Reklama

Danny Kent je bez motorky a bez týmu

Tento snímek už je pouze historie. Danny Kent a týmový šéf Stefan Kiefer už spolu nikdy na jeden scooter nesednou....

Při závodě GP v Austinu došlo k definitivnímu rozchodu mezi německým týmem z Moto2 Kiefer Racing a ex-mistrem světa Moto3 Dannym Kentem.

Danny Kent přišel díky sponzoru Leopard do týmu Kiefer a hned se stal mistrem světa s motocyklem Honda NSF 250RW – šest bodů před Oliveirou na KTM.

Potom absolvoval Kent mistrovství světa Moto2 2016 za tým Leopard-Kiefer jako kolega Miguela Oliveiry s Kalexem. V MS skončil na P22 se ziskem 35 bodů, ale ani Oliveira nedopadl lépe - P21 s 36 body.

Už tehdy docházelo k prvním problémům s bratry Kieferovými. A když odešel sponzor Leopard a rodinný tým Kieferovým z finančních důvodů nebyl schopen změny závodního materiálu z Kalexu na Suter, neboť německá firma nabízela závodní materiál za příznivějších cenových podmínek, nebyl tím Kent vůbec nadšen.

Do sezóny 2017 nastoupil tým Kiefer Racing za hodně spořivých podmínek a po hodně průměrných výsledcích dostal v roce 2016 dostal zaplacené pouze jedno místo na startovním roštu a to pro Kenta. Druhé místo na startovním roštu pro Domi Aegertera je tkzv. «commercial entry», tedy od IRTA a Dorny nedostane tým žádný peněžní příspěvek na zámořské závody, žádné prémie a v týmovém rozpočtu tak chybí více než 200.000 Euro.

Náhradní sponzor za Leopard nebyl nalezen, pouze Eskil Suter «přihrál» firmu «Air Grinder», kterou využil už při závodě Tourist Trophy na motocyklu MMX500 Ian Lougher.

Peníze prostě u Kiefer Racing chyběli, tři zámořské závody s přepravou závodního materiálu, noclehů, pronajatých osobních aut a hotelových noclehů stály opravdu hodně.

K tomu výsledky Dannyho Kenta nebyly rovněž nijak přesvědčivé: Pouhé 3 body v Kataru, a v Austinu až P24 v Qualifying se ztrátou 1,5 sekundy, zatímco jeho týmový kolega Aegerter se kvalifikoval jako šestý, pouhých 0,6 sec za Pole-Setterem Morbidellim.

Bouřlivá diskuze této prekérní situace vedla k definitivnímu rozchodu po Warm-upu.

Oficiální odůvodnění znělo: Kent není fyzicky natolik fit, aby mohl absolvovat závod.

Týmoví majitelé Jochen a Stefan Kieferové se chtějí k celé záležitosti vyjádřit až ve čtvrtek, musí totiž proběhnout ještě jednání se šéfy a investory od Suter Industries, švýcarská firma má pochopitelně zájem udržet v šampionátu Švýcara Domiho Aegertera.

Kent a jeho manažer z Wassermann Group v každém případě smlouvu s Kiefer racing v neděli zrušili.

Je celkem možné, že účast týmu Kiefer se z finančních důvodů omezí ve zbývajících závodech sezóny 2017 pouze na jednoho jezdce.

Z pilotů, kteří jsou schopni dojíždět v Top-15 a tedy bodovat, je volný pouze Julián Simón, tedy více-mistr světa 2010 právě na Suteru. Ten už letos působil několikrát jako náhradník, nejdříve místo Ikera Lecuony a nyní za Remyho Gardnera v Tech3; ale tento španělský mistr světa 2009 nezávodí pouze «za chleba s máslem»...!



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama