři žijícím ve Vídni a pokračuje:

„Chceme nyní od Vás definitivní odpovědi na následující otázky:
1. Kdy bude definitivně podepsána smlouva s Kiefer Racing?
2. Kdy bude definitivně podepsána smlouva s KTM?
3. Kdy bude definitivně podepsána smlouva s mým jezdcem? Máme ještě několik detailů, které se dosud neřešily? “

David Pickworth totiž před nějakým časem potvrdil, že převzal v Aragónu od Kiefer Racing smlouvu s Aegerterem a bude ji respektovat...

Situace u Němce Corteseho je úplně jiná, než u Švýcara Aegertera. Sandro Cortese totiž poznal Pickworthu při GP Rakouska na Spielbergu a vše začal domlouvat právě on.

Cortese po pěti letech závodění za Dynavolt Intact GP-Team nezískal u svého ex-týmu novou smlouvu a rovněž jeho naděje závodit v Moto2 buď za Forward Racing nebo CGBM Evolution, se obě ukázaly liché.

„Doufám, že vše mezi Pickworthem a Kieferem dopadne dobře. Prostě musím v to věřit. V případě, že Pickworth «odskočí», tak musíme pracovat na plánu B. Jsem v neustálém kontaktu s Domim Aegerterem a Jochenem Kieferem. Uděláme všechno, co je v našich silách, aby to vyšlo, tedy i s KTM“.

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama