Reklama

Dani Pedrosa vyhrál závody GP nepřetržitě 16 let v řadě

Mezi vítězi závodů Grand Prix existují samozřejmě náhodní vítězové, kteří se zapsali do «Zlaté knihy vítězů» pouze jednou, ale také piloti, kteří vyhrávali několik sezón v řadě bez přerušení.

Mezi nimi dominuje Španěl Dani Pedrosa, ten dokázal vyhrát závod Grand Prix nepřetržitých 16 let po sobě (2002 - 2017) a to vždy s motocyklem Honda. Nikdy se ale nestal mistrem světa v «premier class».

Na druhém místě je potom Valentino Rossi, dokázal vyhrát v letech 1996 (po strhujícím souboji s Asparem) - až 2010 (v Sepangu s Yamahou) - tedy 15 let. Pak odešel na 2 roky k Ducati a to bylo jeho klíčové rozhodnutí v jeho kariéře.

Pomyslné stupně vítězů kompletuje Max Biaggi se 13 lety v řadě - 1992 až 2004, jeho vítězná série byla přerušena až v době, kdy měl k dispozici nejlepší motocykl, tedy Repsol Honda.

12 let po sobě vyhráli jezdci s největším počtem získaných titulů, Angel Nieto a Giacomo Agostini. Král malých kubatur Angel Nieto vyhrával suverénně až do 1973, kdy musel z Derbi (ta skončila se závoděním) začít závodit na tehdy neznámé Morbidelli. Proto je jeho éra započítána až v následujícím období (1974- 1985) a znamenalo to celkem 90 vítězných závodů Grand Prix. Naopak Ital Giacomo Agostini vyhrál poprvé 1965, naposledy v řadě 1976 a znamenalo to celkem 15 titulů mistra světa.

11 let v řadě slavil vítězné úspěchy Jorge Lorenzo, vše začalo 2006 a naopak skončilo 2017, v jeho prvním roce s Ducati.

10 let vyhrál minimálně jeden závod v řadě současný šampion Marc Marquez; jeho první vítězství v Grand Prix je z Mugella 2010 - to zatím poslední z Valencie 2019. Jelikož se očekává, že bude Marc Marquez vyhrávat i nadále, tak je pouze on na nejlepší cestě dotáhnout se na Daniho Pedrosu, respektive ho překonat.

Top-10 v této statistice uzavírají tři jezdci: Stephan Dörflinger, Luca Cadalora a Mick Doohan, ti vyhráli závody Grand Prix v 9 sezónách po sobě. Prvně jmenovaný Švýcar byl nedávno vzat mezi «Legendy of MotoGP» za své úspěchy v menších kubaturách v 80. letech. Ještě nedávný «ridding coach» Rossiho Ital Cadalora vyhrával v letech 1988 až 1996 napříč všemi kubaturami. A konečně Australan Doohan jezdil pouze v kubatuře 500 ccm, od roku 1989 a až do svého zranění 1999 v Jerezu (zúčastnil se pouhých tří závodů Grand Prix) a pak ukončil kariéru.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama